תאגיד השידור נכנע לתכתיבי איגוד השידור האירופאי והסכים לשינויים בשירי האירוויזיון

ישראל תשתתף באירוויזיון אחרי שתאגיד השידור נכנע לתכתיבי איגוד השידור האירופאי

הדבר התאפשר אחרי שתאגיד השידור הישראלי קיבל את עצת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לשנות את מילות השיר שנקרא מעכשיו "הוריקן"

/5
 עדן גולן תבצע שיר חדש –  "הוריקן" על בימת האירוויזין במאאלמו שוודיה, אחרי שה-EBU, איגוד השידור האירופי הודיע לתאגיד השידור הישראלי, כי השיר אושר וישראל תשתתף בתחרות האירוויזיון כמתוכנן. זה קורה אחרי דל]ני כחודש נפסל השיר "גשם אוקטובר" מסיבות פוליטיות, הגשם הפך לסופת הוריקן , שנוטרלה מחומרים הקשורים למה שעבר על ישראל ב-7 באוקטובר.גם השיר החדש נכתב על ידי קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר..

אחרי שתאגיד השידור הישראלי ביקש מהם להתאים את הטקסטים מחדש ולנטרל כל משמעות "פוליטית".   למרות אי ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות – בטיעון שהם ״נושאים אופי פוליטי״, אימץ "כאן" את עצת נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות, שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון. נשיא המדינה סבר  כי דווקא בשעה ששונאינו מבקשים לדחוק ולהחרים את מדינת ישראל מעל כל בימה – על ישראל להשמיע קולה בגאון ובראש מורם ולהניף את דגלה בכל פורום עולמי ובמיוחד בשנה זו.
שינוי "גשם אוקטובר" הפך אותו לל"הוריקן", שיר יחסים בינה ובינו,נטול  כל קשר לארועי 7 באוקטובר. השיר החדש, שמנגינתו זהה ל"גשם אוקטובר",  נשלח אל הוועדה המפקחת על האירוויזיון, וזו אישרה אותו.
בתחרות.
ביום ראשון, 10 במרץ, ב-21:30 ישודר  בכאן 11 משדר מיוחד בו ייחשף השיר החדש שיבוצע על ידי עדן גולן. באופן הכי אירוני – השינוי הראה עד כמה איגוד השידור האירופאי  הפך פוליטי, ועד כמה המהלך של איגוד השידור הוא כניעה  פוליטית שיורקת לאמנים בפרצוף.

גשם של אוקטובר על מה פסלו את השיר?

share

4 אהבו את זה

share

4 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. בס"ד
    החלטה מאד מאד טובה וחכמה
    בואו נודה אירוויזיון יורוליג מיס תבל מכבי אולימפידה, זה משהו שמלווה אותנו מילדות והכל תחת ההגדרה משמחים את הלב, זה הריי לא משנה מצב בטחוני או כלכלי אך דברים קשורים בשני
    נזכיר באוקטובר 1973 מלחמה איומה וטראומתית ובאפריל 1974 כוורת מייצגת באירו בברייטון עם " נתתי לה חיי" המרענן והלא דכאוני
    שירים נהדרים נכתבו וייכתבו על הטבח והמלחמה ,דווקא horicane כשם של שיר בחירה חכמה זה יכול לדבר על מזג אוויר על סערה נפשית ושכל אחד ייפרשן לעצמו אך זה לא ישיר כמו october rain 'ובכלל הלחן והעיבוד הם החשובים וכמובן זמרת מעולה שמייצגת אותנו
    אני מניח שבקרוב מאד עם אישור השיר היא תזנק לצמרת ההימורים מחדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן