לך לישון זה שיר השנה?!

"לך לישון" זה שיר השנה?!

"לך לישון" של אנה זק אינו שיר השנה סטטיסטית, גם לא מבחינת איכות

מילים ולחן: רון ביטון, ירדן "ג׳ורדי" פלג ואיתי שמעוני עיבוד והפקה מוסיקלית: ירדן "ג׳ורדי" פלג
/5

על פי נתוני "מדיה פורסט", חברת סקרי ההשמעות  והניטור ברדיו – השיר המושמע ביותר הוא "לך לישון" ששרה ומפזזת אנה זק. עוד נתחיל להאמין שזה "שיר השנה".
אבל לפני כן – קצת סטטיסטיקה. "מדיה פורסט" מפרסמת שהשיר הגיע למקום הראשון בזכות 2676 השמעות ב"תחנות הרדיו". בעיה: החברה לא סיפקה נתון משמעותי וקריטי – באלו תחנות השיר הושמע.
מה המשקל של גלגל"צ, התחנה המואזנת ביותר בהשמעות השיר מול תחנת רדיו מקומית זניחה מבחינת חשיפה ארצית?  התחנות הבולטות בסקרים של "מדיה פורסט" הן  בדרך כלל "קול הים האדום" ו"רדיו דרום". המשמעות היא ששיר מסוים ששודר 200 פעם בתחנת רדיו אזורית, אבל נחשף רק ל-2% מאזינים בלבד בישראל, מוצג לפי הסקר כאחד השירים הפופולאריים ביותר. העיוות: מספר ההשמעות ברדיו האזורי אינו אינדיקציה למספר ההאזנות הארצי!
מדיה פורסט עורכת סקר השמעות קבוע בכל הרשתות הארציות והאזוריות, אך אינה מפרסמת נתוני ההשמעות בפילוח לפי תחנות הרדיו. מה המשקל של גלגל"צ שלפי סקר TGi היא התחנה המואזנת ביותר,  מול תחנת רדיו מקומית? כמה פעמים שידרה רשת ג' את השיר? אלה נתונים קריטיים באשר לסקר אמין והוגן, ובלעדיהם – הם מסלפים את מציאות ההאזנות הארצית.
"לך לישון" של אנה זק אינו שיר השנה סטטיסטית, גם לא מבחינת איכות. ילדים מריצים את השיר בהיסטריה, ותחנות רדיו מסויימות תאבות רייטינג מספקות להם ולהוריהם את הסחורה. הטעם שלי כמובן לא קובע, ואין לו משקל גם אומר אלף פעם – הקלילות הלא נסבלת, כדי להתרפק על הזמנים שכנער שיר כזה היה בבחינת יהרג ולא יעבור את מפתן חדרי.
מה שחשוב לי יותר: לעורר מודעות לכך, שקביעת מצעד שירי השנה עפ"י סקר כזה או אחר אינו מהווה אינדיקציה סטטיסטית מהימנה למה שהציבור בישראל שומע ברדיו בפקקים.

אנה זק – "לך לישון" במאי: איתמר לידר שירי

 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן