marina039-b.jpg

מארינה מקסימיליאן בלומין – אקספרימנטל

מארינה מקסימיליאן בלומין מנוטשת את דרך האוטוסטראדה המיינסטרימית, וסוטה מהדרך הראשית לנתיב האישי שלה.

זאפה ת"א
5/5

התלבטתי איזו כותרת לתת. אלך על 3 כותרות: א. "כוכב נולד התרחק ממנה שנת אור". ב. "הושלם המהפך" ג. "מופע המוסיקה הנועז ביותר ששמעתי מזמרת ישראלית אי-פעם".
כותרת א': זוכרים שבכוכב נולד – במבחנים הראשונים, מרגול לא הבינה מה הילדה רוצה ממנה. עולה מארינה עם קסילופון מקישה עליו קלילות ומפלרטטת עם השיר. מה זה הדבר הזה? שאלה מרגול. מה שנשמע אמיץ, אטרקטיבי לנבחן כוכב נולד נשמע למרגול פלצני. כאילו – מי את חושבת שאת. רק כשמארינה התיישרה עם הקו של התוכנית, מרגול התעלפה עליה. כותרת ב': מה שנשמע אז כהתחלה של אקספרימנט של מוסיקאית וזמרת, שאינה רוצה ללכת בתלם שמכתיבה התוכנית (כוכב) – הושלם בתוכנית החדשה הלכה למעשה. כותרת ג': ובאמת, איזה זמר או זמרת העזו, או היו מעזים, לצאת עם תוכנית שכמעט כולה שירים חדשים, שאינם מתנפלים מיידית על האוזן העצלנית והמפונקת, מאתגרים להאזנה קשובה ומסוקרנת. מארינה עושה בערב הזה את ההפוך מהצפוי: נוטשת את דרך האוטוסטראדה המיינסטרימית, את "השירים הרגילים" וסוטה מהדרך הראשית לנתיב האישי שלה.

הערב מרכז את מכלול כישוריה: חוש הומור המוסיקלי, הפלרטוט עם המוסיקה, היכולת לשחק מעין פאם פאטאל, להפוך את הקול לכלי (גם ג'אזי), להפעיל מנעד מרשים שמגיע עד פלצט מבלי שזה יישמע מפגן קולי ראוותני לשמו, לעלות ולרדת בסולמות מסובכים בדיוק רב, לשיר בלדת אהבה בכאב מצמרר.
מארינה קראה לערב "אקספרימנטל" – "ניסיוני", והוא אכן כזה כבר מהקטע הראשון Silence, מאירה את פניה באור ממוקד שיוצא מפנס בתוך המיקרופון. מנסה להמחיש מסתורין, מעניקה אווירה. כבר כאן מקבלים קונספט של ערב תיאטרלי חזותי. בכוונה לא השתמשתי ב"קברטי", הגם שיש כאן גם אלמנטים של קברט. הדגש הוא על המחשה תיאטרלית. כל המרכיבים של הערב ממוקדים בקונספט הזה כולל התאורה הנפלאה של שי שטרקר, שעוצבה לכל שיר בנפרד, לחלוטין פונקציונאלית, וכמובן העיבודים והתזמורים שעושים שימוש מרהיב בתזמורת המאוד מיוחדת של הערב, שמורכב בעיר מחומר מקורי + גרסאות מיוחדות לשירים כ"ציור", "מה אומרות עינייך" – האחרון בעיבוד ששובר כל גבול סגנוני.
גם האירוח המיוחד של נינט טייב אינו רק שדרוג הקורץ לקופות. ברור שמארינה את נינט הוא אטרקציה כשלעצמה. אבל כשנינט נוטלת רמקול ידני קטן כדי לפתוח בו את הדואט של "שיר טירוף" – מבינים שהיא ראש אחד עם האקספרימנט של מארינה. התחושה היא שנינט ומארינה הלכו על ניסיון משותף לצאת מהעולם הרייטינגי השקוף ולתת לעצמן דרור, ללכת עד הסוף עד כדי השתחררות מוחלטת. נינט עושה עם מארינה שני קטעים וחוזרת בהדרנים ל – Pink ולסולו נפלא ל"הללויה" של ליאונרד כהן.
לקהל ישראלי "ממוצע" זה כמעט אוונגרד. מצד שני – ידעתי שמארינה רוצה להגיע למופע כזה שנותן חופש למאווייה. מארינה הגדירה את הערב "ההתפרצות הפראית שלי". וכמו שהיא מעידה בדיוק רב – ההופעה החדשה היא סגירת מעגל עם העולם המופשט שממנו הגיעה. המפגש בין שפות, סאונדים, מקצבים, סגנונות. ערב שהוא מימוש מרהיב של כל הצבעים שהצטברו בה עד היום, שיצרו בתוכה רעב ומוטיבציה לצאת למסע מוסיקלי שלוקח אותה למקומות, שהקהל הגדול עוד לא ביקר בהם. אני הייתי מגיע לביקור שני ושלישי.

עיבודים מוזיקליים: מארינה ואורן סלע. קלידים: אורן סלע, גיטרה: יונתן אלבלק, תופים אייל ניסבוים, בס: גלעד אברו, ויברפון כלי הקשה: עמרי רחום טוויג, נבל – תומר בכר אורחת: נינט טייב.

משירי הערב:  Silence, I wanna sleep, ציור (שלמה גרוניך-מתי כספי), מה יהיה איתי, שיר טירוף – עם נינט, שיר של יונה וולך – עם נינט, Step into my world, maurin, שיר רוסי בביצוע משותף עם אמא, זה הזמן שכואב, איך זה, מה אומרות עינייך. הדרן" Pink עם נינט. נינט – הללויה, ילדי הקטן.

צילומים: יוסי חרסונסקי

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

12 תגובות

  1. האנשים שילמו ממיטב כספם כדי להגיע להופעה הזו. הקהל שהיה בזאפה אוהב את מארינה ורואה בה ככוכבת ברמה גבוהה, ומוכן לשמוע את הייחודיות והעוצמה האדירה שלה. עצם העובדה שחלק מהנוכחים לא נהנו מההופעה ורואים בביצועים החדשים אכזבה כבר מצביעה על בעיה שלמארינה כדאי לקחת בחשבון.

  2. הופעה אחת המדהימות!
    מארינה מהפנטת את כל הקהל מהרגע שהיא נכנסת ועד לשיר הנוגה האחרון, שמשאיר את כולם עם לסת שמוטה!
    השירים נפלאים אחד אחד, ובאנגלית מארינה מעבירה כ"כ המון, במיוחד בשיר סיילנס הראשון, שאותי אישית פשוט מפיל מהכסא!
    האורות הכחולים מלמטה, המיקרופון הזוהר, צליל הנבל, העיניים היפות של מארינה שמתסכלות לכל עבר, והגוף של מארינה שמתנועע לצלילים היפים והעוצמתיים של השיר הזה!!!
    נינט הוסיפה הרבה, וכל שנייה שווה!
    ממליץ מאוד ללכת לשמוע לראות ולהתענג, ולא רק פעם אחת. מ-א-ו-ה-ב!!!

  3. ממש חולקת על תגובה מס' 1… ההופעה היתה ברמה בינלאומית בכל קנה מידה. אני בן אדם שמסתובב בעולם והולך להמון המון הופעות, של אמנים שונים ומגוונים. אני רוצה להגיד לכם, שלא ראיתי הופעה כזאת טובה כבר כמה שנים טובות- מה שבטוח זה שבישראל, מעולם לא נראתה פרפורמרית יותר מעניינת ממנה, שלא לדבר על הקול האלוהי, שמיותר לציין שאין שני לו בין זמרות ארצנו. חבל שכרטיס עולה 120 ש"ח. הייתי הולכת לעוד ועוד ועוד הופעות שלה אם לא כך.

  4. לצערי הרב מסכים עם תגובה 1
    פעם ראשונה שאני לא נהנה בהופעה של מארינה
    אני מבין את מטרת ורוח ההופעה אבל זאת היתה הופעה לא טובה עם שירים לא טובים לצערי הרב

  5. כואב להודות, אבל אני מסכימה עם תגובה מס' 1.
    אני עוקבת אחר מארינה כבר המון שנים, וההופעה ביום שני הייתה סוג של אכזבה. בכל שיר היא מנסה לצאת מהמסגרת ולהציג משהו מיוחד, ומרב ההתאמצות הזאת להציג משהו שונה כל שיר נשמע סתמי ומגוחך. המילים נבלעות וחסרות משמעות מבחנתי.
    אני רגילה לצאת מההופעות של מארינה מרוגשת ומצומררת, ביום שני הדבר היחיד שממש ריגש אותי בהופעה זאת נינט טייב… מי היה מאמין

  6. הייתי במופע פעם שניה ונהניתי כל כך!! ממליצה בחום לכל אחד. כמו שמארינה כינתה את המופע "לונה פארק" . ממש חוויה אחת גדולה.

  7. הייתי בהופעה ..
    היה פשוט מדהים !
    מארינה מדהימה וכשרונית .
    מופע מרהיב , מצחיק והשירים מעולים אחד אחד .

  8. הייתי במופע.. מרינה מוכשרת וענקית והכל, אבל.. יוסי, נפלת למלכודת הפלצנות מרוב אוואנגרד לא ראו את היער.. מרוב מיוחדות זה היה סתמי ומאכזב ובעיקר נשמע כג'ם סשן בחדר חזרות שלא הבשיל לכלל הופעה.. בעיקר היו חסרים,שירים… טוב תעשה מרינה אם תלך על האתגר הגדול מכולם.. חומר מקורי ישראלי בביצועים שיגעו וירגשו ולא יבהילו ויביכו את הקהל..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות