דניאל לבנון ושירה גבריאלוב צילום מרגלית חרסונסקי

האמריקאי בפריז הגיע לתל אביב

פסטיבל יפוג'אז: דניאל לבנון ושירה גבריאלוב הם זמרי הג'אז החדשים בעיר. צפו בקליפים

4.5/5

ג'אז ווקאלי, בהבדל מכל סוגי הג'אז הוא מוסיקה של טקסט, של תכנים מילוליים. זמר או זמרת ג'אז לעיתים מעולים בעיני מכל זמרי הז'אנרים האחרים – מרוק ועד אופרה. רוב זמרי הג'אז מתבססים על מה שנקרא פרשנות של "ספר השירים האמריקני" או מה שאנחנו נוהגים לקרוא standards – אימפרוביזציה והרמוניה אישיים כדי להעניק למילים משמעות שלהם, כאשר הקול מתנהג לעיתים ככלי בתזמורת הג'אז.
בפסטיבל יפו ג'אז הופתעתי לגלות זמר ג'אז ישראלי שמעולם לא שמעתי עליו לפני כן. בתוכניה של המופע "אמריקאי בפריז",  יצירה של ג'ורג' גרשווין מ-1928, מצאתי את השם דניאל לבנון. אתם צודקים:  ?Daniel Who,  ואז,עוד לפני שהספקנו לברר, עלה לבמה בקלילות חמוש בחן, בביטחון ובסווינג, והפתיע בביצועי סטנדרטים שהיה בהם כמעט כל מה שאני מבקש לשמוע מזמר ג'אז מעולה.
המנהל המוסיקלי של הפרויקט, הגיטריסט והמוסיקאי הותיק עמוס הדני, סיפר שהכל קרה בתקופת הקורונה והסגרים: הנגינה בזום הביאה אותו להקלטות משותפות עם עשרות נגנים ומוסיקאים מכל העולם. הוקלטו 41 שיריםכל נגן הקליט עצמו בהקלטה ביתית. החיבורים יצרו את מופע הג'אז הגדול של עמוס הדני ודניאל לבנון, שלראשונה יצא בפסטיבל ביפו מהיוטיוב לקהל בלייב אונליין. למופע הצטרפה גם הזמרת שירה גבריאלוב, ושוב הפתעה: לא הכרתי אותה כזמרת ג'אז, והנה היא כולה בעניין. משחקת בגווני קולה העמוק והעשיר בדואטים עם דניאל לבנון, כשההרכב לוקח מרווח לאלתורים יפהפיים. פשוט: יש לה את זה.
דניאל לבנון, בן 33, סמנכ"ל שיווק בחברת הייטק, הגיע תחילה לעמוס הדני כדי ללמוד גיטרה. אז הוא היה בן 28. ג'אז לא היה זר לו. דניאל שמע הרבה ג'אז בבית מתקליטים שנוגנו ע"י אביו, נגן סקסופון.  האהבה לג'אז קירבה אותו לזמרים כמו פרנק סינטרה וקורט אלינג.  ההופעה ביפו סימנה סוף תהליך ותחילת דרך חדשה, אחרי שהגיטריסט עשה הסבה לשירת סווינג ומוקם בהרכב הקורא לעצמו The Isolation Blues Band.
מה שמניע את דניאל בשירת ג'אז זה המכלול הבימתי, הפרפורמנס, המשחק, המגע הבלתי אמצעי עם קהל. הסטורי טלר. אני  זיהיתי אצל דניאל את האלמנטים האלה – ביטחון, קשר עם קהל, נונשלנטיות, הומור, מגע נפלא עם הנגנים.
האמריקאי בפריז הגיע לתל אביב. האינטרקציה בין הזמרים והנגנים בהשראת נגינת הגיטרה של עמוס הדני היא מבוא לשירת סטנדרטס בג'אז, סוג של כיתת אמן ליגת על, מה שאומר: נו דאל מומנט, ולא רק לאוהבי ג'אז.

עמוס הדני – גיטרה וניהול מוסיקלי, דניאל לבנון – שירה, שירה גבריאלוב – שירה, עדי רנרט – פסנתר, יוראי אורון – בס, מרק רוזן – סקסופון, אורן בלבן – תופים.

צילום: מרגלית חרסונסקי

דניאל לבנון – Embraceable You – "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון – Our Love is Here To Stay – "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון שירה גבריאלוב -It's Wonderful – "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

שירה גבראילוב דניאל לבנון – They Can't Take That From me "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון – I've Got a Crush On You – "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון – Ain't Misbehavin

דניאל לבנון – A Foggy Day "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון – Nice Work It If You Can Get It "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

שירה גבריאלוב דניאל לבנון – Dream A Little Dream Of Me "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

דניאל לבנון ושירה גבריאלוב – Fascinating Rhythm "אמריקאי בפריז" פסטיבל יפו ג'אז

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן