שירי הקולנוע הישראלי, במסגרת פסטיבל ישראל

הקול מהסרטים

בריכת השולטן ירושלים
3/5

הקול מהסרטים. פסטיבל ישראל. בהשתתפות התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור. ניצוח, עיבודים וניהול מוסיקלי: רפי קדישזון. בהשתתפות: זהבה בן, קרן הדר, נינט טייב, מאור כהן, איה כורם, עברי לידר, ברי סחרוף, ערן צור, ששי קשת, שרון רוטר. הינחו: עידן אלתרמן ונטע גרטי. ניהול אומנותי: אודי דבוש, בן-ציון שירה.

הבאנו סוודרים לבריכת השולטן. ככה זה בירושלים בערב במופעים פתוחים. כל המשפחה הצטיידה בלבוש חם. 10 שקלים לכרטיס ואת הסטייק בפיתה מביאים מהבית.

פסטיבל ישראל צריך רק תירוץ טוב כדי להביא את כל המשפחה לבריכת השולטן.. הפעם עלו ובאו זמרי ישראל לעשות  קאברים לשירי הקולנוע הישראלי מכל הזמנים. בערב "הוקרה" או "הצדעה" ל- 60 שנות קולנוע הישראלי. התירוץ הוא יותר הקולנוע, אבל הקהל הגיע לשמוע שירים וזמרים, ופחות לעסוק בזיהוי מה שייך למה. פס הקול של הקולנוע הישראלי הוא ללא ספק גם פס הקול של המוסיקה המקומית ממשה וילנסקי, דובי זלצר, נורית הירש ועד רמי קליינשטיין. הערב לאו דווקא התאפיין בדפדוף כרונולוגי על פני תולדות הקולנוע. עיקר העניין היה בקאברים החדשים.
מה שברור הוא שלשירים טובים מפסי קול יש בדרך כלל חיים ארוכים יותר מהסרטים עצמם. לרוב, שיר טוב נפרד מהסרט עם ירידתו מהמסך וחי חיים עצמאיים ומאושרים, בלי קשר הכרחי עם אורך חייו של הסרט. הסרטים שהוקרנו ברקע היו רעיון מתבקש. כל השאר נותר בידי הזמר והעיבוד, וכאן לא היו כמעט כיסויים מיוחדים ומרגשים.
ששי קשת פתח עם "היה הוא אפור" מתוך "גבעה 24 אינה עונה" המוכר מנחמה הנדל והצטרף לדואט ל"לי ולך" מתוך "סלאח שבתי". עם זהבה בן שבוצע במקור ע"י אריק איינשטיין וגאולה נוני. נוסטלגיה שכזו.
ברי סחרןף עשה את "אולי תרדו שם", ערן צור שר את "עד סוף הקיץ" מ"שתי דפיקות לב". נינט טייב בשמלה ארוכה נראתה פתאום אישה-אישה (זו כבר אינה הכוכבת הנולדת) שרה את "הדרך ארוכה" מ"דיזנגוף 99" ובדואט עם עברי לידר את "אלה" של שלום חנוך מהסרט "בנות". איה כורם ניסתה גרסה מעניינת ל"אגדה יפנית" מהסרט "לאן נעלם דניאל וקס" בעיבוד לקלרינט וכלי קשת. זהבה בן – איזה קול נקי והבעת נשמה – הלכה על "טיפת מזל" מהסרט "טיפת מזל", אולי הביצוע הטוב ביותר שלח הערב. מאור כהן עשה מ"לוח וגיר" של שמוליק קראוס סווינג.
קרן הדר המצוינת הפקיעה את "הנני כאן" מתוך "אני ירושלמי" מיהורם גאון. ואם גאון אז ברי סחרוף הפקיע את עצמו מהרוק לטובת "כל הכבוד" מ"קזבלן" עם מאור כהן. מה שהשנים שעושות לברי. אתם מתארים לכם את פורטיס שר "כל הכבוד"?

עברי לידר עשה את את "בוא" שמוכר יותר מריטה מאשר מהסרט "יוסי וג'אגר". שרון רוטר עלתה לבמה ממש בסוף התשיעי שלה לשיר בליווי ברי סחרוף את "הניצוץ" – מוסיקה שהוא כתב לסרט "קלרה הקדושה". עידן אלתרמן שהינחה התבדח: "ואם היא תלד על הבמה? הילד שלה יזכה לכרטיס חינם לבריכת השולטן לכל החיים?
זה לא ערב הבנוי על משהו קונספטואלי. משוט על פני שירים מסרטים. רפי קדישזון המנהל האומנותי פתח את הערב לעיבודים חדשים, פרט לשני שירים שבהם נותר העיבוד המקורי (בשירים של דובי זלצר). . גם "נשל הנחש" של מאיר אריאל נישל מעליו את העיבוד המקורי וקיבל גוון חדש של המעבד טל ירדני ובביצוע ערן צור. נעים, נחמד. לעשרה שקלים ולערב ירושלמי מול החומות זה היה בסדר.

"הקול מהסרטים" – קטעי וידאו מהערב

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן