אקס פקטור לאירוויזיון הנס והקוקו של נטע ברזילי

אקס פקטור לאירוויזיון הנס והקוקו של נטע ברזילי

הזעם שנשקף מעיניה של נטע ברזילי, כשאביב גפן כינה את ההצלחה שלה "נס".  עוד רגע והוא היה חוטף ממנה את הציפורניים בפרצוף

3.5/5

הזעם שנשקף מעיניה של נטע ברזילי, כשאביב גפן כינה את ההצלחה שלה "נס".  עוד רגע והוא היה חוטף ממנה את הציפורניים בפרצוף.  זה קרה אחרי האודישן של מאי מאיה מלול. גפן רצה לומר משהו על ה"מג'יק" שלא קרה אצל הנבחנת, והשתמש בברזילי כדוגמא ל"מג'יק" הזה שכן קרה, אלא שהוא בחר במילה הלא נכונה. "נס" משמעותו מאורע אשר חורג מדרך הטבע וההתנהלות הטבעית של העולם, ומיוחס להתערבות של ישות עליונה. לא לזה התכוון, ככל הנראה,  גפן אלא לקסם או למשהו מיוחד שנחשב חריג מפליא. נטע פירשה את ה"נס" של גפן כמשהו שמצמצם אותה, כאילו היא נזקקה לחסדי שמיים כדי להצליח, כאשר מאחורי ההצלחה שלה היה תהליך שדרש כישרון רב, יצירה, עבודה והפקה ממדרגה ראשונה. נטע כינתה את גפן  בכעס "חצוף". גפן היה יכול לצאת מזה בקלי קלות לו היה מתנצל ומדייק בניסוח.  לזה הוא לא הצליח להגיע. סוג של הפרעת קשב וריכוז ואי יכולת התנסחות, תכונות שבעלדיהן אינך יכול להיות שופט בתחרות, אפילו בריאליטי.  מבחינת ה"ריאליטי" – לחם וחמאה. לא מורידים קטעים כאלה בעריכה.
הפעם השניה שנטע ברזילי היתה מעורבת במקבץ הערוך הזה של אקס פקטור היתה באודישן של עמית שטח בן 18 ששר את שירה Cuckoo. כאן מדובר ממש בשיר מבשרה. על השיר כתבתי במאי 2020: "משך שנתיים מאז ניצחה באירוויזיון, נטע ברזילי השאירה אותי די אדיש לשירים שהוציאה, לא הבנתי  האם המוסיקה שלה היא פעלול יצירה או מבע אותנטי. הייתי צריך את השיר הזה כדי לחזור אליה. פתאום, פופ שנוגע ומגיע, גם  מחלחל. זה שיר על יחסים – הכי יוצא דופן מבין השירים שהוציאה עד היום. עולה למסלול אמצע חדש, מיד טמפו, על פסקול שמבהיר את הנרטיב שלה במנגינה ובטון שיש בו כאב. מתי שמענו נטע ברזילי מביעה כאב אמיתי? ההפקה המוסיקלית הפופ-אלקטרונית, העניקה לה את המינון הנכון לסערת הרגשות. שמעתי קול, חשתי מבע פנימי. נטע התקרבה לראשונה  לאזורים של זמרות פופ ליגת על. כאן היה מבחינתי "מג'יק" אמיתי.
עמית שטח שר את השיר ללא האלקטרוניקה – כבלדה לכל דבר, קול עשיר, רגש וכוונה הכי פגיע וחשוף. מרגול הגדירה את האודישו "אינטילגנציה ווקאלית". נטע התרגשה, כי זו היתה הפעם הראשונה שהיא שמעה מישהו שר שיר שלה. הסיבה:  סוף סוף היה לה שיר שיר בעל פוטנציאל לקאבר.

קאברים: אוריה אזערי בן 16 מצפת העלה את "נשבע" המוכר מחיים משה לפסגה חדשה. טוב שאביו רשם אותו לתחרות.  אלה היו סלסולים של כישרון מולד וצניעות על. נשמע חזק יותר מהמקור.
גיא סימס, הבן של כדורסלן העבר וילי סימס, שר Just The Two Of Us של בילי ווית'רס וגרובר וושינגטון משנת 1980, להיט פאנקי ג'אז ענק. אני מסכים עם מירי מסיקה: באקס פקטור ארה"ב – האודישן הזה לא היה עובר. בז'אנר הזה אתה יכול למצוא מאה אלף זמרים אמריקניים ששרים את השיר יותר מהוקצע וגרובי מאשר סימס.
צמד הבנות נופר וירדן, הקוראות לעצמן  "סטיבי ג'ון" קיבלו שבחים מרוב השופטים על הקאבר של Dancing On My Own של רובין. אני לא סגור על היכולות שלהן לרוץ רחוק כצמד, ונוטה יותר לכיוון של מרגול שלא עפה על האודישן שלהן. אלא מה: הן מסוג הצמדים שראוי להמתין לדברים הבאים שלהן.

עמית שטח – Cuckoo

אקס פקטור לאירוויזיון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן