Charm School world tour

רוקסט ההופעה

גני התערוכה ת"א
3.5/5

לא התמוגגתי. לא שרתי. לא הרמתי טלפון לצלם. לא צלצלתי למישהו/הי תוך כדי. ובמילים פשוטות: לא נפלתי. לא מעדתי. לא נשפכתי. על שתי רגליים יציבות הבטתי משתומם על עם של אנשים (12,000 ואולי יתר) שזרמו לתוך שטפון הקיטש וצילצלו בסמרטפונים ללא הפסקה. הטכנולוגיות רצות קדימה. המוסיקה – נסוגה לאחור.
גילוי נאות: "רוקסט" מעולם לא ריגשו אותי. בטח לא הייתי מאוהב, מעריץ. הקאמבק שלהם השאיר אותי קריר. גם ברגעים שאני כותב שורות אלה אני אומר: אילו משוודיה, מולדתם של הפרדריקסון והגסל, הייתה מגיעה ידיעה שלהקת "אבבא" קמה לתחיה, הייתי פותח בקבוק משקה ועמוד בפייסבוק מרוב התרגשות. תשאלו מה ההבדל בין מכונת הלהיטים "רוקסט" בין פצצת הפופ השוודית "אבבא"? במהות, לא בטוח שתמצאו משהו מהותי המבדיל בין שני בתי החרושת ללהיטים השוודיים, אבל אם מדובר בלהיטי פופ מלודיים – המרחק הוא בין גלקסיות. עם זאת, בדבר אחד אני מוכן להודות: לשוודים יש את זה. פופ כזה לא הייתה יוצאת מכאן.
הקאמבק של רוקסט די מפתיע, כי מה יש כבר לחדש עם מתכונים מיושנים ששייכים לתקופה בה הם פרחו (סוף שמונים-תשעים) . מסוג הלהקות שחשבת שנבלעו לתוך ההיסטוריה של הפופ, אבל הם כאן. אלבום אולפן חדש שנקרא "בית ספר לנימוסים", ואנחנו בטריטוריה המוכרת של פופ-רוק מבית ספרם, אוריינטציה של כמה שיותר קליט-להיט, שירים שעשו את השם רוקסט מוצר מיינסטרים מבוקש.
פופ שוודי? רוקסט רוצים להיות רוקרים (נגן החשמלית שדהר על הבמה, החניף בסולו חשמלית עם "הבה נגילה" הקהל, לצערי, קנה) אבל רוקסט נראית ונשמעת אחרי ההופעה בגני התערוכה היא מכונת להיטים מהשמונים שהופעלה מחדש. Marie Fredriksson ו Per Gessle הגיעו עם רשימת שוברי קופות. אחרי ההשיר הפותח Dress for Success, כל מה שנותר זה להמתין לעוד מגה היט. דוגמאות: Fading like a Flower, Listen to your Heart. הגיע גם הלהיט מאלבומם החדש – She's Got Nothing On (But the Radio) .לא הפריזו בשירים מהחדש שלהם, ובצדק. התמקדו במצעד פזמונים מכל הזמנים.
הסוד? פר כותב מלודיות פופ מכניעות, עטופות בהפקות מלוטשות. בלדות מחניפות. למרי יש הקול הנכון במקום הנכון. הקומבינה עובדת. היט מייקרים. עולם הפופ יכול לעבור מהפכים. הבריט פופ מציע רוק אלטרנטיבי, מתכוני אלקטרוניקה, רוקסט נשארים נאמנים לפופ הפריך והנקי. למיינסטרים הבטוח מיושן ונדוש. אפילו ישר, מחניף וסנטימנטלי כמו שעשו פעם. ראיתי אנשים מאושרים זורמים לחניה. מבקר המוסיקה ימשיך לנסות לבדוק איפה הוא טעה.


שירים

Dressed for Success, Sleeping in My Car, The Big L., Wish I Could Fly, Only When I Dream, She's Got Nothing On (But the Radio), Perfect Day, Soul Deep , Things Will Never Be The Same, It Must Have Been Love, Opportunity Nox, Twenty7, Crash! Boom! Bang!, How Do You Do, Dangerous, Joyride, Watercolours In The Rain, Spending My Time, The Look, Listen to your heart, Church Of Your Heart

מופע חימום: לימוזינה אקספרס – מייקל בנסון, אבנר חודורוב, יניב גולד. אורחת: מיי פיינגולד

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן