ארקטיק מאנקיז The Car

ארקטיק מאנקיז מועמדת ללהקת השנה בטקס הבריט על האלבום The Car

האלבום נשמע יותר אלבום סולו של אלכס טרנר מאשר תקליט של הארקטיק מאנקיז.

4.5/5

לקראת טקס פרסי הבריט מוציאים הארקטיק מאנקיז את Sculptures of Anything Goes מתוך אלבומם  השביעי,  זו הזדמנות לחזור להקשיב לאלבום המצוין הזה. הלהקה מועמדת לפרס "להקת השנה". המילים של אלכס טרנר הן כמו ציור סוריאליסטי של פיקאסו, כל כך מופשט אך כל כך יפה.
"There'd Better Be A Mirrorball" הוא הסינגל המוביל והרצועה הפותח.  השיר מקים לתחייה את אותו הסגנון בהשראת ג'אז שאפיין Tranquility Base Hotel + Casino משנת 2018. אבל בניגוד לאלבום הקודם עם ה"אסקפיזם הבין-כוכבי" שלו, "There'd Better Be A Mirrorball" הוא שיר יותר "ארצי". אלכס טרנר שר בטון עגמומי, בליווי מיתרים סופה של מערכת יחסים שככל הנראה נידונה לכישלון.
בשיר השני I Ain’t Quite Where I Think I Am טרנר מאוכזב ומרגיש מבודד מהאנשים ומהסצנה סביבו במסיבה על יאכטה בריביירה הצרפתית המהפנטת עם אנשים הכי מושכים והכי עשירים שהופכת זאת חוויה מנכרת להפליא. הצלחתו של טרנר בקריירה המוזיקלית שלו הובילה אותו למעגלים העשירים הללו'  דרך חיים שבה הוא מרגיש מאוכזב  ומנותק מהסובבים אותו ומהבילויים שהם עוסקים בהם.
קשה לקבוע אם טרנר מביא כאן פרשנות לחיים שהביאו לתהילה והצלחה, רצון לחזור להתחלה, כאשר הוא נושם את אוויר הפסגות  של כוכב פופ בינלאומי.
מצילום העטיפה – מבט אווירי של מכונית בודדה במגרש פנוי, שצולם על ידי המתופף מאט הלדרס – ועד לאזכורים קצרים במילים של  טרנר, זהו אלבום על רכב מילוט משופע בזוהר. תמונת השער מרמזת על מעקב, נושא ריגול שמתחבר עם אזכורים אחרים של פעילות חשאית.   Sculptures of Anything Goes משקף, בין היתר, את המעבר של טרנר מלוס אנג'לס בחזרה לבריטניה. "בקרים של קפה בכפר עם מרגלים שלא מזמן פרשו לפנסיה / עכשיו זה הרעיון שלי לזמן טוב", הוא שר.
האלבום  הוא צעד נוסף קדימה לתוך העולם הקולנועי שהם יצרו ב-Tranquility Base. בתחילתה של הבלדה Jet Skis on the Moat מזכיר אלכס טרנר את המושג "סינימסקופ". מדובר בעדשה שהוצגה בשנת 1953 לצילום סרטי מסך רחב שניתן להקרין בבתי קולנוע. היא עדיין נמצא בשימוש נרחב הן על ידי יוצרי קולנוע והן על ידי מקרינים, טרנר נודע כמי שהתייחס רבות לקולנוע במילות השירים שלו לאורך השנים. The Car הוא עוד צעד קדימה לתוך העולם הקולנועי שיצרו המאנקיז  ב-Tranquility Base,  להקה שובת לב כבר כמעט שני עשורים, ואלכס טרנר הוא יוצר רוק מהאיכויות הקלאסיות בטווח רגשי בלתי צפוי. האלבום מרגיש חם ומלא נשמה יותר מרוב האלבומים של ארקטיק ככזה, הוא נשמע יותר אלבום סולו של אלכס טרנר מאשר תקליט של הארקטיק מאנקיז.
.

Arctic Monkeys – There’d Better Be A Mirrorball

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן