ג'אנל מונה The Age of Pleasure

ג'אנל מונה The Age of Pleasure

14 הרצועות אכן ממקמות את המרדף אחר העונג הבלתי מעורער, שבו מונה "באמת מוכנה לחלוק ולחגוג".

4/5

ההמשך ל-Dirty Computer שיצא לפני 5 שנים. מבחינה מוזיקלית, ג'אנל מונה היא יוצרת אותנטית בתפר שבין אפרו ביט, דיסקו רגאיי לראפ. מישהו תיאר את "עידן העונג", אלבומה הרביעי, כ"קולאז' סאונד אפרו-פוטוריסטי. 14 הרצועות אכן ממקמות את המרדף אחר העונג הבלתי מעורער, שבו מונה "באמת מוכנה לחלוק ולחגוג".
"Float" מסמן  שינוי אישי באמצעות השלכת כל חוסר הביטחון והעכבות, והשגתם ללא מאמץ של חושני, פסיכולוגי, וסיפוק חומרי. השיר מלווה בכלי נשיפה ניגריים הנעים בין רוקסטדי וטראפ. דבר אחד ש"Float" נבדל משאר האלבום הוא משך הארבע דקות שלו. השירים האחרים הם בממוצע חצי מהאורך הזה, ולמרות שרבים חולפים על פניהם במהירות הבזק, הם חלקים מרצף זורם שניתן לראות כסוויטה.
האלבום הזה שמציב את הבסיס לחקר גדול יותר של השחרור המיני של מונה, עידן העונג רואה אותה מאמצת אותו במלואו. תוך 30 דקות בלבד, מונה מבלה את זמנה בשתיית שמפניה, מהרהרת על עצמה ומכוונת לשותף פוטנציאלי לטווח ארוך. היא מעדיפה חומר קליל וחושני יותר שמטרתו קבלה עצמית וחופש אישי. בדומה לאלבומים הקודמים שלה, מונה מבינה את רמת המודעות העצמית שלה. היא מברכת על השינוי שלה באישיות ובתדמית  ובשינויים שעברה. הצלילים והמילים השחצניות שלו מאותתים על תחילתה של מסיבה מתנשאת ב"שמפניה שיט". למרות שהם חסרי מהות, השירים נמנעים מליפול לטריטוריה גנרית או משעממת הודות להפקתם הצבעונית והביצועים הקלילים של מונה.
"פנומנלי" מתחיל בכך שהזמרת מצהירה על אהבתה ב-1000 גרסאות שונות של עצמה, שלדעתה היא "בסדר גמור", בעוד “Haute” היא משתמשת בזמן הקצר שלה די להזכיר לעצמה כמה היא יפה. בהמשך האלבום, ב“Water Slide”, היא מסרבת לוותר על ההזדמנות ההיפותטית לשכב עם עצמה אם הייתה יכולה. ככל שיהיו כל המסלולים הללו רדודים, האישיות האקסצנטרית של מונה מאפשרת לה לבטא גרסה של עצמה שמעולם לא צללה אליה לגמרי בעבר.
אהבתה להוללות אינה מרפה, במיוחד ב"מאהב שפתון" (“Lipstick Lover”) הבולט. הסינגל הרגאיי מלא השמש ו מפרט את כל הדרכים השונות שבהן מונה אוהבת לקבל חיבה. בין משחק מחוספס, פלירטוט מטופש ולפורנו תוצרת בית, מונה יודעת מה היא רוצה מהמאהב שלה, גם אם זה רק זמני.
האלבום אולי לא מגובש כמו חלק מהעבודות הקודמות שלה, אבל The Age Of Pleasure הוא עדיין אלבום שופע אנרגיה ותעוזה. יש מורכבות באינטימיות של התקליט הזה. בסופו של דבר האלבום מרגיש יותר קל ופחות עמוס רעיונות  מהקודמים שלה, אבל כיחידה הוא נשמע מיוחד, קוהרנטי ואותנטי.

Float

Lipstick Lover

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן