Imagine של ג'ון לנון ויוקו אונו הושמע שוב בפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו

Imagine של ג'ון לנון ויוקו אונו הושמע בפתיחת האולימפיאדה

לנון עצמו ראה קשר בין השיר לאולימפיאדה, ובראיון זמן לא רב לפני מותו, אמר "אנחנו לא הראשונים שאומרים 'דמיין אין מדינות' (‘Imagine No Countries’)

/5

"Imagine" של ג'ון לנון ויוקו אונו הושמע שוב בפתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו כאשר ג'ון לג'נד, קית' אורבן, אנג'ליק קידז'ו ועוד שיתפו פעולה בגרסה החגיגית.  לנון את אונו ביקש לדמיין מקום שבו דברים שמפרידים בין אנשים (דת, רכוש וכו ') אינם קיימים. הוא חש שהעולם יהיה מקום הרבה יותר טוב מהמקום בו אנו חיים.
הגרסה הזו של "דמיין" עובדה על ידי המלחין הנס זימר, ויחד עם האמנים הנ"ל, הופיעו בהופעה גם אלחנדרו סאנז ומקהלת סוגינאמי ג'וניור.
בציוץ בטוויטר יוקו אונו הביעה את תמיכתה בביצוע השיר בפתיחת המשחקים. "ג'ון ואני היינו אמנים וגרנו יחד. נתנו השראה זה לזה. השיר 'דמיין' גילם את מה שהאמנו יחד באותה תקופה. ג'ון ואני נפגשנו – הוא בא מהמערב ואני בא מהמזרח – ועדיין אנחנו ביחד".
"דמיין" בוצע במספר אולימפיאדות במהלך השנים. לאחרונה, צוות כוכבי פופ ורוק קוריאניים ביצע אותו במשחקי החורף 2018 בפיונגצ'אנג. השיר בוצע בעבר על ידי מקהלת ילדים בטקס נעילת ת משחקי 2012 בלונדון. פיטר גבריאל שר את השיר גם באולימפיאדת טורינו 2006, וסטיבי וונדר ביצע אותו באולימפיאדת אטלנטה בשנת 1996.

כפי שציין הוועד האולימפי הבינלאומי בהצהרה, לנון עצמו ראה קשר בין השיר לאולימפיאדה, ובראיון זמן לא רב לפני מותו אמר:  "אנחנו לא הראשונים שאומרים 'דמיין אין מדינות' (‘Imagine No Countries’) או 'תן לשלום סיכוי' (‘Give Peace a Chance’) אבל אנחנו נושאים את הלפיד הזה, כמו הלפיד האולימפי, מעבירים אותו מיד ביד, זה לזה, לכל מדינה, לכל דור. וזה התפקיד שלנו."

ג'ון לנון – Imagine

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן