0Y0A5938

בהיכל התרבות ת"א

התזמורת של דיוק אלינגטון

/5

ארבעים שנה שדיוק אלינגטון הגדול, מי שכונה "אבי הג'אז", לא איתנו, אבל רוחו ממשיכה להלך על תזמורות המנגנות בהשראת המוסיקה שלו. אחת כזו היא התזמורת הזו בת 15 הנגנים, שממשיכה אותו ברוח התזמורת המקורית שלו.
מציבים נבחרת של נגנים בהרכב "ביג בנד", אותו פורמט שהגיע לשיאו בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת, והיווה חלק מהמיינסטרים אז. התזמורות הגדולות הונהגו ע"י ענקי ג'אז כקאונט בייסי, דיוק אלינגטון, פלטשר הנדרסון, ג'ימי דורסי, סטן קנטון, גלן מילר, צ'ארלס מינגוס. רוב הענקים האלה המשיכו לככב שנים אחרי מותם באמצעות הרכבים שאימצו את שמותיהם.
המוסיקה הזו לא יצאה לגמלאות ברבות השנים. היא שרדה וממשיכה להיות מנוגנת ונשמעת לא רק בשל דרישת הקהל, אלא משום שהפורמט ממשיך להיות פופולארי בקרב נגנים צעירים ומגמות ג'אז בבתי הספר למוסיקה. העיקרון הוא – להאזין לתזמורת כחטיבה אחת, ולהעניק לנגנים קטעי סולו. קצרים מאוד, המבליטים את יכולותיו האישיות של כל נגן, אבל מהווים חלק בלתי נפרד מהביצוע הכולל של ההרכב הגדול.
אחרי מותו, התזמורת של של דיוק אלינגטון נוהלה ע"י בנו, מרסר אלינגטון, עד שהוא עצמו הלך לעולמו ב-1996. הקבוצה שהגיעה לישראל מנוהלת אומנותית ע"י הסקסופוניסט הראשי צ'ארלי יאנג. הקהל מקבל הסברים לפני כל שיר. ואז נכנסת המכונה המשומנת לפעולה. המיוחד הוא בתיאום בין אימפרוביזציות הסולו של הנגנים ובין הנגינה של הלהקה כיחידה אחת. כל נגן מבטא את כשרונו האישי, אך משתלב בתוך הכלל התזמורתי. בין קטעי הערב, הוזמן לבמה זמר Benny Gertzen, ככל הנראה ישראלי, ששודך לתזמורת לשלושה שירים. ההופעה שלו בז'קט משבצות מוזר, לא ממש פגשה את איכות הנגינה הגבוהה של התזמורת.
הערב התחלק בין קטעים מוכרים מאוד (סטנדרטים) כמו In A Sentimental Mood ו – A Train ובין קטעים פחות מזוהים של אלינגטון, כמו The 8th Veil, שמציגים ניואנסים מיוחדים בנגינת ההרכב. הצליל של הלהקה, בסולואים, כמו גם בנגינה המשותפת, בעיבודים – החזיר אותי לגמרי לעידן תור הזהב של הלהקות הגדולות. הייתי יכול להמשיך להקשיב לצליל הזה עוד כמה שעות.

תוכנית הערב

22 Cent Stomp, Ummg, Black And Tan, Cotton Club Stomp, Sophisticated Ladie ,Drop Me Of Harlem,In A Mellow Tone, In A Sentimental Mood, Catravan, A Train, Ocepaca, Ispahan, I'm Beginning To See The Light, The 8th Veil, Single Petal Of Rose, A Portrait Of Louis Armstrong

נגנים: 

Jeffers Jack – Sax, Gross Mark Ivan – Sax, Charlie Young – Sax, Price Morgan John – Sax,  Paul SR Shelley Overtone – Sax, Zollae Jame Delano – Trompet, Williams Jr. Thomas Whitaker – Trompet,Bryan Kevin Donald – Trompet, Albert Christoper Wilem – Trompet, Gibson David Francis – Drums, Dunaway Jr. David Alexander – Bas, Hayward Andre Lenard – Trombone, Garner Robert La Velle  –  Trombone, Walker Alvin Spencer – Trombone, Res Robert Lovell – Piano,

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: A Train

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן