איריס ועופר פורטוגלי Jazzing In The Basement, צילום מרגלית חרסונסקי

איריס ועופר פורטוגלי Jazzing In The Basement

מקבץ ההקלטות מהאולפן של הפורטוגלים הופך את האלבום  לאטרקטיבי לאוהבי מיינסטרים ג'אז.

4.5/5

אהבת הג'אז האקלקטי של איריס ועופר פורטוגלי. ניכנס לבייסמנט שלהם. אלבום שמיני יצא משם. חם, מחמם לב – עם מיטב הנגנים שהוזמנו לנגן מוסיקה מכל הגוונים, סטנדרטים, ג'אז קלאסי, יצירות מקוריות. עונג ג'אז ישראלי.
ההתחלה עוד במרץ 2020. הסגר על עולם התרבות.  השביתו לאמני הבמה את עולמם. מוסיקאים חיפשו חצרות, זומים, הופעות סלון, קהל. אינטראקציה. אתה יכול לסגור אותם, אבל לא להשבית להם את הנשמה, את הרצון ליצור, להופיע.
.הזוג פורטוגלי הזמין אליהם לאולפן חברים מוזיקאים לנגן, לאלתר ולהקליט. האלבום כולו הוקלט בשלוש השנים האחרונות.  כל מתארח בחר קטע משלו. חלק מהשירים תועדו בצילומים שהועלו ליוטיוב.
הנגנים שהשתתפו בהקלטות: איריס פורטוגלי – שירה ותופים, עופר פורטוגלי – פסנתר, עיבודים וקולות אילן סאלם – חליל, אלברט פיאמנטה – סקסופון, יוראי אורון – בס, ערן זילברברג – בס, ג'וקה פרפיניאן – כלי הקשה ושירה, עמוס עבר הדני – גיטרה, גל מוטיוק – בס.

ג'אז היא מילה אחת קטנה לכל כך הרבה סגנונות. מהבלוז השחור של מיסיסיפי, ה-'רגטיים' של סקוט ג'ופלין, תזמורות הדיקסי של ניו-אורלינס, לואי ארמסטרונג, דיוק אלינגטון ועד לתזמורות הסווינג של שנות השפל באמריקה, ביניהן קאונט בייסי, בני גודמן, גלן מילר. ג'אז ממשיך דרך הביבופ המורכב של דיזי גילספי וצ'ארלי פארקר, וחולף על פני הזמרות הגדולות בילי הולידיי, אלה פיצג'רלד ושרה וואהן. ה'אולדיז' של אלה וארמסטרונג, סינטרה, הג'אז הרגוע של דייב ברובק, מיילס דייויס וביל אוואנס. הבוסה-נובה של קארלוס ג'ובים וסטן גטס. ממיילס דיוויס ועד לאמנים מודרנים. בקיצור, המון. הפורטוגלים פלורליסטים. הלכו תמיד על כל סגנונות ושילבו אותם
לחובבי מגמת הפלורליזם בג'אז – יש כאן קשת רחבה המשתרעת מקטעים מקוריים של אמני ג'אז ישראלים מובהקים כ – Tmuna Blues של עופר, Daria של הבסיסט יוראי אורון, Anouk של אילן סאלם, Samba Sabbaba של אלברט פיאמנטה,  מוסיקה ברזילאית של אלמירה קסטילו, טניה מריה, ביטלס – Norwegian Wood, קית' ג'ארט – Bop Be, סטנדרטים כמו Cheek To Cheek של אירבינג ברלין, Lover Man, ז'ובים – Dindu. מיילס דיוויס – Nardis, דיוק אלינגטון – Prelude To A Kiss.
משפחת פורטוגלי אוהבת ג'אז, מקדישה חייה לג'אז, חיה ג'אז, ממציאה עצמה בפרויקטים חדשים. המכלול החדש הופך את האלבום  לאטרקטיבי לאוהבי מיינסטרים ג'אז. יש אומרים שג'אז נועד לא לקהל הגדול, אלא לנגנים,  וכשאתה בא להופעה של ג'אז מודרני, יש מצב, שהנגנים ייהנו יותר מהקהל,  ואז למעשה, קורה הדבר האמיתי, אבל הוא קורה בין המוזיקאים לבין עצמם. האלבום הזה של הפורטוגלים מחזיר את הג'אז לקהל בגדול.

צילום תמונה ראשית: מרגלית חרסונסקי

 

 

איריס ועופר פורטוגלי פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן