אלון פרבר חגיגה Reflecting On Freedom

אלון פרבר חגיגה Reflecting On Freedom

אלון פרבר וההרכב "חגיגה" מוציאים לטיול בנתיבי הג'אז של ישראל, הזדמנות להנות ממגוון אתרים, שמחברים ישן וחדש במגוון מנגינות, צבעים והשפעות שמתחברים לג'אז כחול לבן מקורי ליצוא.

4.5/5

"הרהור על החופש" – זה השם שאלון פרבר, היוצר והסקספוניסט בחר לאלבום החדש של ההרכב "חגיגה". בגדול – כל תרבות הג'אז היא מסכת מופלאה שבה היוצרים והנגנים לוקחים לעצמם חופש לעשות מה בראש ומה בלב. "חגיגה" מייצגת את החופש שמכניס ל"נופים" מוסיקליים ישראלים שעוד לא ביקרנו בהם. זהו  אחד ההרכבים היצירתים הייחודיים בג'אז הישראלי בעשרים השנים האחרונות.
למעשה,  מבחינת המוטיבים, ההשפעות, העיבודים האלבום של השישיה הוא  הפסקול הרחב והורסטילי של מה שנקרא ג'אז ישראלי – במלודיות, בהרמוניות, בקישוטים, במיזוגים (Fusions) בניסיון לספר סיפורים ולבטא רגשות.
זהו כבר העשור השלישי של "חגיגה" כאנסמבל, מייסדה, אלון פרבר, טוען כי "ריקוד הג'אז של החופש" "Freedom Jazz Dance" (קטע 2 באלבום) של אדי האריס שימש לו השראה ליצירת האלבום הרביעי של ההרכב.
Israeli Song הפותח הנצבע בקולה היפה של שרי זק לוי, הוא הוא סוג של פיוז'ן שנטוע באדמת המוסיקה הישראלית בקו המלודי, באילתור, חלק מהצליל הרחב שמגיע עד המזרח, הפאנק האמריקאי ודרום אמריקה. אלון פרבר – סולו סקסופון עודד מאיר בטרומבון בולטים באילתוריהם על רקע הקולות המסתנכרנים.
הלחנים המקוריים של פרבר (בוגר ברקלי, זכה בפרס ראש הממשלה למלחיני ג'אז) משקפים את שנותיו בחזית סצנת הג'אז הישראלית – כולל ייסוד תזמורת הג'אז הישראלית ושל עודד מאיר.
Theme For Michal הוא קטע ווקאלי מלודי מעובד להפליא הנצבע בקולה היפהפה של שרי זק לוי,  בליווי הבס של אסף חכימי, בסולו טרומבון של עודד מאיר, ובאילתור בפסנתר של עדן גיאת. את היופי המלודי הזה, נדמה לי אפשר לשמוע רק במוסיקה הנוצרת כאן.
Ima הוא יצירה בפני עצמה בנגינת החליל האקספרסיבית של יהונתן כהן, אפופת עצב, תזמור שמשדר סערת רגשות. לפי האתר של ההרכב – זוהי  יצירה המוקדשת לאמו של פרבר שנפטרה בשנת 2019.
Fresh Start הוא עוד פן של "חגיגה" שמאפיין את הזרימה הקולקטיבית היפה. More Monkeys, Please  מספק עוד ערך מוסף לאלבום בנגינת הפסנתרן עדן גיאת, בתיבול בלוז עדין, בסולו הסקסופון האקספרסיבי של יהונתן כהן. 8 דקות שמתפתחות ליצירת ג'אז מתוזמרת להפליא.
זרימה קלילה וקולחת מספק  "עוד תראי את הדרך" של מתי כספי בקטע ג'אז פופי שמתפתח ל-7 דקות בהשפעה ברזילאית בשירתה הרכה של שרי זק לוי, ב -בתיפופו של רוני עיברין באילתור חליל אינטגרטיבי של יהונתן כהן ובנגינת הסקסופון הוירטואוזית של פרבר.
המתופף רועי אוליאל והבסיסט אסף חכימי דוחפים את – Hammouda לאוקטן קצבי גבוה, בנגינת עודד מאיר בטרומבון ויהונתן כהן בחליל, המסתנכרנים בסולואים בונים.
אלון פרבר וההרכב "חגיגה" מוציאים לטיול בנתיבי הג'אז של ישראל. יש בהם שבילים שלא תמיד נכבשים ע"י המאזין-מטייל המקומי, שמקבל הזדמנות להנות ממגוון אתרים, שמחברים ישן וחדש במגוון מנגינות, צבעים והשפעות שהם ג'אז כחול לבן מקורי ומענג ליצוא.

אלון פרבר חגיגה Reflecting On Freedom מועדון שבלול ת"א

Alon Farber- Soprano and alto Saxes
Yehonatan Cohen- Tenor sax, flute and clarinet
Oded Meir- Trombone
Eden Giat- Piano
Assaf Hakimi- Bass
Roy Oliel- Drums
Special guests:
Sarai Zak-Levi – Vocal (1,3,7)
Rony Iwryn- Percussion (1,2,3,7,8)

אלון פרבר וחגיגה פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן