אריתה פרנקלין הופעה חיה בפילמור ווסט 1971

אריתה פרנקלין הופעה חיה בפילמור ווסט 1971

אריתה הביאה לקונצרט הזה את כל מה שהיא, זמרת שהתחנכה על גוספל, בלוז, שידעה לתרגם את השורשים למוסיקת סול שיוצאת מגופה ומנשמתה

5/5

בין ה-5 ל-7 במרץ 1971 קרה דבר. לבימת ה"פילמור ווסט" בסאן פרנציסקו עלתה זמרת כדי לשיר את הנשמה שלה, וזו אינה קלישאה, גם לא סופרלטיב. היום, 35 שנה אחרי, כשיוצא הדיסק הכפול מאותן הופעות, אפשר לומר שאז, בערבים ההם, בהפקת המפיק הקוסם בילי גראהם, זכתה אריתה פרנקלין באופן רשמי וצודק בתואר "מלכת הסול".

אלה היו ערבים שלא רק הרימו את הגברת פרנקלין גבוה. הם גם עזרו לסול מיוסיק לתקוע סיכה חזקה על מפת המוסיקה האמריקנית. אני שומע כאן גם קאברים כמו "אהוב את מי שאתה איתו" המוכר בביצוע של ספן סטילס, "גשר על מים סוערים" של פול סיימון. אריתה מטעינה את שניהם באנרגיות מסוג אחר, כשמאחוריה ריתם סקשן תאווה לאוזניים. שני דיסקים נותנים את אריתה בשלמותה עם ביצועי חיים למשל ל-"דוקטור פילגוד", שהוא שיא ראשון בדיסק. הצימרור מגיע כשאריתה צורחת את נשמתה והקהל עונה לה באותם טונים, משהו שהוא SOUL עד השמיים. משהו שמגיע מאזור הכנסיה. יש עוד כמה שיאים. כמו Spirit In The Dark בדואט מפתיע עם ריי צ'ארלס.

אריתה הביאה לקונצרט הזה את כל מה שהיא, זמרת שהתחנכה על גוספל, בלוז, שידעה לתרגם את השורשים למוסיקת סול שיוצאת מגופה ומנשמתה. צמד דיסקים שמראה נדמה לי, שאריתה פרנקלין הייתה בשיא יכולותיה אז, בתחילת השבעים. היא פשוט ענקית. נכנסת לורידים. קול שמגיע לרקיע. מדבר עם אלהים. ואגב, קולה וביצועיה מעולם לא נשמעו טובים יותר מאשר בדיסק הזה.

אריתה פרנקלין הופעה חיה בפילמור ווסט 1971

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן