היום הרביעי 13.11

פסטיבל הפסנתר מארח 2009

מרכז סוזן דלל
0/5

שלמה גרוניך עם תזמורת מארש דוֹנְדוּרְמָה. אולם סוזן דלל (13.11 מופע צהריים) שילוב מפתיע בין הפסנתרן הוירטואוז ובין הרכב של חמישה-עשר איש  המנגנים תערובת של מוזיקה ערבית, צוענית, אפריקאית, ג'אז ופ'אנק.  שירים מוכרים של גרוניך, (נואיבה, שירים פשוטים, סימפטיה)  וקטעים מקוריים של התזמורת.

 

מאור כהן מופע פסנתר. אולם ירושלמי (13.11 מופע צהריים) מאור כהן, נער הרוק הנצחי, שמנהל מזה 20 שנה קריירה מוסיקלית ענפה, בהרכבים מוסיקליים מעניינים ומגוונים יגיע לפסטיבל הפסנתר להגיש רפרטואר שנע  מ"זקני צפת", דרך "צמד ראות", "הזבובים", "הבליינים", אלבומי הסולו והקברט של שירי בודלר לראשונה  בליווי נקי של פסנתר בגישה הקלאסית- אקוסטית.  איתו על הבמה פיטר רוט גיטרה והפקה מוסיקלית ואופיר קנר פסנתר.

 

פרופ' נסים קלדרון ומיכה שטרית: "ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה" אולם ענבל  (13.11, מופע צהריים)

מה הקשר בין מיכה שיטרית לנתן אלתרמן? ובין שניהם לבוב דילן? איך השתנתה דמות המשורר בדור שאחרי יונה וולך? מה קרה לעולמות הדמיון של המשוררים הצעירים בין האוברדראפט והסופרפארם? ומעל לכל – האם יש עוד סיכוי בתרבות הישראלית לחלומות אוטופיים? פרופ' נסים קלדרון שמגיש מעין כיתת אמן עם מיכה שיטרית, סבור שבנקודה הזו נכנסים יוצרי הרוק. קלדרון מתאר את הרוק הישראלי כאמנות שממשיכה בדרכים משלה – את השבילים התרבותיים שפילסה השירה העברית. במיכה שיטרית הוא מוצא את המשורר הנודד, את הטרובדור הארצישראלי, זה שנגע ביד אחת שלו באלתרמן וביד השנייה בדילן. זהו המשורר הנודד שהמקורות שלו נוגעים בזמר הארצישראלי, בשורשי העבר היהודי של ארצות ערב, בפיוט היהודי – הדתי, אבל יותר מכל הם הולכים בעקבותיו של אלתרמן.

את המסע המוסיקלי, התרבותי  והאינטלקטואלי הזה עורכים פרופ' קלדרון ומיכה שיטרית בעקבות ספרו החדש של נסים קלדרון "יום שני". מיכה יבצע על הבמה את שיריו, פרופ' קלדרון יוסיף את אבחנותיו ומיכה יענה על השאלות ויוסיף על השירים. את השירים מלווים עדי רנרט בפסנתר, דניאל זמיר בסקסופון ומיכה שיטרית בגיטרה.

 

שם טוב לוי מ"ששת" ועד "תחנות רוח" אולם סוזן דלל  (13.11) אורחים מיוחדים: יהודית רביץ ועדי רנרט.שם טוב לוי מלחין, חלילן וזמר מהיוצרים המיוחדים, המגוונים והחשובים במוסיקה המקומית מגיש בעקבות אלבומו האחרון "תחנות רוח" ובהשראת המוסיקה של "אנסמבל שם טוב לוי" את תחנות הרוח שלו, כשהוא לבד עם הפסנתר. בין השירים והקטעים:  "שירי סוף הדרך" (לאה גולדברג), "העיר" (קוואפיס), "שובי לביתך" (דליה רביקוביץ), "שיר של אחרי מלחמה" (אריק איינשטיין) בשיאו של הערב יצטרפו אל שמי יהודית רביץ ועדי רנרט ויחד הם ישחזרו את מיטב השירים של ששת "בלילות הסתיו", "7/8", "ענבלים", "סמבה ברגל שמאל" ואחרים. אחת ההזדמנויות הבודדות לראות ולשמוע את שם טוב לוי במופע פסנתר. שם טוב לוי פסנתר וחליל, עדי רנרט פסנתר, נעם חן הקשה.  

 

ירמי קפלן והפרחים  מבצעים את שירי אלבומו  הראשון. אורח: ג'נגו אולם ירושלמי 13.11

מפגש חוזר של ירמי קפלן  עם שירי האלבום הראשון שלו שיצא ב – 1994 בעיבודים חדשים.  "פתאום אתה מגלה שזה קצת אקראי האופן שבו שירים מסוימים נהפכו ללהיטים ואחרים לא" אומר ירמי.  שהשירים "עירומים" הם נעשים שווים, פתאום אתה מגלה כמה כוח יש לשירים כמו "מחטט", "לשקר ולשכוח"… זאת בעצם ההוכחה שאף פעם לא מאוחר לגלות שיר טוב". ת אלבומו החדש "חשק" החמישי במספר, רמי יבצע את כל שירי האלבום לפי סדר הופעתם. צידו אריה בן קנז פסנתר וניצן עין הבר כלי נשיפה. אורח מיוחד בפסנתר ג'נגו, מי שהיה נגן הבס, המעבד והשותף להלחנה של שירים באלבום.

 

"מלח מים" הרכב ווקלי של בוגרי רימון בביצועים מיוחדים לשירי מאיר אריאל  אולם ענבל 13.11

הרכב ווקאלי של שישה זמרים, כולם בוגרי רימון,  בהדרכתו של רפי קדישזון, יגישו ערב מיוחד –  כולו על טהרת שירי מאיר אריאל בגירסה "מהפכנית", שונה מכל הביצועים המוכרים לשיריו, למעשה – גירסה הרבה יותר מלודית ומורכבת לשירים,  שמאיר הגישם באופן סיפורי. ב"מלח מים" משתתפים: אילן שכטמן, שלומי מורד, סמדר רונן, מורן מייזלס, אסנת הראל, נעם גלפרין (שירה ופסנתר) ודקל דביר (כלי הקשה).העיבודים הם של נעם גלפרין, בוגר בית הספר. ניהול אמנותי: יהודה עדר

 

 

מרסדס בנד "הינשוף" מופע אקוסטי. אורח: דודוש קלמס – הקלידן של "הדג נחש"

אולם סוזן דלל 13.11

מופע אקוסטי ראשון של להקת הרוק  אחרי 11 שנה, ובעקבות ה אלבםו "תביאו בירות". את הגיטרה החשמלית של גיא שמי, מחליפה גיטרה אקוסטית, יוני כהן מנגן בס אקוסטי, ואל גל תורן שירה ואורי גת תופים הם צירפו את ספי אפרתי שמנגן פסנתר ופנדר רודס, את אורן פולק בכלי הקשה, ואת אסף גובר באקוסטית שנייה.זאת תהייה הפעם הראשונה שהלהקה תופיע עם פסנתר על הבמה.  שירים חדשים לצד שירים מהאלבומים הראשון והשני.

 

 

ערן צור  ואוהד בן ארי  "כל מה שאנושי" אולם ירושלמי 13.11

ביצוע בכורה לשירי האלבום החדש של ערן צור כל מה שאנושי", שיוצא 4 שנים לאחר צאת אלבומו האחרון "חותך בחתך הזהב"." באלבום החדש הפסנתר הוא כלי מאוד דומיננטי, ולכן בחר ערן לחשוף לראשונה את שיריו במסגרת פסטיבל הפסנתר, כשלצידו המנהל המוסיקלי, והפסנתרן של האלבום אוהד בן ארי. באלבום 14 שירים חדשים חלקם של ערן וחלקם בשיתוף עם יוצרים אחרים: אתגר קרת, יאיר הורוביץ, אברהם שלונסקי, עמיר לב ודורון פלסקוב, גיטריסט ומפיק שותף באלבום. בנוסף ער צורן, בלווי הפסנתר שירים מכל אלבומיו, כולל אלבומים של כרמלה גרוס ואגנר: פרפרי תעתוע, תמונה אימפרסיוניסטית, לילות של ירח מלא, הוא והיא, ערב ב' כסלו ואחרים. אורח מיוחד גבע אלון שגם ניגן באלבום החדש.

 

מעיין הירשביין מארחת את קרני פוסטל, משה לוי, וטל רמון. אולם ענבל 13.11

מעיין הירשביין (29) זמרת-יוצרת-פסנתרנית, שירתה בתזמורת ח"א, למדה ברימון במגמת הלחנה ועיבוד, ומתכננת אלבום הבכורה שלה. הירשביין תבצע את שירי האלבום שבדרך, תשיר עם קרני פוסטל, תארח את משה לוי המפיק המוסיקלי של האלבום, ותארח תלמיד צעיר שלה, פסנתרן בן 19 – טל רמון. נגנים: אדם בן עזרא קונטרבס, קרן פטרברג הקשה, קרני פוסטל צ'לו, משה לוי פסנתר.

 

בתמונות מלמעלה למטה: שלמה גרוניך, מאור כהן, שם טוב לוי, ירמי קפלן, מרסדס בנד, ערן צור

מרסדס בנד לקראת פסטיבל הפסנתר מארח 2009

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן