שער

שר מאיר אריאל

שולי רנד - "ת'מבינ'תי"

רידינג 3
4.5/5

היה שמח  על הבמה. שולי רנד הצטייד בשירי מאיר אריאל כדי לספר לנו הרבה סיפורים על בואו או-טו-טו של המשיח ועל כל מיני טיפוסים מוזרים מהשכונה שלו, וכדי לרקוד עם התזמורת הצבעונית של אסף תלמודי. רנד סיפר מעשיות לא פחות מאשר שר שירי מאיר אריאל. לעיתים נדמה היה שאריאל הוא אמתלה לסיפורים על אברהם המעוך וניסים בעל הייסורים, שנכנסו למה שהוא מגדיר "מיני מחזמר", כלומר לא מופע קאברים לשירי מאיר אריאל, אלא מחזה עם שירים של אריאל. הערב הוא מעֵין מעשיה חסידית מודרנית מתגלגלת על אדם המחליט בוקר אחד להביא את הגאולה לעם ישראל.
על רקע זה, שולי רנד, מציג את שלל הטיפוסים שלו בעין בוכה, צוחקת וגם מתבוננת מן הצד. יש שירים שמקושרים לסיפורים, מאירים אותם באור מיוחד. למעשה, שירי מאיר אריאל הם בסיס ההשראה של שולי רנד  להפגיש את עולמו הדתי עם שיריו של חילוני שנון כדי לייצר מופע הומוריסטי, הצגת יחיד, בה נחשף מחדש השחקן הנפלא שבזמר שולי רנד.
הוא פתח את הערב ב"אף אחד לא יודע", המכיל את ""ת'מבינת'י" (אתה מבין אותי?), שמו של המופע, העוסק בפערים בחיים  שנגרמים ע"י חטא חוסר ההבנה: "חטא למות לדעת / עדיף לדעת למות / אם ת'ה פתום תופס ת'צמך / לא יודע ביודעין / אתה לא יודע ביודעין / אז משהו ת'יודע, משהו ת'מבין / משהו תיידע – משהו ת'מבין – תמבינתי או, או, תמבינתי"
בהמשך יגיע "טרמינל לומינלט", שחבר לקונטקסט של הסיפור בצורה מעט רופפת, אבל נדמה שרנד אלא התיימר ליצור מחזמר מהודק מאוד. השירים בסופו של דבר מקדמים את הסיפורים, גם אם הם מחוברים פה ושם חלש. בעיבודים החדשים, שולי רנד מצליח להעביר את השירים לחלוטין למגרש שלו, כאילו הם חלק ממנו.
רנד ואריאל מבטאים את הישראלי של שני צדי המתרס, שונים – אך כל כך דומים. מצד אחד רנד החוזר בתשובה, שגדל במרומי הברנז'ה, ומצד שני אריאל, איש הברנז'ה החילונית, הקשור כל כך לטקסטים היהודיים, אך בעין ביקורתית, שנונה ובוחנת. רנד הנלהב, חוגג על השירים של אריאל במעשיות, פרצופים והבעות, והופך במפגן של משחק מעולה את המפגש  ביניהם  לקברט סוחף של קודש וחול, דרמה והומור עם קורטוב של סטנד אפ, שזוכה לרוח גבית מוסיקלית חזקה מחבורת הנגנים המצוינת בראשות אסף תלמודי, שמעניקה לערב משב חסידי-צועני עשיר ומלא חיים.

שירים: אף אחד לא יודע, טרמינל לומינלט, צועק את שחסר לו, סואחתו אפעס, מדעי הטבע, מים מתוקים, מדרש יונתי, טוק טוק, פתח לנו שער, אף אחד לא יודע, מודה אני.

נגנים: אסף תלמודי – אקורדיאון והפקה מוסיקלית, אסף רוט – מרימבה, דניאל  שהם – גיטרה, אייל תלמודי – קלידים, אלי מגן – בס

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: מים מתוקים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. איך אפשר להשיג את המופע של שולי רנד תמבינתי, בגרסת dvd?
    אני מחפש הרבה זמן ולא מוצא.
    תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן