יהודה פוליקר צילום מרגלית חרסונסקי

יהודה פוליקר: שירים שהלחנתי לאחרים

פוליקר הוא נדבן לא קטן כאשר מדובר במתן שירים

תיאטרון בית ליסין
4/5

"ואז צלצלה חוה אלברשטיין וביקשה שיר"… מספר יהודה פוליקר את קורותיו של עוד שיר שהוא ביצע בערב מיוחד להפסנתר מארח. הכל התחיל בטלפון של חוה. גם גידי גוב, אריק איינשטיין וריקי גל ביקשו ממנו שירים.

נזיז את מחוגי הזמן לנובמבר 2009. בית ליסין ת"א. פוליקר התיישב במרכז הבמה ולא מש ממקומו משך כשעה וחצי כדי לשיר שירים שנתן לאחרים. רוב הערב הוקדש לקאברים של פוליקר לשירים שהלחין המזוהים עם זמרים שונים. את "היי שקטה" לא תוכלו להוציא מריקי גל. זה שיר "שלה", שנוצר ע"י רחל שפירא ויהודה פוליקר. כך גם "תפילות הילדים" או "סר תרז" (מילים: צרויה להב ושבא סלהוב) "עזורה" (מילים: יוסי בנאי) הוא שיר שמזוהה לחלוטין עם יוסי בנאי. מצד שני: מי מזהה את "דברים שרציתי לומר" עם דני בסן או עם הראל סקעת? ברור שזה שיר שכולו פוליקר פרט כמובן למילים שהן של יענקל'ה רוטבליט. אבל ככלל כיוון שפוליקר אינו מה שנקרא "סינגר סונגרייטר" – זמר שכותב את המילים ומלחין אותם – לא תמיד ניתן לזהות אצלו "סגנון", והמגוון ששמענו בערב הזה הוא אקלקטי לחלוטין.

אך טבעי הוא שהקהל מזהה שירים עם מבצעיהם. כמו שאת "פחות אבל כואב" (מילים: יהונתן גפן) לא תוכלו לקחת מיהודה פוליקר,כך גם קשה יהיה להפקיע את "כמעט סתיו" (מילים: צרויה להב) ו"שלל שרב" (מילים: מאיר אריאל) מחלקת המוסיקה של גידי גוב (למרות שלאחרון יש לא מעט ביצועים) מצד אחר: "פרח" (מילים: צרויה להב) מזוהה כמעט שווה בשווה בין גוב לפוליקר.  כשפוליקר שר "מה קורה אחי?" –  ביצעה אותו ממש באותה שעה ירדנה ארזי בערב השקת האלבום החדש שלה ברידינג 3. זה אגב, אחד מהשירים המעטים שיהודה פוליקר כתב גם את המילים וגם את הלחן.

פוליקר הוא נדבן לא קטן כאשר מדובר במתן שירים (מוסיקה) לזמרים. נדמה שבמקרה שלו יותר מאשר הפרה רוצה להיניק – העגל רוצה לינוק. המגוון של פוליקר לפי השירים ששמענו עשיר מאוד. הוא התחיל ב"תני לי סיבה" של יעקב גלעד המזוהה עם עברו הרחוק – להקת בנזין והגיע עד "צל חולף" של דנה אינטרנשיונל ו"כמו שאני כמו שאתה" המזוהה עם נורית גלרון.

זה לא היה ערב של בשורות מוסיקליות חדשות, של עיבודים מסעירים או של אינטרפרטציות מיוחדות שיש לרוץ לספר עליהם בראש חוצות. פרט לכמה פיקנטריות מוסיקליות עם ההרכב המלווה (עיבוד ג'אזי ל"אני רוצה", אלתור בלוז לפני "יום שישי")  פוליקר אקוסטי למהדרין, נתן את קולו החם ואת הטמפרמנט הים-תיכוני לשירים. בשביל מי שאוהב את פוליקר – זה הספיק. היא קיבל גם חבילת להיטי פוליקר כולל "עיניים שלי" ו"הצל ואני".  אין תלונות. ערב מלודי חד-פעמי, נינוח ומחניף שאיפשר לקהל להתרפק על שירים מוכרים בביצועים הכל-כך חמים ואנושיים של פוליקר.

שירים: תני לי סיבה (בנזין) אין מקום להפתעות (אושיק לוי) אהבתי (אושיק לוי) האור בקצה (אריק איינשטיין) למות למען רעיון (יוסי בנאי), פרח (גידי גוב) כוכבים, רומיאו (יהודית תמיר) הנסיכה והרוח (ריטה) חורבות האהבה (דנה אינטרנשיונל) עיניים (שיר יווני של ס. קויומדזיס שתרגם יעקב גלעד) ספרי לי לאט (חוה אלברשטיין) היי שקטה (ריקי גל) עזורה (יוסי בנאי) צל חולף (דנה אינטרנשיונל), אני רוצה גם (פוליקר) יום שישי (להקת בנזין) כמו שאני כמו שאתה (נורית גלרון), תפילות הילדים (ריקי גל), שלל שרב (גידי גוב) מה קורה אחי? (ירדנה ארזי) הדרן: פחות אבל כואב, התחלה חדשה, פנים מול פנים, הצל ואני.

גידי גוב יהודה פוליקר – "שלל שרב"



יהודה פוליקר – "למות למען רעיון"  ששר יוסי בנאי



אריק איינשטיין – "האור בקצה"

ריטה – "הנסיכה והרוח"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן