אריק איינשטיין יוני רכטר שיר אהבה סטנדרטי

אריק איינשטיין יוני רכטר שיר אהבה סטנדרטי

כשמאזינים מרגישים שהכל חזר. להקשיב לשיר הזה ולחזור למקומות שהלב משתוקק אליהם, נעצב על האהבה ההיא ומתנחם בצלילים שילוו אותה לעד.

/5

כל שיר כזה נושא מזכרת, מעורר געגועים לאריק. השיר מ"אהבה פנים רבות לה" מ-1976, שיר לחזרתה של האהבה הישנה והטובה. היו ימים שהרגיש זר, אבל עכשיו הכל חזר. מאז אותה אהבה כל נסיון ללכת הלאה לא הפגיש אותו עם אף אחת. האהבה של פעם מחדדת את תחושת הלבד.
שיר הלל לאהבה שהיתה, נאמר –  כשהיינו צעירים, גם הלל ללחן והעיבוד שחותמם על המוסיקה הישראלית לנצח. אריק איינשטיין התאהב מחדש בישן, נוסטלגיקן שיצר שיר אידיאלזציה  לאותה אהבה, המוכרת שכבר מיצרת געגועים. יוני רכטר הלך איתו עקב בצד אגודל. שמעתי לא מעט ביצועים של יוני עצמו גם בעיבודי ג'אז פריכים האזינו מטה – עם האורקסטרה) אבל אריק הוא הבריטון האולטימטיבי של הרומנטיקה הצובטת הזו. כן, כן, כשמאזינים מרגישים שהכל חזר. להקשיב לשיר הזה ולחזור למקומות שהלב משתוקק אליהם, נעצב על האהבה ההיא ומתנחם בצלילים שילוו אותה לעד.

*** הגיעה בימים אלה גרסה לשיר של פרויקט ילדי המוסיקה מטעם עירית תל-אביב, שנועד לקרב בני נוער ממגזרים שונים באמצעות המוסיקה. המבצעות הן ברכה מרו, מוריאל חן הרוש והעיבוד של  נדב סיון. מפעל יפה, אבל הבחירה בשיר הזה לנערות השרות על אהבה ישנה  שגויה. בביצוע שלהן יש תום נעורים ראשוני ייחודי, אבל בגדול – לא פרשנות שעושה חסד מחודש עם השיר הקלאסי.

יוני רכטר אריק איינשטיין – האהבה פנים רבות לה

יוני רכטר שיר אהבה סטנדרטי

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן