22 הנקוק ברקר הארגרוב

הרבי הנקוק מייקל ברקר רוי הארגרוב Directions in Music: Live at Massey Hall

הקלטה חיה של טריו אגדות הג'אז לרגל יום ההולדת ה-75 של מיילס דיוויס וג'ון קולטריין

4.5/5

סיבת ההתכנסות: 2001 ציינה את יום השנה ה-75 ללידתם של מיילס דייויס וג'ון קולטריין. זוהי הקלטה חיה של טריו אגדות ג'אז:  הרבי הנקוק – פסנתר, מייקל ברקר – סקסופון טנור ורוי הארגרוב – חצוצרה. היא נערכה ב- 25 באוקטובר 2001 בטורונטו. האלבום השמיני של ברקר והארבעים וארבעה של הנקוק. את הלהקה מאחדים הבסיסט ג'ון פטיטוצ'י והמתופף בריאן בלייד.תוסיפו לכותרת "חוגגים את מיילס דיוויס וג'ון קולטריין". האלבום  זכה בפרס הגראמי עבור אלבום הג'אז אינסטרומנטלי הטוב ביותר ליחיד או קבוצתי בשנת 2003. השיר "My Ship" זכה באותה שנה בפרס הגראמי עבור הסולו האינסטרומנטלי ג'אז הטוב ביותר.

השאלה שהדיסק הזה מציב: האם אתה יכול לחזור הביתה שוב? הנקוק העדיף להתחמק מזה, ואמר שהוא ניסה לדחוף את המוזיקה קדימה ברוח ההרפתקאות של דייויס/קולטריין במקום לנגן בשביל נוסטלגיה.
אבל בעיקרו של דבר, למרות למרות העיבודים הייחודיים של השלישייה, הרוח שנשבה מגיעה ממיילס, ועבודת הסקסופון הטנור המבריקה של מייקל ברקר חייבת את נשמתה לקולטריין.
למרות שהפסנתר של הנקוק הפך בהדרגה יותר מופשט ומנותק מהסביבה שלו עם השנים, כאן הוא בקשר מהודק עם עמיתיו. ברקר מספק את הביצוע המצוין של "Naima". רוי הארגרוב עושה עבודה יעילה בחצוצרה ובפלוגלהורן. כמןבן האלבום הזה לא היה מה שהוא ללא צוות הקצב של ג'ון פטיטוצ'י (בס) ובריאן בלייד (תופים).

יש כאן חומר חדש מהארגרוב ("The Poet"), ברקר ("D Trane") ושל שלושתם ("Mistery"), שאף אחת מהן לא מתרחבת הרבה מעבר לפרמטרים של דייוויס וקולטריין.  החמישייה הזו לא חוצה גבולות ישנים, אבל היא עושה מוסיקה טובה ואינטיליגנטית ללא פשרות.

So What/Impressions – הרבי הנקוק מייקל ברקר רוי הארגרוב Live at Massey Hall

The Sorcerer – Brecker/Hancock/Hargrove

  • Herbie Hancock – piano
  • Michael Brecker – tenor saxophone
  • Roy Hargrove – trumpet, flugelhorn
  • John Patitucci – bass
  • Brian Blade – drums
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן