עדן גולן אירוויזיון 2024

בסקנדינביה דורשים להשעות השתתפות ישראל באירוויזיון

איסלנד מאיימת לפרוש מהתחרות אם עדן גולן תופיע בה

/5

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון, הקדישה את ביצוע הגמר של Don't Want To Miss A Thing של אירוסמית' לבני ערובה שעדיין מוחזקים בעזה. "לא נהיה בסדר עד שכולם יחזרו הביתה", אמרה. כנגדה, מוזיקאים בכמה מדינות קראו להשעות את ישראל מהאירוויזיון במאלמו שוודיה.
עוד בדצמבר פרסם איגוד המלחינים וכותבי השירים של איסלנד הצהרה לפיה הפעולה הצבאית של ישראל בעזה הפכה את השתתפותה לבלתי תואמת את האירוע "המתאפיין בשמחה ובאופטימיות".
עצומה באיסלנד הקוראת לפסול השתתפות ישראל זכתה לכ-10,000 ובה נאמר שאם ישראל תורשה להופיע, איסלנד צריכה לפרוש מהתחרות. בפינלנד, נחתמה עצומה על ידי יותר מ-1,400 אנשי מקצוע בתעשיית המוזיקה, האשימו את השדרן הלאומי שלהם Yle בסטנדרטים כפולים, אחרי היה שהוא בין הראשונים שדרשו לפסול את רוסיה להשתתף באירוויזיון לאחר פלישתה לאוקראינה ב-2022.
"אנחנו מצפים לאותה הגנה אקטיבית על ערכים מ-Yle גם עכשיו", נאמר.

מוזיקאים בנורבגיה ובדנמרק כתבו מכתבים דומים. בשוודיה פורסם מכתב פתוח חתום על ידי כוכבי פופ ביניהם רובין, Fever Ray ו- First Aid Kit – שהאשימו את ישראל בפשעי מלחמה.
"התרת השתתפותה של ישראל פוגעת לא רק ברוח התחרות אלא בשירות הציבורי כולו", כתבו.
לפני שנבחר לייצג את בריטניה, אולי אלכסנדר, נציגה לאירוויזיון, אישר הצהרה המאשימה את ישראל ברצח עם.
נציג בשגרירות ישראל אמר מאוחר יותר לעיתון "טלגרף" הבריטי כי הטיעונים הם "אבסורדיים" והאשים את אלכסנדר וחבריו החותמים ב"הטיה אנטי-ישראלית".
עד כה, מארגני האירוויזיון התנגדו לקריאות להדרה של ישראל, ואמרו שהמצב באוקראינה ובעזה שונה.
"השוואות בין מלחמות וסכסוכים הן מורכבות וקשות, וכארגון תקשורת לא פוליטי, לא נעשה את זה", אמר נואל קוראן, מנכ"ל איגוד השידור האירופי (EBU)בהצהרה.
"אנו מבינים את החששות ואת הדעות סביב הסכסוך הנוכחי במזרח התיכון", אמר. עם זאת, הוא הוסיף, האירוויזיון "אינה תחרות בין ממשלות".
העיתונות באירופה מציינת כי תחילת תחרות קדם האירוויזיון ("הכוכב הבא") בישראל נדחתה לאחר התקפת חמאס. שלושה זמרים שנבחנו לאודישן לתוכנית היו בין הנטבחים בפסטיבל סופרנובה. מציינים גם את – שאול גרינגליק בן ה-26 – שנשר מהתחרות בדצמבר עם חידוש תפקידו במילואים, ונהרג בעזה ב-26 בדצמבר. משפחתו ביצעה שיר לזכרו במהלך גמר המופע, בשם "הכוכב הבא".
לאחר בחירתה, אמרה גולן שהיא מקווה להעביר מסר חיובי בתחרות בשוודיה. "זה חלום, במיוחד השנה, שיש לו אפילו יותר משמעות", אמרה. "זה להראות לכל העולם מי אנחנו באמת, ולהעלות את המדינה שלנו בשלוש דקות לבמה, ולהראות את האמוציות ואת הכוח שלנו ואת אחדות האנשים שלנו – שאנחנו כאן, לנצח, ביחד".
גולן, שנולדה בישראל אך גדלה ברוסיה, לא תהיה הישראלית היחידה על במת האירוויזיון השנה – גם טלי גולרגנט מלוקסמבורג היא ילידת ישראל.

אירוויזיון 2024 האתר רשמי

בסקנדינביה דורשים להשעות השתתפות ישראל באירוויזיון

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן