עתליה פירס אקס פקטור לאירוויזיון

אקס פקטור: מה מחפשים לאירוויזיון זמרים מסלסלים, סול אולד סקול, ראפ ישראלי, אביב גפן?

ללכת עתליה פירס הזכורה מדה וויס 2013? לא לשכוח שגם עדן אלנה היתה זמרת סול מבטיחה, ואיזה מקום היא תפסה באירוויזיון ברוטרדם?

4/5

אביב גפן פסל את האודישנים של האחים המסלסלים רות ואברהם חתומה בטענה שהם מיושנים, ולבטח אינם מתאימים לאירוויזיון. הוא העביר בקלות את אגם אבוחצירה בת 16 מנהריה ששרה שיר שלו – "אולי".  האם גם כאן חשב אירוויזיון? מקצועית, הנערה הזו לא בשלה למעמד. הפרגון נראה יותר ליטוף האגו של יוצר השיר.
מה מחפשים בדיוק? זמרים מעולים, סגנון מסוים. עברית, לועזית? גם לשופטים אין תשובה. עדן אלנה, זמרת ריתם נ' בלוז מצוינת הגיעה רק למקום ה-17 עם "Set me free" באירוויזיון ברוטרדם. בטרם התחרות היא נשמעה ונראתה הבחירה הכי מדויקת להגיע גבוה בדירוג. במקבץ האחרון שמענו את עתליה פירס בת 25, הזכורה מדה וויס 2013. היא ביצעה קאבר ל Versace On The  Floor של ברונו מארס.  שרה נפלא Soul בסגנון המאפיין זמרות נשמה מובחרות נוסח מוטאון. קול חזק, נקי. יש לה את זה. שווה רשימת המועמדים הסופית.
רות חתומה סלסלה ברגש עז את "סיפור מכור" המוכר ממאיה בוסקילה. מרגול הגדירה אותה "לב ענק" ומיהרה לשלוח אותה לאירוויזיון בזכות ה"מודולציה" שלה. למירי מסיקה היו תוכניות אחרות: ללמד אותה 5 שירים שהיא לא מכירה. כלומר – לאלף אותה למשהו שהיא לא – אולי תתאים לתחרות הבינלאומית. לא בטוח שמסיקה יודעת מה היא רוצה מהגברת רות חתומה. גם מרגול כנראה לא הכי מבינה למה לשלוח אותה.
רן דנקר אמר על האח שלה אברהם – "זמר מפחיד" גם "מטורף", אבל לא צריך להראות "את כל הטיולים האלה" (סלסולים?) והסביר מדוע הוא פספס שיר כאב כמו "יש דברים שרציתי לומר" של פוליקר. דנקר יודע מה הוא רוצה? נטע ברזילי שפכה על גבריותו של חתומה. היא שולחת את ה"גבר" הזה לאירוויזיון. בא לה "לשים אותו בחליפה יקרה עם עוד מלא גברים מאחוריו ושהוא ישיר".. נדמה לי שחתומה לא הבין מה היא רוצה. הוא היה בשוק ממנה. גם כותב שורות אלו. מצד שני: הגברת הזו זכתה באירוויזיון. אולי היא יודעת משהו שאנחנו לא יודעים?

ראפ בעברית? אז אם מדובר ב – Beast Crew, הצמד מחולון ומאשדוד שפצחו ב"אמאל'ה" אני אומר – חס וחלילה. השיר ששרו מעוקר אמירה, התנועות, ואני מבכים עם מרגול – גרוב ילדותי. הנ"ל לאירוויזיון? – אמאל'ה – לא!. על אנרגיה בלבד לא בונים ראפ מקורי מקצועי, גם לא על תגובות קהל, והגיע הזמן שנטע ברזילי תפסיק להתתבסס על הדי הקהל בשיקולי השיפוט שלה. הגיע גם הזמן שגפן יתחיל לשפוט מקצועית לגופו של עניין ולא על פי גחמות אישיות.

עתליה פירס – Versace On The Floor

עתליה פירס דה וויס 2013

אקס פקטור לאירוויזיון פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן