הרגלים רעים

יוני בלוך

אן.אם.סי
4/5

 יוני בלוך מתמקד בשירים שהם ניסיון להבין את עצמו ביחסים עם נשים לחוצות-מבולבלות. על העטיפה נראה בלוך מחויט, עניבה אדומה, יד של אישה מטושטשת פנים בשמלת כלה כרוכה סביב זרועו, זר פרחים בידה.

נישואין לפי בלוך – ברירת מחדל: "נתחתן פתרון זמני עד שנזדקן לעזאזל". ועוד הוא שר "כל מה שבא לי זה לעבור את זה".

חיוך קל – בשיר שעוסק בגבולות האחריות שהוא מוכן לקבל על עצמו בקשר אליה ("אחריות". מילים: ברק פלדמן) אבל זה דרמטי ואמוציונאלי כשהוא חושב עליה "בדרך לגיהנום" או בפסק הזמן שלוקחים לאחר ליל עצבים ("הצגה יומית"  למילים של גלעד כהנא) – שיר רוק טעון בעוצמות רגשיות וגם באנרגיות רוק מחושמלות.

בלוך יודע להוריד הילוך לאווירה שקטה – לשדר מצבי רוח עגמומי. "אחרי שאפרת התאבדה" (מילים שלו ושל ברק פלדמן) הוא שיר עצוב של זרם מחשבות שמעביר אמוציה וטראומה – מהיפים בדיסק.

גם "עמוק בתוך הים" ממחיש בקו מלודי-אמוציונאלי להפליא את רעיון המבול-צונאמי של בריחה לעולם אחר יחד איתה.

ועוד בפרק השירים השקטים-רגועים "הסוד הקטן" – על ההבטחה הכנה שלו לשמור את הסוד שלהם. מנגינה קסומה. עיבוד יפהפה למיתרים.  ועוד הבטחה – ב"סיבה לעזוב" – שאם היא תחזור לא תהיה לה עוד סיבה לעזוב. וכאן העיבוד לקולות עושה מהשיר משהו ייחודי, סטייל מיוסיקאל בטעם שנסון.

אלבום שמציג בלוך בקשת גווניו – אירוני, נוגה, קצת מוטרף. גם רומנטי. טון נאיבי כזה, לא זמר-זמר, סינגר סונגרייטר, גם במוסיקה קשת גוונים  אבל בלי סימון גבולות, פופ-רוק, גם מקצב ואלס, נגיעות במיוסיקאל. בוסה. אל תגדירו אותו. מיוחד. יש לו גרסה מסעירה ל"אנבל-לי" לפי אדגר אלן פו, בשילוב של ואלס ורוק חשמלי. ובסיום – מעין בוסה נובה קלילה ומלטפת – "נוף אחר" (ברק פלדמן) – בלוך משאיר מאחוריו הכל ומציע לה בטון הנאיבי בתולי הזה בריחה. והנה עוד זווית אישית אחרת בדיסק המקסים הזה.  שני שירים שמשלימים דיסק של יוצר מאוד לא שגרתי, שמצליח לשרטט כמעט כל קו מהמכלול המוסיקלי שלו מבלי שנקבל מוצר מפורר.


יוני בלוך – ההופעה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות