אהוד בנאי והפליטים בדיסק כפול ובסרט

/5

אהוד בנאי הוציא את תקליט הבכורה שלו בשנת 1987 – כשהיה כבר בן 34 – יחד עם "הפליטים", שהורכבה מ"פליטי" להקות השוליים התל אביביות של תחילת שנות ה-80. הלהקה – שכללה את יוסי אלפנט, ז'אן ז'אק גולדברג, נעם הלוי וגיל סמטנה – השתתפה גם באופרת הרוק "מאמי", ויצרה יחד עם בנאי צליל מיוחד, שהפך את התקליט לאבן דרך ברוק הישראלי.

20 שנה אחרי צאתו, התקליט אהוד בנאי והפליטים עדיין משקף רגע אישי מאוד בחייו של בנאי, אך גם מציע דיוקן קבוצתי של הדור שהתבגר בין מלחמת ששת הימים למלחמת לבנון. במילים ובמוסיקה, שירי התקליט מבטאים התמודדות עם מציאות משתנה, על רקע המשברים והתקוות של החברה הישראלית בשנות ה-60, ה-70 וה-80. עכשיו מוציאה אן.אם.סי  את "אהוד הנאי והפליטים" בהוצאה כפולה ומחודשת במסגרת סדרת "סימני דרך".

 המהדורה תכלול 2 דיסקים: דיסק 1 – האלבום המקורי לאחר עריכה יגיטאלית וקליפ חדש לשיר "זמנך עבר" שנערך מתוך חומרי ארכיון במיוחד עבור ההוצאה המחודשת. דיסק מס' 2 כולל הקלטה של הופעה חיה של אהוד בנאי והפליטים שנערכה בבית לסין בשנת 1988 והקלטות נדירות נוספות ביניהן, גרסה מוקדמת לשיר "זמנך עבר" בה ניתן לשמוע את אהוד משמיע את השיר בפעם הראשונה ליוסי אלפנט.

בהמשך  יצא הסרט – "חייב לזוז – אהוד בנאי והפליטים" למסכי הקולנוע. מדובר בסרט תיעודי באורך מלא בבימויו של אבידע ליבני ("הימנית האחרונה של מכס בר", "במדינת היהודים"). הסרט כולל שיחות עומק עם בנאי עצמו, חומרים ארכיוניים נדירים וראיונות עם אנשי מוסיקה, תרבות ותקשורת שליוו את מסעם האישי והקבוצתי של בנאי והפליטים –  ביניהם ברי סחרוף, רמי פורטיס, יובל בנאי, שלומי ברכה, הלל מיטלפונקט, יואב קוטנר ורבים אחרים.

על אהוד בנאי ותור הזהב של הפופ הישראלי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן