אירוויזיון 2022 ישראל בחוץ מי יזכה במוצש?

אירוויזיון 2022 ישראל בחוץ. מי יזכה במוצש?

למיכאל בן דוד היתה החוצפה (הישראלית) להידחף לתוך המנחים עם דגלון ישראל, לנשק, לחבק, לנופף. באותו רגע הבנתי שהוא  ישאר בחוץ

3.5/5

למיכאל בן דוד היתה החוצפה (הישראלית) להידחף לתוך המנחים עם דגלון ישראל, לנשק, לחבק, לנופף. באותו רגע הבנתי שהוא ישאר בחוץ אחרי חצי הגמר השני.   יגידו שנאת ישראל, הארוע האחרון (הרג העיתונאית), אבל בגדול היתה כאן מהומה גדולה על שיר קטן ושטחי. זו הסיבה העיקרית מדוע ישראל אינה עולה השנה לגמר האירוויזיון בטורינו.
מבין 25 המדינות רשמתי פוטנציאל זכיה לאיטליה על השיר והביצוע למחמוד ובלאנקו  (בתמונה למעלה) נציגי איטליה על השיר Brividi. בהנחה שסיכויי המדינה  המארחת לזכות פעם שנינ פחותים, עולה חוזרים ל"קאלוש אוקסטרה" מאוקראינה, הזוכה לאהדה אדירה ולאו דווקא מטעמים מוזיקליים טהורים. גם לבריטניה ולגרמניה יש שירים מועמדי זכיה. גם שוודיה חזק על המפה. לא לזלזל בבריטניה ובגרמניה.ז

10 המדינות שעלו לגמר: בלגיה, צ'כיה, אזרבייג'ן, פולין, פינלנד, אסטוניה, אוסטרליה, שוודיה, רומניה, סרביה

רסמוס –  פינלנד: קול מאונפף והלמות תופים מאוד דומיננטית מובילים דרמה מסעירה. הלהקה: The Rasmus  השיר: Jezebel. סולן הלהקה הותיקה  – כבר 300 שנה בפעילות – הוא Lauri Ylönen. הצלחה בינלאומית עם הלהיט "In the Shadows" משנת 2003, מקום השלישי במצעד הבריטי, מקום ראשון בגרמניה.
השיר החדש? איזבל התנכית כמשל. רסמוס משתמשים בשם כדמיון לדמות האישה שאומרת: "אם אתה הצייד אז אני הטרף / אתה מלקק את השפתיים שלך כשאתה מתרחק / הנשיקה האחרונה שלך היא להשאיר צלקת".

ישראל – מיכאל בן דוד: בטורינו הוא מייקל בן דוד, אחד המשתתפים היותר ססגוניים בתחרות, שאינו חדל לנופף בגאוות הכחול לבן הלאומית. השיר "I.M" הוצג כפאוור-פופ למרות שהרקע שלו אינו כזה. ההשראה לשיר מונעת מההתמודדויות של בן דוד בצעירותו, לאחר שסבל מבריונות בגלל הקול הגבוה שלו – שהפך בסופו של דבר לצליל המסחרי שלו בזמן שירה.
גם מערכת היחסים של בן דוד עם אמו עברה מסע מתוח, שגם השפיעה על המילים לשיר. מייקל פתח ב"לפעמים אהבה יכולה להביא אותך למטה", ללא ספק התייחסות למערכת היחסים המתוחה הזו. חוסנו, לעומת זאת, במילים החוזרות ונשנות "תרים את הראש". בסוף נשאר עם הראש למטה.

סרביה:  קונסטרקטה – In Corpore Sano מי שיהמר על השיר הזה המושר בסרבית ובלטינית יכול לזכות בסכום ענק כי על פניו, הוא נשמע הכי אפס נקודות.  הזמרת היא אנה דוריץ הידועה יותר בשם קונסטרקטה. ייתכן שהמסרים העמוקים והחבויים מאחורי השיר שלה חמקו על פני כמה בהאזנה הראשונה. לדברי קונסטרקטה עצמה, היא רוצה להימנע לייחס לשיר שלה משמעות אחת, ולאפשר למאזין למצוא משהו בתוך השיר. קונסטרקטה מתבססת על הטענה, לפיה החברה שכחה לחלוטין להתייחס לבריאות הנפשית של האדם כחלק קריטי בבריאות בכללה. היא שרה איך הגוף בריא, אבל הנפש חולה, עצובה, מפוחדת ומיואשת; אבל כל זה לא אומר כלום, כל עוד אנחנו נראים טוב מבחוץ.

אזרבייג'ן – Fade To Black. איך לתרגם? לדהות לשחור? הזמר הוא נדיר רוסטלמי. הקול – מנעד רגש דרמטי בבלדה מלנכולית קליטה. השיר על אדם שחי בזיכרונות העבר, שבגללם מקריב לעתים קרובות את עתידו. המסר: שחרר עצמך מהעבר כדי לקבל ימים בהירים בעתיד. למרות סיפור האהבה העצוב, עדיין התקווה עוד לפניו.

גאורגיה – Lock Me In תביטו במסיבת הדאנס הפורימית בקליפ. מה שמתחיל כרוק אוונגרד פאנקי בעל גוון אינדי, גחמני מאוד, הופך פופ רקיד שגרתי בהמשך, שגורם לך לרצות לרקוד כמו טיפש מוחלט, בדרכים מטורללות. השורה "נעל אותי, תנעל אותי, תנעל אותי, תנעל אותי, תנעל אותי לרוחב" לא ממש מגדירה את הסיטואציה,  ונראה כאילו סירקוס מירקוס רצו בעיקא לעשות משהו ממש ממש כיפי מבחינתם.

מלטה:  מיכאל בן דוד מישראל שר I'm. אמה מוסקט, זמרת ודוגמנית מלטזית שבסיסה באיטליה, נמצאת מבחינת הנרטיב באזור שלו עם "I'm "I Am What I Am, כשהיא מלווה את עצמה על פסנתר. "I Am What I Am" הוא המנון במקצב מיד טמפו על חוסן ונאמנות לעצמך. זהו שיר על אי התאמה לנורמה, שמאשר מחדש את האמונה והזהות העצמית של האדם.



סן מרינו: אקילה לאורו – Stripper 
במעבר מאיטלקית לאנגלית מקבלים המנון רוק פמיניסטי על היותך עצמך למרות מה שחושבים אחרים. עיניים ירוקות, שפע קעקועים על החזה, אקילה לאורו הוא שם שחובבי האירוויזיון ופסטיבל סאן רמו מכירים היטב. הוא שוחה במגוון ז'אנרים לאורך הקריירה שלו, מראפ ועד טראפ ועד רוק ופופ, אקילה התחרה בפסטיבל המוזיקה האיטלקי בסאן רמו ארבע פעמים ברציפות, הן כמתחרה והן כאורח.

אוסטרליה: שלדון ריילי Not The Same "הרגשתי את הכאב הזה" – שלדון ריילי שר באחד השירים היותר דרמטיים ומסעירים באירוויזיון השנה על המאבקים בלהיות אוטיסט והומו. השיר נפתח בטראומה של ילד אוטיסט בודד בסביבה עוינת – "במיוחד כשאתה ילד חריג שלא מצליח לחבור לשאר הילדים בסביבתך".
שלדון מתייחס גם למיסוך של אנשים אוטיסטים כמוהו ,מסתירים את האני האמיתי שלהם. השיר מסתיים בכך ששלדון מדבר ישירות לקהל ולחברה הרחבה יותר שהפכו את ילדותו לקשה כל כך. הוא מדבר על ההכרח של הכלת אנשים מודרים.

קפריסין אנדרומאצ'ה – שרה באנגלית וביוונית במוסיקה מסולסלת ההופכת לדאנס נגיש מהסוג שמגיע לגמרים באירווזיון. המילים ממחישות את הטבע המרפא של האהבה. בבית הראשון, אנדרומאצ'ה שרה "מנגינות מצלצלות דרך הראש שלי כשאתה מביט בי", ומתייחסת למאהב שלה כאל "התרופה שלי". בהמשך היא קוראת למאהב שלה "להסיר את הכאב שלי".

אירלנד ברוק סקוליון "That's Rich" דאנס EDM הכי פשוט ושטוח, That's Rich" הוא השיר הראשון שברוק כתבה אי פעם יחד עם איזי וורנר וקארל זין, שניהם מוזיקאים מבריטניה. זהו, אומר ברוק, שיר מודרני ורענן על התגרות במאהב לשעבר שאיכזב. המשפט הפותח מתאר את האובססיה העצמית של האקס, "האם לא נמאס לך מהשתקפותך?" והזלזול הגובר של ברוק כלפיו. "תפסיק לשלוח פרחים, אני פשוט אשרוף את כולם".

מקדוניה הצפונית אנדריאה – Circles. "אנחנו רצים במעגלים ואתה לא מנסה להתמודד עם בעיותי" שרה אנדריאה בקול נמוך. היא חשה שמערכת היחסים מתפרקת, שהיא ובן זוגה תקועים בלופ, מנסים לסדר את הדברים, אבל תמיד מגיעים בחזרה למקום שבו התחילו – ומכאן, הנושא המרכזי של השיר  "אנחנו מתרוצצים, מתרוצצים במעגלים".  בלדה שמתפתחת למלודרמה אישית. אנדריאה קויבסקה נולדה בסקופיה, צפון מקדוניה. לאחר שפרסמה סרטונים שלה שרה קאברים ברשתות החברתיות, המפיק אלכסנדר מסבסקי החליט ללכת עליה בסדרה של סינגלים מאז 2020. הוא גם מי שהלחין את שיר האירוויזיון של "מעגלים".

אסטוניה סטפן – Hope מה לאסטוניה ולמוסיקה סטייל המערבונים של סרג'יו לאונה?  זה לא רק הקליפ. סטפן לא מתרגש מעניין המערבון. הזמנים לא משנים את האדם, מה שאומר שתמיד רצוי להטיף לשמירה על האמונה שיהיה טוב. מה היינו עושים ללא תקווה. סטפן ממשיך בכך ומבטיח שגם כאשר כל השאר אבוד, העתיד הוא עדיין משהו שאפשר להתגאות בו ולהחזיק בו באמביציה.

רומניה WRS – שיר "Llámame רומנית וספרדית מתחברים. תקשיבו לשיר. ההרכב הרומני עולה על טרנד הפופ הלטיני. אנדריי-איונוש אורסו, המשתמש בשם הבמה wrs, הוא רקדן מקצועי, כוריאוגרף וזמר-יוצר מבוזאו. בשיר, wrs עוסק באהבה אסורה שהסובבים אותו לא תומכים בה. wrs מוכן להתמודד עם ההשלכות: "אף אחד לא יכול לעצור את האהבה שלי / כי זה כל כך נכון / בוא נראה את זה לעולם כי אני לא אסתיר זה / האם גם אתה מאמינים בחטאים?".

פולין קריסטיאן אוכמן – River מלודרמה בטון גבוה מקונן. "נהר" נושא משמעות דתית עמוקה ומתייחס למקום הטבלתו של ישו – נהר הירדן, אירוע שהפך לנצח נהרות כמקומות של התחדשות ולידה מחדש בתרבויות מערביות רבות.
"נהר" של אוכמן, נפתח במשפט: "הולך להוריד את הגוף שלי למטה, ישר למטה, למטה, למטה, עד הנהר… תן למים לסחוב אותי, פשוט תרחף…

מונטנגרו ולאדנה ווצ'יניץ' – Breath. ה"נושמת" שרה מלודרמה כואלס מלנכולי בעיבוד קלאסי שהופך לפופ אלקטרוני. ולאדנה – השם המלא ולאדנה ווצ'יניץ' – זמרת-יוצרת מונטנגרית. בעלת הכשרה מוזיקלית מקיפה. המילים  אישיות עמוקות, כואבות ומלנכוליות. שורת הפתיחה, "הכאב יעבור, הם אומרים", והיא רומזת שאנשים טועים בהנחה שהכאב פשוט יתפוגג. ולאדנה מציעה ייצוג חזותי של הכאב שלה, שרה, "אתה תשמור את הדברים כדי להרגיש את הריח שלהם". אנחנו מקבלים מבט אינטימי לתוך הכאב שלה, וזה כאב שלא הולך להיעלם בן לילה.

בלגיה  ג'רמי מקייזה – Miss You תתרפקו על בלדת סול מלודית להפליא. המילים ל-"Miss You", נשמעות כהתייחסות למישהו מיוחד בחייו של ג'רמי.
למעשה, השיר עוסק בהחלטות הגדולות שאנו מקבלים בחיינו ועל האומץ והכוח להתמודד איתן. "לפעמים אני מרגיש למטה/ לפעמים אני שותה אלכוהול
לפעמים אני נופל/ לפעמים אני לא בסדר/ יום אחד אני מגניב/ יום אחד קר לי". בקליפ מגיע ז'רמי לכנסיה כדי להדגיש את בכוח של האמונה בהחלטות שמקבלים. 

שוודיה קורנליה יאקובס – Hold Me Closer  הגם רוב העולם עדיין מוריד את "ווטרלו" של אבבא, שוודיה עדיין מנסה להמציא גלגל פופ חדש לאירוויזיון. גם קורנליה יאקובס שרה "החזיק אותי קרוב יותר", שיר שעוסק בסערה הרגשית של פרידה קשה. היא רוצה להחזיק בו כמה שיותר זמן, למרות שהיא יודעת שהיחסים ביניהם עומדים להסתיים.  עם מילים כמו "מצאתי את הנכון בזמן הלא נכון" ו"נחש שכל הדברים הטובים מגיעים לסופם", קורנליה מקוננת על אובדנה הצפוי של האהבה באחד השירים היותר יפים של האירווזיון השנה.

צ'כיה We Are Domi עם השיר Lights Off. הרכב שלישיה אלקטרופופ נורווגי-צ'כי, שהוקמה ב-2018, במהלך לימודיהם במכללת לידס למוזיקה.קבלו את הסולנית הראשית דומיניקה האשקובה, הגיטריסט קספר האטלסטָּה, והקלידן בנימין רקסטָּה. שיר EDM לרחבות ולדי- 'איים שנפתח בתחושות הבלבול והחרטה, "איבדתי את נשמתי, שכחתי את הדרך שלי, אין טעויות שלא עשיתי". הקדם-פזמון ממשיך בהצעה של זהות לא קונקרטית, "ניסיתי להחליף עבודה, להחליף מאהבים, לשנות את הרהיטים שלי, להחליף את כיסויי המיטה שלי". דומיניקה יודעת בדיוק מה היא צריכה, אבל היא מסרבת לעשות את זה, "הייתי משנה את הלב שלי, אבל אין סיכוי, אז אני מכבה את האורות". הפזמון מדגים את התחושות בצורה הברורה ביותר, "איפה אתה עכשיו כשאני צריכה אותך, אתה משייט בסביבה שלי, איפה אתה?"

המדינות שעלו לגמר ללא תחרות

צרפת Alvan & Ahez בשיר “Fulenn" – שיר האירוויזיון הראשון בשפה הברטונית מאז 1996. אלכסיס מורבן-רוזיוס, הלא הוא אלבן, הוא זמר ורב נגן.
Ahez הם שלישייה שמקורה ב-Carhaix, השלושה נפגשו בבית ספר תיכון בדיוואן, מוסדות הוראה ברטוני, ולקחו את שם הלהקה שלהם Ahez מהאזור. השיר “Fulenn” מושר כולו בברטונית, השפה הקלטית היחידה ביבשת. שם השיר מתורגם ל"ברק"אבל יכול להיות גם "ילדה יפה".
השיר הקצבי מספר את סיפורה של אישה. שהולכת לרקוד תחת אור הירח ביער, לא אכפת לה מה מישהו יחשוב, עושה מה שהיא רוצה. עדות לעצמאותה: "צל נשי מסתובב לאור לפיד. היא רוקדת עם השטן, אז מה?"

ספרד שאנל SloMo – שיר מועדונים בהשפעת לטינית עם מסר של העצמה וביטחון עצמי. החיים הם רחבת ריקודים ואתה יכול להיות הכוכב.

גרמניה מאליק האריס Rockstars. תנו דוז פואה לפופ-ראפ המתיידד הזה, מגינה קליטה להפליא. "הלוואי שהייתה דרך לחזור לחלום" – מילות השיר "רוקסטארס" של מאליק האריס עוסקות במציאת הימים הטובים בהווה. מאליק: "זה שיר שיש לו משמעות אישית מדהימה עבורי ומציע שביב של תקווה בזמנים קשים אלה, תוך שהוא מראה לאנשים שכולנו באותה סירה".

בריטניה סאם ריידר Space Man   הבלדה הזו לוקחת בשבי בהאזנה אחת. ריידר הוא קונטרה טנור רגשני עולה על מנגינה נוגה ושיר שמרתק אותך להקשיב לסיפור. לא יכול להיות שבריטניה תיכשל שוב באירוויזיון. הבריטים מחזיקים באחד שיאים הגרועים ביותר בתולדות התחרות, ובמיוח ד. לאחר שסיימו במקום האחרון בשתי התחרויות האחרונות. סם ריידר, כוכב TikTok, עומד ככל הנראה לפתוח דף חדש. השיר נושא מסר מרומם על אהבה של האנשים שכבר נמצאים בחייך.
בעידן שבו מיליארדרים כמו ג'ף בזוס ואילון מאסק מוציאים הרבה כסף כדי לשגר אנשים לחלל, סם ריידר שואל : למה תרצו לעלות לשם כשכל מה שעושה את החיים חשובים נמצא ממש כאן מולנו, השיר מתחיל בפנטזיה כמעט ילדית על האפשרויות לעזוב את כדור הארץ: "אם הייתי אסטרונאוט, הייתי צף באוויר", החלום נמשך במשפטים בהם הוא מדמיין שהוא "יראה ממעוף הציפור" ו"ידבר עם לוויינים".

איטליה מחמוד ובלאנקו Brividi בלדת רגש מברווזת עור (כשמה – "צמרמורת") , מבנה מלודי כובש, קורצת חזק לזכייה בתחרות השנה. "עירום בצמרמורת, לפעמים אני לא יודע איך לבטא את עצמי", הם שרים מילים הנוגעות בחוסר הביטחון של אנשים שלא יודעים לאהוב.
Brividi" הוא השיר של מחמוד ובלאנקו מפסטיבל סאן רמו 202. סוכנויות ההימורים צדקו כשהציבו את השיר בראש טבלת הסיכויים של סן רמו. מחמוד חוזר לאירוויזיון שלוש שנים לאחר ש"Soldi" הגיע למקום השני באירוויזיון 2019 בתל אביב.

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

  1. יוסי היי אתה זכור לי משנות סיקור רבות של אירוויזיון במעריב ואתה תסכים איתי שכמות השערוריות סביב מיכאל גם אתה לא זוכר בעונת אירו.תמכתי במיכאל פירגנתי לו רציתי שאלי חולי הנהדר יינצח ועדיין מיכאל נראה לי טווס צבעוני מרהיב מפרגן ומרגש.
    עד אמש ב23.30.ההסתערות שלו על המנחים זה טמטום גסות טירוף בושה שאוליי חיסלה לו קריירה.אני מקווה שאיגוד השידור האירופי יטיל קנס אדיר על כאן 11 הנוראי שהפיק 3 אירוויזיונים נהדרים אך עלוב בבחירת נציג
    שאלה לדוגמא?סיפרו לנו שנכתבו 130 שירים עבור 4 הפיינליסטים ברשת 13 וועדה בראשות כאן 11 בחרה 8 שירים אז שיסבירו לי בבקשה אייך זה ש2 השירים של אלי חולי נכתבו על ידו ורובי פאייר ו3 הנציגים האחרים חד משמעית לא התלהבו מהשירים שזרקו עלייהם בטח לגביי ספיר סבן ומיכאל.זו רק דוגמא לרמאות קומבינה שפלות של כאן 11
    ויוסי צריך לדעתי שחובביי התחרות בארץ ישמיעו קול קורא וידרשו להחזיר את קדם האירוויזיון בלי שופטים רק הקהל יצביע בלבד
    להזכירך בשנה הבאה 2023 נציין בעזרת השם 50 שנה להופעה ההסטורית של אילנית ואין כמו רגע כזה מרגש לחזור לצמרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן