להשתתף בצערו? נגיד שלא קראנו על גירושיו, שאנחנו לא מכירים את סיפורי הנישואין הקודמים שלו. קחו את השיר הזה בלי להתחשב במידע החוץ שירי. (*) למעשה, ככה צריך לנהוג מבקר. לא מדובר כאן בתיעוד ביוגרפי אלא בשיר כל כאבו של אוהב שמבכה את עזיבת אהובתו ככה באמצע הלילה. מטפורות הטבע שמגיעות עם הדמעות "בוכה עכשיו כמו גשם ברחובות" ו "ובלב שלי רוחות של סתיו" הם מסוג מוצרי שירת האינסטנט שאתה יכול לרכוש עשר בדולר. הבקרה של גולן על תמלילי שיריו שואפת לאפס.
אתה רוצה לגרום לאוהביך דמעות – שחק אותה הכי שפה שהם מבינים. תן לרגש לרוץ לפניך. כל השאר – סמוך על קולך, על הטונים הנוגים. הם יעשו את העבודה. גם המנגינה, העיבוד משתתפים בתשפוכת הגעגועים הרגשנית העולה על גדותיה. גולן מתקשה לחדש. קו המיינסטרים הצפוי, ואם כוונתו היתה לרגש, אז אני לוחץ לא. הלב שלי – על אותו קצב.
* יש מקום לשאלה מדוע גולן מוציא את השיר בעיתוי הזה. האם הוא בטוח שהקהל יזדהה איתו, ישתתף בצערו? האם השם "זה סוף של כל סיפור" אכן מעיד על סיפור אהבותיו הכושלות?
אייל גולן סוף של כל סיפור
לקחת את המעיל שלך / אמרתי אל תלכי באמצע לילה / הלב שלי בוכה עכשיו כמו גשם ברחובות
ולמה זה קל לך / לפרק הכל כשקצת קשה בנינו / ובלב שלי רוחות של סתיו / ואיפה את בלילות ?
עוד יום עובר ואת לא כאן/ נשבר שבקט כי לאן שלא אלך / הלב שלי יהיה שבור רק בגללך
לא משנה כבר מי תהיה כאן במקומך / הצל שלך עוד כאן/ זה סוף של כל סיפור
איך יש לך לב לצאת עכשיו עם כל בחור? / שנים ביחד את זרקת כאילו כלום / אז למה אני עוד אוהב אותך?
עבר עלי כבר הכל / הנשמה שלי רצתה רק שקט / היית לי עוגן והלכת/ עכשיו אני לבד
עוד יום עובר ואת לא כאן/ נשבר בשקט כי לאן שלא אלך…
תגובה אחת
אין ולא יהיה זמר כמו אייל כל שיר שלו יותר טוב מקודמו