ספיר נהון

מה רצה הראל סקעת מספיר נהון?

הכוכב הבא לאירוויזיון

בוחרים את רביעיית הגמר
/5

בתלת גמר, בשלב ההדחות הסופי, הראל סקעת  הוא היחיד בין השופטים, שלחץ אדום לספיר נהון ששרה "ברכת המלך", ושלח אותה הביתה, ובכך העניק כרטיס רביעי לגמר לג'ולייטה. הנימוק של סקעת נשמע הזוי לחלוטין. "את זמרת נפלאה, אבל את הולכת להיכנס למערבולת, שאינך יכולה לתאר לעצמך". כשאסף אמדורסקי העיר  לו – "אתה לא אומר כלום, תגיד אם אהבת או לא" – תקע בו סקעת מבט זועם של מה-אתה-מתערב, והוסיף, כי נתן אדום כדי "לא לשבור לה את הלב העדין"… וכי "היא לא תעמוד בזה".
עד היום הבנתי שעל שופט בתחרות ריאליטי מוטל לבחון את האספקטים המוסיקליים של המתמודד. סקעת נטל על עצמו גם תפקיד של פסיכולוג, שכל כך דואג לזמרים, עד שהוא מכשיל אותם מסיבות לא מוסיקליות. ההחלטה של סקעת הייתה זרה ומוזרה, שערורייה של ממש.
לעצם העניין: אם לבחון עפ"י קריטריונים מקצועיים – ספיר נהון טובה יותר מג'ולייטה, ששיחקה לידי שולחן השופטים, שרצו ממנה חפלה, והיא סיפקה את הסחורה במפגן אינסטנט על "הכרטיס המזרחי" כפי שהגדיר זאת אסי עזר. השופטים קנו. אפילו אמדורסקי נסחף על שמצא בה משהו "מעבר לז'אנר" וגם משהו "אצילי". והנה, גם מי ששפט עד כה משיקולים מקצועיים פחות או יותר – נסחף. ספיר נהון הפסידה בשלב המוקדם של הערב לאימרי זיו הגם, שנתנה ביצוע חיים ל"בנאדיק", המוכר מנסרין קדרי. נהון מצוינת כי היא מכניסה את עצמה עמוק לשירים. היא אינה מתכווננת למוסיקה ים תיכונית שטחית, אלא הולכת על פרשנות אישית לכל שיר שהיא נוגעת בו. קרן פלס הראתה שוב שטחיות, כאשר אמרה לשלישיית תלאתה – "אם הייתם שרים 'מהפכה של שמחה' –כולם כאן היו שמים לכם כחול". מילים פשוטות: החפלה עדיפה על ביצוע. איזו רמת נמוכה של שיפוט.
ביטבוקס אלמנט הוכיחו בפעם הראשונה בתחרות רמה בינלאומית בביצוע הרב קולי ל – Heathens של "21 טייסים", שהייתי מגדירו "מנהטן טרנספר" משופר. אם מדברים על אטרקציה לאירוויזיון – זוהי אפשרות מתקבלת על הדעת.
דיאנה גולבי נשמעת כבר מכווננת מטרה (אירוויזיון) בביצוע מלודרמטי בומבסטי ל – Feeling Good, ואני אשמח לחזור אחרי העוצמות הלא מרוסנות שלה למשהו קטן יותר של נינה סימון. הניצחון הגדול של הפרק הזה הוא של אימרי זיו בגרסה מהוקצעת מלאת עוצמה ומדויקת ל – I don't Want To Miss A Thing של אירוסמית'.

אימרי זיו I don't Want To Miss A Thing מול  ספיר נהון – "בנאדיק". אימרי זכה עם 95%
 ביטבוקס אלמנט – Heathens מול ג'ולייטה – "ואם פרידה". ביטבוקס אלמנט זכו עם 84%.
דיאנה גולבי –  Feeling Goodמול תלאתה – סימני הזמן. דיאנה גולבי ניצחה עם 87%.

שלב התלת קרב ג'ולייטה – "הטעם הישן" מול תלאתה – "מהפכה של שמחה" מולספיר נהון – "ברכת המלך". ג'וליייטה ניצחה ושהשלימה את רביעיית הגמר.

וידיאו: אימרי זיו – "I Don't Wanna Miss a Thing

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

10 תגובות

  1. פתאום כולם הופכים למומחים לאירוויזיון ולסטאר קוואליטי ומגלים ביטחון במי שצריך לייצג את מדינתנו באירוויזיון. ספיר נהון הגיע לכוכב הבא לאירווזיון ולא לדה וויס. היא עברה אודישנים. כל מי שהעניק לה "כחולים" מודע למטרת התוכנית. "לטרוף במה" אינו ערובה להצלחה באירופה. צאו מהקופסה הקונבנציונאלית, נסו להשתחרר מהמחשבה שלהצלחה באריוויזיון יש מתכון. הצלחה תלויה לא רק בנוכחות בימתית חזקה, אלא בשיר מיוחד בביצוע אותנטי. אני לא משתכנע שהראל סקעת דואג לנפשה של הזמרת. מכל מקום ההערות שלו לספיר נהון לא עסקו בשיר ובביצוע אלא התייחסו ל"מערבולת" הרגשות על רקע השתתפות אפשרית בתחרות האירופאית, מעין איש ועדה שבוחן קריטריונים להשתתפות באירוויזיון שאינם קשורים למוסיקה.

  2. מר חרסונסקי היקר ,אתה לא יורד לרגע לסוף דעתי,גם גולייטה היא לא "כוס התה שלי" אך ברור לך שמעבר לקול יפה מחפשים גם אנשים עם סטאר קוואליטי וספיר ממש לא נמצאת במקום הזה,היא לא טורפת את הבמה וחוץ מצלילים שבוקעים מקולה אין שום נוכחות בימתית,האישיו בסופו של יום זה לבחור את הכוכב הבא לאירוויזיון אבל שיהיה גם אמן שישאיר את חותמו על פני המוזיקה הישראלית

  3. אני היחידה שחשבה שספיר נהון משעממת?
    נכון, יש לה קול יפה (קצת חסר עומק בעיניי) וכולה רגש, אבל יותר מדיי רגש עד שזה משפיע על הביצועים שלה.
    בלי לפגוע בה, אבל ההתרגשות כנראה מנעה ממנה לתת את ה100% על הבמה. לא אהבתי את הביצוע שלה בחצי גמר שהיה נטול כריזמה ונוכחות בימתית. גם לא אהבתי את בחירת השיר שמאוד מזוהה עם מירי ולא היה אפשר להימנע מהשוואות.. היה חסר עומק בשירה שלה והתכוונות.
    ישבתי בבית וקיוויתי שהראל סקעת ישים לה את האדום ויעצור את סיפור הסינדרלה שיצרו סביבה…
    היא מקסימה ורגישה וכנראה גם יכול להיות לה עתיד בתחום- אבל לא באירוויזיון, ולשם התכנית מכוונת.
    זו לא עוד תכנית למציאת כשרונות חדשים.. זו תכנית מכוונת מטרה. אם על הבמה בכוכב הבא היא בקושי החזיקה את עצמה, אז אני לא יודעת מה היה יכול לקרות בבמה של האירוויזיון. בעיניי כל האחרים טובים יותר ואני שמחה שדווקא הם הפיינליסטים. צפוי לנו גמר מרתק 🙂

    חרסונסקי היקר, אני תמיד נהנית לקרוא אותך והפעם קצת הפתעת אותי בביקורת שלך דווקא להראל סקעת כשופט. הראל סקעת עשה את תפקידו, גם במהלך השיר הוא טען ש״זה לא מספיק״ ובביקורת שלו הוא ניסה לא לפגוע בה. לא מבינה איך ייחסת לו את תפקיד הפסיכולוג.. הוא בסה״כ ניסה להיות עדין איתה, אבל ראו שהוא לא אהב את הביצוע או לפחות לא הרגיש שהוא מספיק טוב. וזה בסדר, זכותו. גם אני הרגשתי ככה.

  4. לא ברור לך מה הראל עשה?? הראל ראה בה משהו לא בשל נפשית אין כאן שום עניין של לבדוק אותם פסיכולוגית לפני התכנית כפי שאתה רואה שופט מקצועי כמו הראל שיודע מהו אירווזיון מקרוב הבין שכרגע ספיר לא יכולה לעמוד על במת האירוויזיון קול יפה זה לא הכל!!!! אם הראל צריך להכריע בבחירה שלו בין ג'ולייטה לספיר ברור שזו ג'ולייטה , ספיר חסרת נוכחות ופגיעה מעבר לקול היפה שלה לא יכול להיות שהיא תתחיל לבכות על במת האירוויזיון להזכיר לך שבאחת הפעמים הראל ירד אליה וביקש ממנה לא לבכות תסכים איתי שזו חוסר בשלות היא לא יכולה ולא מסוגלת להתמודד עם ביקורות קשות ובטח ובטח שלא לעמוד מול מיליוני צופים!

  5. להילה וליפית

    אם האירווזיון היא "חוויה מטלטלת" כל כך, שעלולה לפגוע במשתתפים (אגב, כל מתמודד שהיה באירוויזיון דווקא מגדירה כחוויה כיפית) צריכים לבחור את המתמודדים אחרי בדיקה פסיכולוגית – האם יעמדו נפשית במתחים של תחרות זמר. העובדה שספיר נהון בכל זאת משתתפת בתחרות קשה אומרת שהטראומה לא ממש גדולה. מי קבע שנהון לא בשלה לבמת האירוויזיון? העינתוזים של ג'ולייטה מתאימים לתחרות? אין כאן חוקים, ושיר מיוחד ומקורי עשוי להפתיע בביצוע זמרת אותנטית כמו ספיר יותר מאשר חפלה פשטנית.

  6. יוסי, שופטים בתוכניות האלה כל הזמן לוקחים החלטות כאלה במיוחד אם מישהו הוא בוסר מידי ולא יעמוד בזה והיו הרבה מקרים בעבר.
    כזמרת בפני עצמה היא נהדרת ועוד רבים כמותה אבל לבימת הארוויזיון היא ממש לא בשלה.
    אגב, גם לגולייטה אני לא בטוחה שאירופה מחכה אבל אם כאן ועכשיו צריך להחליט בין שתיהן וזו הברירה אז אין ספק שגולייטה תצלח את המעמד טוב יותר.
    להראל סקעת אין שום דבר נגדה זה בטוח להיפך, הוא זה שניגש אליה ועודד אותה ברבע גמר רגע לפני ששוב קרסה ריגשית..
    אתה באמת מאמין שאירופה מחכה לספיר?? אם כבר לדיאנה או אימרי. אני בספק בכלל אם כל הטוקבקיסטים ש"גמרו את ההלל" על הראל סקעת יזכרו אותה וילכו אחריה בנאמנות ויקנו כרטיסים להופעות שלה אבל הלוואי ואני טועה ויום יבוא ותכבוש גם אירופה. אם זה צריך לקרות גם האדום של הראל סקעת לא יעצור את זה 🙂

  7. וואו לא מאמינה שזאת דעתך,כאדם שבא מן התעשייה אתה בטח יודע שהראל נתן את דעתו ושיפוטו ממקום של אדם שעבר את החוויה המיטלטלת הזאת שנקראת אירוויזיון ואכן היא מיטלטלת ויכולה להשאיר צלקות לאדם שלא מסוגל נפשית לעמוד בה,לפני מספר שנים שאלו את הראל לגבי השתתפותו באירווזיון והמשפט הכי חשוב שענה היה:הייתי לחוץ מדי ולא נהנתי מהחוויה כפי שהייתי אמור להנות ממנה בגלל הציפיות הגבוהות שציפו ממני,זכותך לא לראות עין בעין עם הראל אך יחד עם זאת גם להבין את השיקול שלו,האמת איכזבת אותי בביקורת הזאת

  8. להילה

    תפקידו של שופט בתחרות מוסיקה, גם אם היא מכוונת לאירווזיון – להתייחס לביצוע לא להשפעה העתידית על המבצע בתחרות כזו או אחרת. האם הראל סקעת מוסמך בכלל לקבוע פרופיל פסיכולוגי של משתתף? שיעסוק בדברים שלשמם הוא מועסק. פרט לכך, מי אמר שג'ולייטה, זמרת בינונית, תצליח יותר מספיר נהון באירוויזיון? ואם ללכת רחוק יותר: גם זמר חסר ביטחון יכול בתהליך של חזרות להגיע לתחרות מוכן מכל בחינה.

  9. פעם ראשונה שאני לא מסכימה איתך. הראל סקעת היחיד בשולחן השופטים שיודע מה צריך כדי לעמוד על הבמה הגדולה של הארוויזיון וזה לא רק קול יפה! ספיר זמרת מדהימה אבל שברירית מידי וחסרת ביטחון ונוכחות בימתית ואם זה היא או גולייטה אז כמובן שגולייטה לוקחת בענק כשיש לה את כל החבילה. הראל יכל להתנחמד אבל לקח החלטה שתציל אותה אחר כך מפני מבקרים כמוך "שישחטו" אותה במילים קשות אחרי שתגיע לשם ולא תעמוד בזה ובטח שלא תעבור את חצי הגמר. אם זו היתה תוכנית אחרת כמו דה וויס או אקס פאקטור אז וואלה צודק מגיע לה בגדול ולאט לאט גם הביטחון בעצמה יעלה. אבל זה אירוויזיון ושם בתוך 40 מדינות ה3 דק שלה יהיו כמו 3 שניות.. בלתי זכירות ומשעממות.
    מאכזב שדווקא אתה לא מצליח לראות את הבוסר שיש בה ונופל לקלישאות של הישראלי הממוצע שלא מבין בעולם הבמה.

  10. הביקורת שלך נגד סקעת ופלס לעניין – שיפוט בזיוני
    מסטטיק ובן אל לא ציפינו לכלום ממילא
    אבל לא הבנתי אם אהבת או לא את הביצוע של דיאנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן