ארוחת הערב האחרונה Prelude To Ecstasy

ארוחת הערב האחרונה Prelude To Ecstasy

הופעת בכורה שמעוררת התרגשות מוצדקת. הן מרימות לתחייה אמנות שאבדה מזמן במוזיקה הפופולרית

4/5

קשה לחשוב על הפעם האחרונה שבה בחרה להקה לפתוח את אלבום הבכורה שלה עם פתיח תזמורתי. אבל ככה מתחילה הופעת הבכורה של "מסיבת ארוחת הערב האחרונה": כלי נשיפה וכלי מיתר וצליל נבל מייצרים את האוברטורה. זה כל כך גרנדיוזי, שאפילו במאי של שובר קופות הוליווד משנות החמישים היה מציע למלחין הפסקול שלו להקטין אותו קצת.
הם מתחילים את 2024 בקבלת פרס BBC Sound of, מקום ראשון במצעד האלבומים הבריטי. 30 מיליון האזנות בספוטיפיי. הלהקה החלה למכור הופעות כבר כשהוציאה פחות מתשע דקות של מוזיקה. יש מקום לתהות איך הן הוחתמו באיילנד רקורדס לפני שהוציאו את סינגל הבכורה שלהן.
אלבום הבכורה של להקת הנשים בריטית Prelude to Extasy הוא הרבה דברים: אינדי פופ, זה גלאם, זה בארוק. יותר מזה: התקליט  גרנדיוזי, תיאטרלי וקליטמאוד. משהו בין Arcade Fire ל – RoxyMusic.
הן נראות נפלא, נשמעות ומלאות רעיונות, ביניהם הנטייה שלהם להכריז על קודי לבוש להופעות שלהם – ויקטוריאני, האחים גרים , גלאם. יש להן – דרך חכמה להרים את ההופעות שלהן סינגל הבכורה שלהם Nothing Matters הזכיר את להקת אבבא. הטקסטים לא צפויים: שיר כמו "The Feminine Urge" הולך על הגבול בין ברודווי ללהיט פופ מקורי עם פזמון שמתחיל בשורה, "אני כבד אדום וכהה את כל הרעל, אני ממיר ומפנה אותו לאהבה". ובשיר אחר: "אני מתה בשבילך, בלי לשאול שאלות" ו"אני רק מראה, אני לא קיימת בלי המבט שלך".
"הקדמה לאקסטזה" היא מטוטלת שמתנדנדת בין הקצוות של הרגש האנושי – מהאקסטזה של התשוקה ועד לנשגבות הכאב – והמושגים האלה הם שמחברים את שירי האלבום. בנות הלהקה הגדירו אותו כ"ארכיאולוגיה של עצמנו. חשפנו וידויים ישירות מדפי יומן, והקמנו תזמורת כדי להגשים את החזון שלנו".
הן קופצות מפופ מתוחכם של שנות ה-80 פופ להארד-רוק שרירי, מפסנתר סטקטו לפוסט-פאנק. שירה אופרטית, שינויים פתאומיים במצב הרוח ובקצב, סולו גיטרה גדול, פלוס מילים שהופכות את צרות ביחסים לחומר של דרמת פשע כבדה. מכל היומרה מתבהרים שירים כתובים היטב. המעברים הקצביים והסגנוניים מעידים כישרון מלודי ושפע של המצאות. בגדול – הופעת בכורה שמעוררת התרגשות מוצדקת. מרימות לתחייה אמנות שאבדה מזמן במוזיקה הפופולרית – יוצרות חווית האזנה חדפעמית.

ארוחת הערב האחרונה Prelude To Ecstasy   עם השיר Caesar On A TV Screen

 

  • Bass Guitar – Georgia Davis
  • Guitar – Lizzie Mayland
  • Keyboards – Aurora Nishevci
  • Lead Guitar – Emily Roberts (5)
  • Lead Vocals – Abigail Morris
  • Producer – James FordThe last dinner party facebook

     

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן