ההופעה

שלומית אהרון ושלושת הטנורים

המשכן לאומנויות הבמה בתל אביב
4/5

שלומית אהרון הגיעה למקום הנכון – לבית האופרה.  אהרון אינה זמרת אופרה. לא האמה שפלן הישראלית. היא זמרת פופ. היא זמרת פופ מצוינת. היא זמרת שבלעדיה השירים של "חביבי" לא היו מה שהם. אבל בשנים האחרונות היא בחרה בדרך חדשה – אולי ברירת מחדל – לחבור לזמרי אופרה במין קומבינה של ספק אופרה, ספק מיוסיקאל, שילובים של קלאסית קלה, קטעי אופרה מוכרים וגם השירים הישנים והטובים מתוך השירון הישראלי והרפרטואר של חביבי.

המטרה: לתת לקהל את החביב והמוכר, הכי קליט, נגיש, מלודי בביצועים וירטואוזים. האמא, האבא, הסבא והסבתא של המיינסטרים הפופ-קלאסי. רפרטואר שהוא פשרה כדי שכולם יצאו מרוצים: "אייר" עם "גרנדה", "נסון דורמה" עם "אגדה אבודה","מדרגות הרבנות", "הלילה" וגם "שני שושנים" ו"ציוניוני הדרך" כדי שלקהל יהיו גם רגעי נחת של שירה בציבור.

"מסחרי" – לא תמיד מילה גסה, כמו במקרה של השעטנז הבידורי הזה. במהות הקומבינה עובדת על בידור קל, העמדות, הומור, או בקלישאה הכי חבוטה שאני יכול לשלוף בעת כתיבת שורות אלו – הקלילות היותר מנסבלת שפונה לקהל ה"ממוצע" שהוא אם תרצו – רוב הקהל, שנציגיו עם ראשי הועדים.

שינוי מהותי: את יבגני שפובלוב שהיה הפרטנר הקבוע שלה, החליפו שלושה זמרי טנור מעולים, גיא מנהיים , יוסף ארידן , יותם כהן, סולני האופרה הישראלית, שנשמעים זמרי אולסטארס אנ.בי.איי שהגיעו למפגן ראווה קולי, תוך שהם משתעשעים עם הרעיון שאם כבר שרים קטעים כמו "קארוזו", "לה דונה א מובילה", "גרנדה" – אז לוחצים על הדוושה, מפעילים מבערים ומטפסים בסולם האוקטבות עד לרקיע החמישי, עם ניסיון  להוציא מהפתוס את השמאלץ בהומור (העמדות, הבעה).

בחירת שירים: לא אהבתי את האינטרפרטציה של הזמרת והזמרים ל"ניצחת איתי הכל" של עמיר בניון. עמיר שר את זה רגיש, אינטימי, אישי. כאן עשו מזה מלודרמה מוחצנת. חירבו השיר. בחירה לא מתאימה. אני מבין את הרצון לגוון במשהו איכותי חדש, אבל זה לא זה, לפחות לא בביצוע הזה. לא בטוח גם שלא הייתי מעדיף את "האורח" בביצוע המרגש של "חביבי" על פני מה ששמעתי בערב הזה.  אהבתי לעומת זאת את הדואטים של שלומית עם יוסי ארידן ב"רוח סתיו" ועם גיא מנהיים ב"אגדה אבודה" שהיו מצויינים, ובמיוחד השני –  על טהרת המיוסיקאל. קטעי קישור: שלומית עדיין לא מספיק משוחררת. לא בא לה הכי טבעי.

שורה תחתונה – מהוקצע מוסיקלית, מושקע בימתית, מרשים מאוד בביצועים, מענג לפרקים, אבל מתקתק מדי, לעיתים מוחצן מדי, נטול ניואנסים של עומק, ואצלי מעורר מחשבה – מתי שלומית אהרון תגשים סוף סוף את האלבום האולטימטיבי שאני אישית מצפה ממנה. אבל זה סיפור אחר.

זמרי הטנור: גיא מנהיים, יוסף ארידן, יותם כהן. עיבודים והפקה מוסיקלית: אוהד חיטמן. יעוץ אומנותי: צדי צרפתי. ניהול מוסיקלי, קלידים וניצוח: דרור אלכסנדר. במה ותאורה: רונן נג'ר. הפקה: קיקי רוטשטיין.

  1. לונה – כולם
  2. אדאג'יו – כולם
  3. אייר –שלומית לבד מילים : אוהד חיטמן
  4. נסון דורמה- יותם כהן סולו
  5. ניצחת איתי הכל– דואט של שלומית ויותם
  6. דני בוא – כולם
  7. מחרוזת נפוליטנית – הטנורים לבד
  8. האורח – שלומית סולו.
  9. קארוזו –יוסי ארידן סולו
  10. רוח סתיו – שלומית בדואט עם יוסי
  11. לה דונה א מובילה – כולם
  12. גרנדה – הטנורים לבד
  13. מדרגות הרבנות שלומית סולו.
  14. לה דנצה – גיא מנהיים סולו
  15. אגדה אבודה – דואט עם גיא
  16. שני שושנים – שלומית סולו
  17. הלילה – כולם
  18. ציוניוני הדרך – כולם
  19. בת הים – שלומית סולו הדרן
  20. מחרוזת אופרות – כולם- הדרן

 

 <>

שלומית אהרון ושלושת הטנורים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

5 תגובות

  1. הופעה טובה , מושקעת ומהנה.
    עוצמת מוסיקת הליווי / תזמורת – חזקה מאד ועולה על הקולות הנפלאים של הטנורים.
    קולות השירה נבלעים . חבל. זה ניתן לשינוי.

  2. הייתי בהופעה אתמול בתיאטרון ירושלים.חוויה מרגשת מאין כמוהה.עשרים וארבע שעות אחרי-ועדיין חיה כל צליל,כל מחווה. כל הזמרים-שלומית והטנורים,מדהימים במקצועיות שלהם. לדעתי שלומית מארחת את הטנורים וחוברת אליהם בהרמוניה נפלאה שתורמת עוד ועוד לחוויה המוזיקלית.היא נעה בקלות ובחופשיות על הבמה,באה וחוזרת,מחליפה תלבושות,מעוצבות ,לדעתי שתי התלבושות הראשונות מספיקות,החולצה הלבנה בסוף-מיותרת,אבל חשבתי לתומי שקר לה…לסיכום חוויה אדירה לאוהבי המוזיקה הישראלית וקטעי האופרות המוכרים או לא-עדיין חוויה בהחלט שונה מהופעות פופ המוניות שזמרים/זמרות מפלרטטים עם קהל מעריצים שעטים אל הבמה ומהווים חלק בלתי נפרד מהופעות.אין להשוות תודה לשלומית המקסימה-תודה לטנוריםהמדהימים,לנגנים,לאוהד חיטמן על העיבודים הרעננים לשירים היפים,תודה לכל מי שידו בערב נפלא שכזה.

  3. אני הייתי במופע ! ונהנתי עד אין קץ!!!
    מופע מרגש,ומקסים!
    שלומית אהרון נהדרות ושלושת הטנורים מצויינים-אי אפשר לבחור מי יותר טוב!!!!

    מופע מדהים!!!!!!!!!!!

  4. הייתי במופע של שלומית אהרון ושלושת הטנורים. חוויתי ערב של חגיגה אמיתית ומרגשת. אהבתי את שלומית אהרון שהיא מלכה אמיתית ובעלת אכויות קוליות נדירות. מרומם את הנפש לראות שגם לנו יש טנורים כאלה. לדעתי זו דרך יפה ומיוחדת לשדרג את ההמונים באופרה וקלאסיקה. אני, להבדיל ממר חרסונסקי, אהבתי במיוחד את השיר "ניצחת איתי הכל" . אני משוכנעת שגם עמיר בן עיון אהב את העיבוד. ואם מדברים על עיבוד – אוהד חיטמן הביא כאן רוח צעירה ומיוחדת לשירים ושלא נס ליחם אבל לא יזיק להם ריענון מודרני. אהבתי מאד. ממליצה בחום.

  5. בתור מי שהייתה במופע וכבחורה צעירה שלא"גדלה" על להקת הכל עובר חביבי אני יכולה להגיד שהמופע מדהים!! מרגש,כל ביצוע יותר סוחף מהשני,שלומית נשמעת מדהים והטנורים פשוט נפלאים ויוצרים יחד ערב שהוא חוויה לכל מי שאוהב מוסיקה ! נהניתי בטירוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן