דפש מוד Memento Mori

דפש מוד Memento Mori

ממנטו מורי היא היצירה המוזיקלית הכי תחושתית-מהורהרת ומרגשת שלהם מזה עשרות שנים.

4.5/5

Memento Mori הוא אלבום האולפן ה-15 של דפש מוד והראשון שלו כהרכב של שניים – דייב גהאן ומרטין גור, לאחר פטירתו הטראגית של המייסד השותף אנדרו "פלץ"" פלטשר במאי 2022. האלבום מגיע אחרי  'Spirit' של  משנת 2017.  דייב גאהן סיפר כי הוא התלבט באשר ליצירת אלבום חדש של דפש מוד. "זה לא משהו שצללתי אליו. בהתחלה התנגדתי לא מעט. לא בא לי לחזור על כל הדברים הרגילים בדרך לאלבום, אבל התברר שהיה משהו שהוא קצת יותר מהרגיל."
ההתחלה של ממנטו מורי התרחשה בשלבים הראשונים של מגיפת הקורונה. נושאי השירים נולדו בהשראת התקופה ההיא. 12 הרצועות של האלבום מתארות מרחב עצום של מצבי רוח מהפתיחה המבשרת רעות שלו ועד להחלטת בסיום – עוברים מפרנויה ואובססיה לקתרזיס ושמחה, ומגיעים לאינספור נקודות ביניהן.
"ממנטו מורי", סובב סביב המוות בטקסטים מלאים ברוחות, מלאכים ופרחי הלוויה. גור אמר שנושא התמותה  עלתה במוחו בתקופת מגיפה.. דייב גאהאן עצמו חווה דום לב של שתי דקות ב-1996. אבל מותו של הקלידן אנדי פלטשר, בן 60, בשנה שעברה גרם להם לחשוב אם להמשיך.  דייב גהאן אמר: "פלץ' אמור היה  להאריך ימים יותר מכולנו, ועכשיו כשהוא איננו "זה עדיין לא מרגיש אמיתי". הלהקה לא הייתה בטוחה אם עליה להמשיך בהקלטת 'Memento Mori', אבל האובדן של פלץ' קירב  את גור וגהאן זה לזה.
ההכרה במוות מגדירה רבים משירי ממנטו מורי, אבל היא אף פעם לא מרגישה כבדה . "ממנטו מורי" – המתורגם מלטינית כ"זכור שאתה חייב למות" – מכוון לאובדן חיים, אך גם לישועה ותחייהחלק מהשירים אפילו נשמעים אופטימיים. מצד שני הניהיליזם שולט: "הזמן חולף / ראה מה הוא מביא", או: "אני מוכן לעמודים האחרונים / נשיקת שלום לכל הכלובים הארציים שלי / אני מטפס במדרגות הזהב”.
. המוסיקה מרגישה תמצית עכשווית ייחודית של כל מה שמהווה את דפש מוד.  דפש מוד תמיד היו יעילים בהפיכת הרגעים האפלים יותר של החיים לקסם. 'Memento Mori' נשמע קסם של אלבום,  עדות ליצירתיות והידידות של שני החברים שהצליחו ליצור עולם מוזיקה עשיר גם אחרי מותו של מי שהיה חלק חיוני במשולש. גור וגאהן הופכים את הטרגדיה למשהו עמוק, וממנטו מורי היא היצירה המוזיקלית הכי תחושתית-מהורהרת ומרגשת שלהם מזה עשרות שנים.

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן