ריטה אני גרה מול המים

אני גרה מול המים

ריטה

מילים: יוסי בנאי. לחן: ענבל סמדר. שירה וגיטרות: ענבל סמדר וליאת בנטוב ("שתיים")
5/5

ריטה שרה את השיר לזכרו של יוסי בנאי, שנפטר במאי 2006. בדברים שהיא מוסיפה לסינגל, היא נזכרת ביוסי כשראתה אותו ב"מעגל הגיר הקווקזי". "לא אשכח את עוצמת המעמד", היא אומרת.
ריטה יודעת מה המשמעות של "עוצמת מעמד". גם לה לא חסר דבר. היא יודעת לקחת שיר אל האוורסט של הדראמה. אבל דווקא כאן בשיר הזה שאומר במילים פשוטות -על הניגוד בין נופי מים כחולים ובין שרידי חלומות שנושאים את הסבל ועל מקום בו שרים שיר סער בין תפילות אשכבה – דווקא בשיר הזה היא יורדת ממרומי הדראמה אל קרקע שקטה, רגועה יותר מאי-פעם, ובשקט הזה ובפשטות הזו – יש עוצמה.  לא רצה לפני השיר. מנגינה נוגה וענוגה של ענבל סמדר שיחד עם ליאת בנטוב מצטרפות בגיטרות אקוסטיות ובשירה. שיר קטן, לא "להיט ענק", 2:40 דקות בלבד. ואיזה יופי.

אני גרה מול המים/ בין שדות ובין חול/ מעלי השמיים/ וממול ים כחול
לפעמים אתה חי פה/ לפעמים אתה מת/ לפעמים הדמיון פה/ כבר נראה כמו אמת
יש לילות של ירח/ במזרח הזה/ יש ימים שצורח/ הכאב בחזה
אני גרה מול המים/ והאופק רחוק/ וגבוהים השמיים/ והים הוא עמוק
יש ליופי פה טעם/ של עקבות מלחמה/ פה גדלים עשבי זעם/ בין פרחי נחמה
כאן יודעות השפתיים/ לחייך לזמן/ כאן בוכות העיניים/ כבר שנים מעצמן
אני גרה מול המים/ ונופים משכבר/ מספרים לי בינתיים/ איך הפכו לעפר
כאן תמצא בכל אבן/ גם שרידי חלומות/ כאן נושאים את הסבל/ בתוך סל השמחות
כאן שותים את הצער/ בגביעי אהבה/ כאן שרים שירי סער/ בין תפילות אשכבה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. קצת באיחור גיליתי את האתר. ואולי תגובתי זו בכלל לא תקרא, אבל אני מרגישה חובה לכתוב כמה מילות ביקורת.
    ריטה היא זמרת גדולה נקודה.בשנה שעברה היא שתפה אותנו-הקהל,במשבר הנשואין שהיא עוברת,ואנחנו יודעים מההופעה"אהבה גדולה"שריטה גם חוששת מלאבד את אהבת הקהל.לראות אותה על הבמה-ולהבין.
    אז איך זה קרה,שריטה "התלבשה"על השיר של יוסי בנאי, ? השיר נפלא.צלול וברור. הלוואי ויוסי בנאי היה שר אותו בעצמו כמתנת פרידה. אבל השיר הולחן ע"י צעירה מוכשרת-ענבל סמדר, ויחד עם חברתה הן המבצעות הראשונות -היו-של השיר. נראה שרגע לפני שריטה יצאה עם "רמזים" היא הוציאה סינגל של "אני שרה מול המים" מרגש עד דמעות. ואבל נראה שלא במקרה הוא יצא ראשון-מעין בדיקת הרגישות בקהל לשינוי בזימרה של ריטה. ואכן הדיסק רמזים מלא בשירים נוגים וכמו שנכתב-שקופים על חייה בעבר עם הסתכלות לעתיד(מחכה). אז למה לעזאזל היא לקחה לשתי הבנות את השיר שהן הלחינו?שהיה צריך להיות "השיר שלהן"מתוך דיסק שלהן? ממילא הוא נטע זר ברצף השירים ברמזים.
    בספיישל בו צולמה ריטה ל"קשת" הבנות הופיעו איתה בליווי והיא הציגה אותן. אבל בעריכה ובוידאו שנשאר מאותו ספיישל כבר לא רואים אותה עם הבנות. היא שרה את השיר לבד,בלי קהל מול המצלמה.הבנות ושירן היפה,נבלעו. לא יפה. לא מתאים.לבנות נלקחה זכות ראשונים על השיר,ואילו ריטה-יש לה כל כך הרבה חומר טוב הן בדיסקים שיצאו ואני בטוחה שבמגירה,למה הייתה צריכה לשלב בדיסק המאד אישי-רמזים,דווקא שיר של אחרות-?אולי אם זה היה קורה עכשיו זה לא היה קורה.ריטה חזרה לביטחון העצמי הבימתי שלה והייתה יכולה להסתדר מצויין בלי השיר השקט הנפלא,שאף "שייך"לאחרות.

  2. זה לא שיר חמוד, זה שיר נפלא. צבט לי בלב ברגע ששמעתי אותו בפעם ראשונה. ריטה כאן נהדרת, לא צועקת, ושומעים סוף סוף את הקול היפה שלה. שיר מקסים גם במילים, גם בלחן וגם בביצוע.
    בהחלט 5/5

  3. 5/5?? זאת באמת הגזמה פראית לתת לשיר חמוד כגון זה ציון מושלם. באמת טוב שריטה עזבה את הבומבסטיות ההיא. אבל לא מגיע לה ציון לשבח על כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן