אלפא בלונדי

אלפא בלונדי: Jérusalem je t'aime

4/5

האם תהיתם אי פעם מדוע אנשים מקשיבים לרגאיי בהתלהבות מופגנת? קחו את אלפא בלונדי. קראו לו "הבוב מארלי של אפריקה".  מעט מאוד מבינים מוסיקה כשפה בינלאומית, ואלפא בלונדי (שם מקורי סיידי קונה, יליד חוף השנהב, 1953) מבין בצורה מושלמת רב-תרבותיות בינלאומית ומושיט יד לכל רחבי העולם, לכל האנשים והתרבויות. אם רגאיי הוא מקצב רקיד מגניב, אלפא רוקח אותו מלהיב.
Jerusalem שלו נשמע מדי אהבת ישראל. לכן הוא לא יביא את השלום המיוחל, אבל שווה לפזז לצלילי השיר הזה באנגלית, עברית, ערבית וצרפתית. אלפא שר בדיאלקט האפרו המיוחד שלו: "ברוך אתה אדוני/ ברוך הבא ירושלים/ ברוך אתה אדוני/ ירושלים הנה אני/ ג'רוזלם ז'ה טם". מה קרה? מהות האהבה הגדולה?
מפתיע כי בשנת 1985 נכנס אלפא לאולפן כדי להקליט את אלבומו "Apartheid is Nazism" (אפרטהייד הוא נאציזם). האלבום היה ממוקד פוליטית. הוא קרא לסיום האפרטהייד וחירות לכל. מצד שני ב 1986 הקליט את האלבום "Jerusalem"  בג'מייקה עם להקתו של בוב מארלי. המוטו שלו: אחדות בין הדתות, בשיריו ניסה להביע את עמדותיו וידיעותיו המגוונות בספרי הקודש: הברית החדשה, הקוראן והתורה.
תגיעו לבסט אופ שלו. המוזיקאי המוכשר והמעורר השראה מספק כאן את "ג'רוזלם" ועוד כמה מהשירים המדבקים  בז'אנר הרגאיי.  באוסף הזה עוד שיר שמתובל בעברית – "מצדה", בו שר אלפא – "אלוהים יברך את מצדה". אם מעולם לא שמעתם את אלפא בלונדי, האוסף שווה סטרימינג, הורדה או רכישת האלבום.

אלפא בלונדי – ג'רוזלם ז'ה טם לייב

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן