קולומבוס

אלי חדד

מילים: יואב גינאי לחן יהודה פוליקר
3.5/5

חשבון נפש במיטה בלילה הוא בדרך כלל משהו, שרוב בני האדם אינם צריכים להמתין לו עשרים-שלושים שנה. כבר בחייהם הנוכחיים אין בדרך כלל סיבה למסיבה. האופטימיסט מאמין שיגיע לזמן הזה, בו יגלה את האור/אושר בקצה המנהרה. העצה של "תן לכל ההזיות להתממש ועכשיו", "להיות קולומבוס", "לחבק את השמיים", כי אולי אתה ניצב בפני ההפלגה של חייך – היא היסחפות נדושה משהו, האומרת – תמשיך להאמין, כי מי יודע, אולי עם הדמיון תגיע לכל מה שלא השגת כל חייך.
המוסיקה מאת ובהפקת יהודה פוליקר, שותפו של אלי חדד ל"בנזין", היא בלדת פופ-רוק בטעם-סגנון של פעם, שמנסה להציל את התמליל, לחבור למאוויים המובעים בשיר. חדד מנסה לטפס מעלה בקולו כדי להעניק לטקסט איזושהי "נשמה", אבל אתה נשאר בתחושה של שיר מעט כחוש-מרופרף, לא ממש מתעמת עם מהות חשבון הנפש האישי של החיים ונטען בעוצמות עומק של שיר אולטימטיבי.

בְּעוֹד עֶשְרִים שְלוֹשִים שָנָה אוּלַי פָּחוֹת פִּתְאוֹם אַתָה תָבִין וְתִיבְּהֵל מְעַצְמְךָ חֶשְבּוֹן הַנֶפֶש שֶיִנְשֹב עָמוֹק בְּמִיטַתְךָ לֹא יְעַנֵג לְךָ יוֹתֶר אֶת שְנַת הַלַיְלָה
בְּעוֹד עֶשְרִים, שְלוֹשִים שָנָה אוּלַי פָּחוֹת אַתָה תִרְאֶה שֶכֹּל הַחוֹפֶש בַּעוֹלָם שֶעוֹד חָשַבְתָ שֶנוֹתַר לְךָ בַּדָם כְּבָר נֶעֱלַם וְלֹא תוּכַל לַלֶכֶת הַלְאָה
אָז תֵן לְכֹל הַהֲזָיוֹת לְהִתְמַמֵש עַכְשָיו שַחְרֵר הַיוֹם אֶת הַכְּבָלִים מֵהָרַגְלַיִים תִהְיֶה קוֹלוֹמְבּוֹס צֵא לַיַם הֲכִי מַפְחִיד גַלֵה אֶת עַצְמְךָ, חַבֵּק אֶת הַשָמַיִים
בְּעוֹד שְנָתַיִים אוֹ שָלוֹש אוּלי חָמֵש תַבִּיט עַל הָעוֹלָם בְּאוֹר מְעַט שוֹנֶה וּמָה שֶלִפְעָמִים נִרְאֶה לְךָ קְצָת מְשוּנֶה עוֹד יַהֲפֹך שִגְרָה זוֹרַחַת עַל פָּנַיִך
אָז תֵן לְכֹל הַהֲזָיוֹת לְהִתְמַמֵש עַכְשָיו שַחְרֵר הַיוֹם אֶת הַכְּבָלִים מֵהָרַגְלַיִים תִהְיֶה קוֹלוֹמְבּוֹס צֵא לַיַם הֲכִי מַפְחִיד גלֵה אֶת עַצְמְךָ, חַבֵּק אֶת הַשָמַיִים
בְּעוֹד שְבוּעַיִים אוֹ שָעָה אוּלַי פָּחוֹת תִפְגוֹש פִּתְאוֹם עֵינַיִים שמַבִּיטוֹת בְּךָ הַבֵּט בָּהֵן בְּלִי לְפַחֵד כִּי בִּשְבִילְךָ אוּלַי תִהְיֶה זוֹ הַפְלָגָה לְכֹל חַיֵךָ

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן