pete-seeger-died-b.jpg

פיט סיגר, זמר הפולק, הלך לעולמו

מותה של אגדה

בן 94 במותו
0/5

הקול של מי ששר כל ימי חייו We Shall Overcom נדם. הפעם זה לא הצליח לו. הזמר פיט סיגר, מהיוצרים הבולטים והחשובים במוסיקה האמריקאית, מי שהצליח לשמור על ז'אנר הפולק בחיים – מת בגיל 94 (נולד בניו יורק ב-1919) בנסיבות טבעיות בבית חולים בניו-יורק.
סיגר, שהשתייך בתחילת הקריירה שלו ללהקת הפולק האורגים Weavers, קירב את שירי העם המסורתיים ואת שירי המחאה הפוליטיים למיינסטרים במהלך שבעים שנות הקריירה שלו.
הוא שותף לכתיבת If I Had a Hammer, שיר שהיה ללהיט בביצוע שלישיית פיטר, פול ומרי. הוא כתב את Where Have All the Flowers Gone?, שהתפרסם ע"י שלישיית קינגסטון. להקת הבירדז הגיע למקום הראשון עם שירו Turn! Turn! Turn!. בזכותו הגיעו שירים מהעולם הגדול כמו Guantanamera מקובה ו – Wimoweh מדרום אפריקה וגם השיר הישראלי "צאנה צאנה צאנה" להמונים, ובמיוחד שיר הגוספל המסורתי – We Shall Overcome, שהפך לשיר חובה ברפרטואר שלו והניע את התנועה לזכויות האזרח בארה"ב.
לסיגר עצמו לא להיטים גדולים במצעדים, אבל זו לא הייתה אינדקציה לעוצמתו, לחיוניותו ולחותם שהטביע במוסיקה האמריקאית, שיוחד בשילוב של מוסיקה ופוליטיקה.
ההשפעה שהייתה לו על אמני אמריקה קיבלה בלטה בקונצרט הוקרה למען סיגר שנערך במדיסון סקוור גרדן ב-2009 בהשתתפות ברוס ספרינגסטין, ג'ון באאז, גון מלנקמפ, דייב מתיוס, בן הרפר, בילי בראג, אמילו האריס, וטום מורלו, שאמר כי ההיסטוריה של סיגר היא ההיסטוריה של המוסיקה ששינתה את העולם.
פיט סיגר היה איש גבוה ומרשים, ליווה את עצמו בגיטרה ובבנג'ו, ובין השירים ביטא הקשר בין פולק לנטייתו השמאלנית. הוא היה תומך חזק של התנועה לזכויות האזרח ומחה נמרצות נגד גזענות, מלחמות ונשק גרעיני. סיגר הוכנס לרשימה השחורה של הוועדה לפעילויות אנטי-אמריקניות בשל חברותו במפלגה הקומוניסטית בשנות החמישים.
הבמה היתה המקום הטבעי שלו מתחילת הקריירה, כאשר הופיע בדרום לילדים אפרו-אמריקנים, במחנות קיץ, לסטודנטים. זמר שהאמין כי המוסיקה היא אמצעי להשיג מטרה.
כששמע את בוב דילן מלווה עצמו בגיטרות חשמליות בפסטיבל הפולק בניו פורט ב-1965, הוא היה מזועזע. האגדות מספרות כי לקח גרזן וניסה לחתוך את הכבלים שחיברו אותו לחשמל.
פיט סיגר היה אחד הפעילים הבולטים בנושא שימור הסביבה. הוא סייע בניקוי נהר ההדסון במסגרת Clearwater Project שהחל בסוף שנות השישים. הוא חי עם אשתו טושי ליד הנהר בעמק ההדסון, ובשנים האחרונות לא הרבה להופיע ולהקליט, אבל ב-2012 הוציא 2 אלבומים במחווה לזמר העם וודי גאת'רי.

פיט סיגר – We Shall Overcome

מוסיקת פולק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן