הדג-נחש- צילום-מרגלית-חרסונסקי-

ל"לזוז" של הדג נחש

16 שנה

4/5

כבר עברו 16 שנה מאז יצא "לזוז", אלבומם השני. "הדג נחש" הניפו שלטי מחאה, עשו "היפ הופ" ציוני אירוני מהמציאות המקומית וגם הזמינו לתוך הגרוב ברחבת הריקודים. לא ש"הדג נחש" המציאו משהו חדש. פאנק, ראפ, סול ג'אז, היפ-הופ הם סחורה אמריקאית מוכרת ומשומשת, ו"הדג נחש" יכולים לשלם תמלוגים לבני הגיטאות בניו-יורק, אבל המיוחד והחזק בחבורה הזו הוא השימוש האפקטיבי באלמנטים השחורים למתכון ישראלי, שעם כל ההשפעות, נשמע טרי, פריך נוקב ואף אותנטי.
"לזוז" היתה מסיבת דאנס בת כ-45 דקות שעוסקת בנו, הישראלים. "הדג נחש" לקחו אותנו אל מרכז רחבת הריקודים, אבל גם אל מרכז הסצינה המקומית, הציבו מראה גדולה מול הפרצופים שלנו. המוסיקה היא היפ הופ מקושט FUNKY-SOUL שנות השבעים. הטקסטים של שאנן סטריט מחוייכים, סרקסטים ואירוניים-עצמיים כמו: "עשיתי קטע כואב אבל משפיע", ו"צריך להשכיח צרות להמונים שחווים צרות" בשיר "סוד ההצלחה". וגם אם פה ושם זה נשמע טיפה חוכמולוגיה פשטנית, זה עובד.
קטעים על הישראלי: "מספרים", ראפ מיד-טמפו, שיר אשכרה סוציאלי, המתבסס על העובדות הכי נדושות במציאות המקומית. "פראיירים", ראפ במקצב פאנקי-סול, שיר העושה שימוש בקלישאה מקומית של הישראלי שבתוך הבלגנים אומר: "לעשות הכל, רק לא לצאת פראייר". "גבי ודבי" הוא שיעור עוקצני בהסטוריה ציונית בסטנדאפ היפ הופי. "גן התות" הוא רגאיי על הנוף האנושי המקומי, ואילו "בלה בליסימה" הוא קטע מתפרע על נורמות המוסר, ובמרכזו סיפור על אשה שמגוננת על טרוריסט בגופה. "זה לא אני" נוגע במקרה של מילואימניק ובתחקיר על ארוע טראגי, ו"הדג" מבצעים אותו קר כדו"ח אינפורמטיבי כשרק קול של שירה נשית מרכך.
אחרי 13 קטעים, רובם מזיזים-מלהיבים, אפשר לקבוע: "הדג נחש" יצרו מסמך אנושי-מוסיקלי-חברתי עדכני שנע מההומור הקל ועד המחאה הסטירית ומצליח להאיר הכאב והבלבול המקומיים. האם אפשר לחבר בין בידור וכאב? "הדג נחש" מראים שאפשר, ובגדול. אפשר להמשיך לזוז, רק לא לברוח.

שירים: קמתי עם ברי סחרוף, לזוז עם MC שירי, סוד ההצלחה, מספרים, לא פראיירים, פראיירים, גבי ודבי, גן העדן, גן התות, בלה בליסימה עם ברי סחרוף, בליסידאב, המכונה של התות, זה לא אני עם גליה ירון

הפקה מוסיקלית: יוסי פיין

וידיאו: לזוז 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן