ביונסה שרה קאנטרי

ביונסה שרה קאנטרי

אם קוראים לך ביונסה - גם אם את משנה סגנון מאר-אנ-בי לקאנטרי - אל דאגה. תגיעי למקומות הראשונים במצעדי המיינסטרים

4/5

אם קוראים לך ביונסה – גם אם את משנה סגנון מאר-אנ-בי לקאנטרי – אל דאגה. תגיעי למקומות הראשונים במצעדי המיינסטרים. זה מה שקרה השבוע עם Act II: Cowboy Carter, בו ביונסה מדגימה עוד יותר את יכולתה להסיר גבולות המוזיקה, ומציגה את כישרונה בז'אנר מוזיקת הקאנטרי.
"קאובוי קרטר" (המכונה גם Act II: Cowboy Carter) הוא אלבום האולפן השמיני שלה. האלבום הוא הפרק השני בפרויקט הטרילוגיה העכשווי  בעקבות Renaissance. האלבום כולל הופעות אורח של טאנר אדל, רומי קרטר, מיילי סיירוס, ווילי ג'ונס, טיירה קנדי, לינדה מרטל, ווילי נלסון, פוסט מאלון, ריינה רוברטס, שאבוזי ובריטני ספנסר. על פני 27 רצועות היא עוברת כל ז'אנר שאפשר לעלות על הדעת- קאנטרי קלאסי ומודרני, אופרה, רוק והיפ-הופ. עם שחרורו, "קאובוי קרטר" שבר שיאי סטרימינג במספר פלטפורמות.הוא הפך לאלבום המוזרם ביותר ביום אחד בשנת 2024 בספוטיפיי. הוא צבר למעלה מ-76 מיליון סטרימינג ברחבי העולם ביומו הראשון בספוטיפיי .
"Texas Hold 'Em"-  על שמו של משחק הפוקר הוא שיר קאנטרי פופ אופטימי, פתיח של בנג'ו מהיר וביט של גיטרה אקוסטית. המעבר הפתאומי שלה לקאנטרי עורר ויכוח על הנאמנות החיבור שלה לסגנון הזה. כמה תחנות רדיו סירבו להשמיע את השיר החדש שלה. כמה אוהבי מוזיקת קאנטרי מושבעים שאלו אם השירים החדשים שלה בכלל צריכים להיחשב קאנטרי.אמה, טינה נואלס, הגיבה כששפכה אור על ההיסטוריה של המשפחה הקשורה לתרבות הרודיאו.  ביונסה, ילידת יוסטון ב- "Texas Hold 'Em" נוגעת בשורשים הדרומיים שלה. השיר משתמש במשחק הפוקר כמטאפורה שובבה לרומנטיקה פורחת.

מי שהקריירה שלה התחילה וגדלה עם להיטי אר אנד בי ופופ,  אומרת על האלבום: "הכיף ביצירת מוזיקה היא שאין חוקים. ככל שאני רואה את העולם מתפתח, כך אני מרגישה חיבור עמוק יותר לטוהר המוסיקה. על רקע של בינה מלאכותית ופילטרים דיגיטליים ותכנות, רציתי לחזור למשהו אמיתי והשתמשתי בכלים ישנים מאוד. לא רציתי כמה שכבות של כלים כמו מיתרים, במיוחד גיטרות וקלידים. שמרתי על כמה שירים גולמיים ונשענתי על פולק. כל הקולות היו כל כך אורגניים ואנושיים, דברים יומיומיים כמו רוח, צילומים ואפילו קולות של ציפורים ותרנגולות, קולות הטבע"
.
במהלך העשור האחרון, ביונסה מיצבה את עצמה ככוכבת פופ אקטיביסטית, שמתחקה אחר היסטוריוגרפיה אישית של מסורת מוזיקלית שחורה דרך היצירה שלה. ב Renaissance של 2022, היא התמקדה ברחבת הריקודים כדי להאיר זרקור על האמנים השחורים הקווירים שבנו את קהילת מוזיקת ההאוס. שני אלבומי האולפן הקודמים שלה – "Formation", מ-"Lemonade" ", ו-"Renaissance" מ-2022 -הוכיחו כי ביונסה היא בעלת חזון שיודעת היטב איך לעשות דברים מרגשים, חדשים, בעלי חשיבה לפרטים ורוח הזמן.
האלבום החדש הוא מחווה לשורשים השחורים של הז'אנר, אבל הוא גם מזכיר שמוזיקה קאנטרי-מערבית היא ביסודה סוג של מוזיקת דאנס, שכן ביונסה קורצת לנו להצטרף אליה בריקוד שורות ב – "Texas Hold 'Em"
האם זהו מהפך יצירתי אצל ביונסה? . האם עליה להישאר במקום שהיא הכי טובה בו, למרות שגם הנ"ל מצליחים בגדול?  ביונסה לא מתחבטת. היא עושה מה שמרגיש לה הכי נכון. אין ספק: השירים החדשים הם הצהרה רבת עוצמה – במיוחד במהלך חודש ההיסטוריה השחורה. עכשיו היא צריכה לעשות עוד צעד:  לקחת על עצמה רוקנ'רול – גם בגלל המקורות השחורים שלו. אמרנו כבר: מבחינת ביונסה השמים הם הגבול.
ביקורות על האלבום? לפי ממוצע ציונים שחישב אתר הביקורות "מטקריטיק" היא קיבלה ציון 91, גבוה במיוחד, אפילו מפתיע. מבקר ה"ניו מיוזיקל אקספרס" הבריטי: " זה ריגוש שאין להכחישו לראות אותה בפרויקט כל כך אינטימי, ועשיר תוך שהיא מפנה מקום גם לקאנטרי מיוזיק".
.הפרויקט הזה הוא באמת רקוויאם אמריקאי כפי שנכתב ברצועת הפתיחה, המאפשר לה לתבוע את זהותה כנערה דרומית,  ולהשתתף באופן מלא בכל המסורות האמנותיות והתרבותיות הייחודיות של אמריקה. במבנה של "קאובוי קרטר" בן 27 הרצועות – עם קטעי הבינים הקצרים יש משהו שגורם לצרוך אותו בכללותו. זהו לא רק מסע של ביונסה למוזיקת שורשים אמריקאית, אלא דרך למצבי רוח, גוונים ורגשות שונים שמתלכדים כחגיגה. זה לא אלבום קאנטרי. זה אלבום של ביונסה.

ביונסה  Texas Hold 'Em

ביונסה פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

3 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

3 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן