יהודה פוליקר ושלומי שבת. צילום:מרגלית חרסונסקי

ביחד ולחוד

יהודה פוליקר שלומי שבת

אמפי קיסריה
4.5/5

גם כששלום חנוך חבר לשלמה ארצי להופעות בקיסריה, הרמתי גבה. מה לו ולו? אחר כך, אחרי שהניחו אגויים בצד, התברר כי ניצת ביניהם משהו, וההצתה הפכה ללהבה. האמנתי להם שהם חברו לא רק כדי לעשות  "סולד אאוט" בטוח.
אני מאמין גם ליהודה פוליקר ושלומי שבת, שהמטרה לא הייתה רק קופות צוחקות בקיץ. אגב, אין שום רע בקופות צוחקות, אבל כמו שאני מכיר את הנפשות הפועלות (פוליקר, שבת) זה לא היה המניע העיקרי שלהם. יודה סיפר כי החיבור ביניהם החל, כששלומי הזמין אותו לנגן בשיר "רפסודה". נוצר קשר חברי, שהוביל בסופו של דבר למופע המשותף בקיסריה.
הבשורה הטובה: אחוות החברים הגיעה לבמה. כשהם נפתחו, ראית להם את הבערה והאהבה בעיניים. שלומי שבת, נדמה לי מישש את עצמו: האם זה קורה באמת?  אני ופוליקר על במה אחת?
ללכת כבר בשלב זה על השורה המסכמת? ברית אמנים-אחים, שנועדה לעשות גוד טיים לקהל במצעד להיטי השניים, עם נטייה ברורה לחגיגה ים תיכונית עשירת נגנים + ווידיאו אטרקטיבי.
כשהסבא החדש, שלומי שבת, קרא "ערב טוב קיסריה", הוא התכוון לערב טוב בנוסחים הכי חגיגיים שלו עם עזרה מהידיד יודה, שנתן לעזר כנגדו את הכבוד לו הוא ראוי. למרות שאין ממש קשר יצירתי בין השניים, הם הצליחו למצוא המשותף בחיבוק מעורב ים תיכוני יווני, לטיני, טורקי, לתבל בתבלינים  אתניים ולתדלק באנרגיות רוק.
מבנה רשימת השירים נועד לתת לערב זרימה קולחת בלי לקחת סיבובים מסוכנים, סטיה לשבילים לא מוכרים ועצירות מיותרות. "זינגואלה" הגיע בזמן, ממש כמו ה"סגאפו" ה"במבוליאו", ה"פומה" וה"טרפטוני", וביניהם "חלון לים התיכון", "פרח", "בגלל הרוח", "פנים אל מול פנים".
שלומי שר יודה, יודה שר שלומי, שניהם ביחד וכל אחד לחוד בעיבודים שהפעילו הכי אפקטיבי את התזמורת הגדולה וגם את זמרות הליווי. ערב של שני יוצרים-זמרים  אותנטים, שהצליחו לשמור על דמוקרטיה בקונספט האחדה מושלם, מבלי שהאחד יאפיל על רעהו. ומי שיגיד טובים השניים – לא אחשיב לו את זה כקלישאה. פתחו חלונות גדולים לים התיכון.

ניהול אומנותי: לואי להב

שירים:  שניהם: הצל ואני, ואני שר, משמרת לילה, אל תלכי, בוקר יום א', רפסודה, עיניים, אבא סולו יהודה: אלקו + שוטה הכפר, שיירה + פומה, זינגואלה + טראנס אוריינט סולו שלומי: בראשית+שתדעי+ אמא, הלב+ סגאפו, מרגריטה+אולהלה+במבוליאו+ סבבה, שניהם: חלון ליפ התיכון, פרח, תנו לגדול בשכונה, איסטנם+אופנינה יהודה: רמאללה, שלומי: היידה שניהם: פנים, יש לך, בגלל הרוח, יהודה: יום שישי, התחלה, מתוקים, שלומי: מתוקה, טרפטוני שניהם: כפיים, דברים שרציתי לומר, לכל אחד

נגנים: תופים: אלון הילל  תופים: ליאור לוי,  תופים אלקטרוניים ושירה: אלי חדד, בס: דני בושקניץ, בס: יונתן לויטל, גיטרה: שמוליק שמיר, גיטרות:  דור אלגזי, גיטרות: יוני פוליקר, בוזוקי וגיטרות: שמעון יחיא, קלידים: ליאוניד דצלמן, קלידים: יואב אסיף, קלידים: ערן כרמי, כלי הקשה:  אמיר פינטו, דרבוקה: רוני דדון, כינור: ניקי, סקסופון וקלרינט: אורן בן אבי , חצוצרה : ארתור קרסנובייב, טרומבון: עודד מאיר , שירה:  מנור שבת,  מירב סימן טוב , אורית שלום , יעלי ארז

צילום: מרגלית חרסונסקי

אבא

אלקו

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן