פרדי הבארד אחד ממפגשי הג'אז הטובים שצולמו אי פעם

אחד ממפגשי הג'אז הטובים שצולמו אי פעם

כארבעים ושמונה שנה אחרי המופע הזה, עדיין זהו אחד הקטעים המצולמים הטובים בתולדות הג'אז.

5/5

צפו באחת הדוגמאות הבולטות של הרכב ג'אז מודאלי (*) שמנגן את  Cantaloupe Island, סטנדרט ג'אז שהלחין הרבי הנקוק. משתתפים. פרדי האברד, ג'ו הנדרסון, הרבי הנקוק, רון קרטר וטוני וויליאמס. הרכב של כמה מגדולי המוזיקאים בתולדות הג'אז באחד מביצועי הג'אז המלוטשים שצולמו אי פעם  פרדי האברד בכושר מדהים והרבי הנקוק רגוע במיטבו. ב-2023  כארבעים ושומנה שנה אחרי המופע הזה עדיין זהו אחד הקטעים המצולמים הטובים בתולדות הג'אז. לא הרבה מוזיקאים יכולים לנגן כל כל טוב תוך כדי האזנה לאחרים וליהנות מהקונצרט בו זמנית. לעשות רפיט.

*** ג'אז מודאלי הוא סגנון מיוחד מאוד בג'אז, שכן האלתור בו (בסולואים בעיקר) מתבצע בשונה מבסגנונות הג'אז שקדמו לו. למשל, בסגנון הבי-בופ כמו גם בסגנון ההארד-בופ נעשה האלתור על פי תחלופת אקורדים מהירה. על המוזיקאי היה לעבור בין האקורדים במהלך השיר, שוב ושוב. בג'אז המודאלי נעשה האלתור על פי מודוסים.  לג'אז המודאלי מעולם לא היה תור זהב או תקופה שבה היה פופולרי במיוחד, ולכן גם אי אפשר להצביע על נקודה מוחלטת שבה עלה וירד.
בשנות ה-50
מוזיקאי הג'אז מאסו באלתור על גבי אקורדים החוזרים על עצמם במשך כל השיר, וניסו ללכת בדרך אחרת, דרך המודוסים. בג'אז מודאלי יש לנגנים הרבה יותר חופש, שכן המודוסים בשונה מאקורדים מאפשרים למחלקת הקצב כמו גם לסולנים לפתח רעיונות ומוטיבים מלודיים מורכבים הרבה יותר.
הקטעים המפורסמים ביותר בג'אז המודאלי הם "So what" של מיילס דייוויס ו-"Impressions" של ג'ון קולטריין, שני המוזיקאים הללו גם נחשבים כאבותיו של הסגנון.

Cantaloupe Island featuring Herbie Hancock – Cantaloupe Island / Blue Note Concert Live

 

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן