דויד ברוזה והתזמורת האנדלוסית אשק

והתזמורת האנדלוסית אשקלון

דויד ברוזה

התו השמיני
4/5

דויד ברוזה והאנדלוסית אשקלון? מה לברוזה ולמוסיקה מזרחית-ערבית, צלילים צפון אפריקאים? אז כן, מוסיקה היא שטח ההפקר שבו ניתן להגשים מאוויים בלתי אפשריים, לרמוס גבולות. צריך רק שיחת טלפון, אחר-כך יגיע שלב רחרוחים-גישושים, ובהמשך יקרו  דברים.
דויד ברוזה קיבל יום אחד טלפון מתום כהן, מנהלה האומנותי של התזמורת האנדלוסית אשקלון, שהזמין אותו להצטרף לאחד הקונצרטים של התזמורת בעיבודים חדשים לאחדים משיריו. זה קרה לפני חמש שנים. ברוזה מצא עצמו משתלב בשיריו המוכרים בין ניגונים ואלתורים מהרפרטואר האוריינטאלי של התזמורת. כעבור חמש שנים באה הצעה נוספת ממנהל התזמורת: להקליט את שיתוף הפעולה ביניהם. נולד אלבום מעורב של  תקסימים במקאמים ושיר דויד ברוזה. כל קשר מקרי בהחלט. הזרקור מופנה בעיקר לעיבודים החדשים של שירי ברוזה להרכב 35 הנגנים של האנדלוסית.
הניסיון  להעניק ל"שיר אהבה בדואי" פנים אחרות נשמע פומפוזי. אפילו סתמי. ברוזה שר חלש. מוצלחים יותר העיבוד העשיר ל"האישה שאיתי" שמקרב את ברוזה לתזמורת – חיבור הדוק בין עוד, דרבוקה וצלילי מיתר. גם סגנון הפלמנקו מוצא מסילות לאנדלוסית בשירים "טיו אלברטו", "סיגליות", ובמיוחד "הלו". לעומת זאת ב"תחת לשמיים" יש תחושה של תפירה מאולצת. "הכול או כלום" הוא תזמור שנבנה בהדרגה (שבע דקות) ופותח נפלא את השיר. כאן מגיעים ברוזה והאנדלוסית לאינטראקציה מופלאה.
ריגושים: התזמור לדואט העברית-ערבית "בליבי" עם מירה עוואד שמעניק לישר ממד קוסמופוליטי של המנון נשגב.
דויד ברוזה והאנדלוסית אשקלון? – בשירים אחדים הצירוף יוצר הפרייה הדדית נהדרת, שמצדיקה את המפגש.

וידיאו: דויד ברוזה והאנדלוסית – "זה הכל או כלום" 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן