אלינה פאש האוקראינית לא תופיע באירוויזיון

אוקראינה מבטלת את השתתפותה של אלינה פאש באירוויזיון

אחרי שזכתה בתחרות לבחירת נציג אוקראינה לאירוויזיון, הוחלט לפסול אותה בגלל טיול שערכה לקרים ב-2015, אזור שרוסיה השתלטה עליו ב-2014

/5

אלינה פאש לא תייצג את מדינת הולדתה אוקראינה בתחרות האירוויזיון השנה, כך הודיעו מארגני התחרות. ההודעה יצאה אחרי שבשבת (12 בפברואר) הוכרזה פאש כזוכה ב-Vidbir, תוכנית הבחירה הארצית המשודרת בטלוויזיה, שאוקראינה משתמשת בה כדי למצוא את המועמד שלה לאירוויזיון, עם השיר שלה "צללים של אבות נשכחים".
אולם כעת, רשות השידור הלאומית של אוקראינה UA:PBC הודיעה, כי למרות הזכיה, פאש לא תייצג את אוקראינה בעקבות חקירה על טיול שהיא ערכה לחצי האי קרים ב-2015, אזור שרוסיה השתלטה עליו ב-2014. באוקראינה יש חוקים נוקשים לגבי נסיעות לאזור. אוקראינים וזרים מורשים לנסוע לקרים רק באמצעות אישור רשמי מטעם השלטון. בגדול, נאסר על פי החוק האוקראיני לנסוע לקרים דרך רוסיה.
בהודעה שפרסם איגוד השידור האירופאי שמנהל את האירוויזיון נאמר: "ביום רביעי אחר הצהריים, בהסכם הדדי בין רשות השידור של אוקראינה, הוועדה המארגנת של וידביר והאמנית, הוחלט שהשתתפותה של אלינה בתחרות לא תצא לפועל. על פי חוקי וידביר, רשות בשידור באוקראינה UA:PBC רשאית להחליט על נציגה של אוקראינה בתחרות האירוויזיון 2022, על ידי בחירה של פיינליסטים אחרים שהשתתפו בתחרות לייצג את המדינה.
בשיחה עם BBC לפני שנופתה מהתחרות, פאש התגוננה מפני הטענות שהיא "לא אוקראינית".
"אני אוקראינית. אני מדברת באוקראינית והשיר שלי הוא על אוקראינה", אמרה. "אין סיכוי שאני יכול להיות נגדה". פאש טענה ששיתפה מסמכים עם הרשויות שהוכיחו שהיא נכנסה לקרים באופן חוקי.
"אני אוקראינית. אני מדברת באוקראינית והשיר שלי הוא על אוקראינה", אמרה. "אין סיכוי שאני יכול להיות נגדה". פאש טענה ששיתפה מסמכים עם הרשויות שהוכיחו שהיא נכנסה לקרים באופן חוקי.
החקירה על נסיעתה של פאש מגיעה על רקע עימות צבאי מתוח בין רוסיה לאוקראינה. המצב בין שתי המדינות עשוי להשתנות באופן דרסטי לפני ששניהם יחלקו יחד את במת האירוויזיון באיטליה במאי הקרוב. פאש אמרה שהיא וכמה מחבריה ארוזים את התיקים שלהם למקרה שהם צריכים לצאת מהמדינה "אנחנו צריכים להיות מוכנים", אמרה, והוסיפה שאם רוסיה אכן תפלוש היא תהיה מוכנה "להילחם".

אלינה פאש – "צללים של אבות נשכחים" השיר שזיכה אותה לייצג את אוקראינה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן