הtravellers - מוסיקה חוצת זמן

הtravellers – מוסיקה חוצת זמן

הדיאלוג הזה בין הקורה לסטאר בא ממעמקי האדמה, כאילו הכלים הללו, יחד עם הקונטרבס וכלי הקשה, תמיד היו קיימים זה לצד זה

4.5/5

סֶטָאר הוא כלי נגינה פרסי מסורתי. השם נגזר מ"seh" שפירושו "שלושה" ו"tār" שפירושו "מיתר". הסטאר שייך למשפחת הלאוטה, ומנגנים בו באצבע המורה של יד ימין. לפני מאתיים חמישים שנה נוסף מיתר רביעי לסטאר. המוסיקה של ה -travellers נמצאת בכל מקום מאז ומתמיד מקושרת עם כוחות הטבע, עם האלוהי, זיכרון הקדמונים.

כיום, ה-travellers ויצרו עולם מודרני משלהם. קחו את קיה טבאסיאן, הווירטואוז של הסטאר מלהקת קונסטנטינופול הפרסי ואבליה סיסוקו מסנגל שמנגן בקורה – כלי פריטה ממערב אפריקה. זהו מפגש בין ציפורים נודדות לנצח. המפגש הזה בין אבליה לקונסטנטינופול, בין כלי מיתר ושירה, חוזר אחורה בזמן כדי לעורר את היופי שבהוויה. זהו מסע משותף באתרי הדמיון הנפוצים, כמו נשימה ארוכה או הצעידה אל הזמן הנצחי.

מלכתחילה נראה היה שהדיאלוג הזה בין הקורה לסטאר בא ממעמקי האדמה, כאילו הכלים הללו, יחד עם הקונטרבס וכלי הקשה, תמיד היו קיימים זה לצד זה. הסימביוזה הטבעית הזו נתנה להרכב כנפיים לעוף לעבר אופקים רחוקים, והמוזיקה הזו נשמעה מאות פעמים בפסטיבלים ואולמות שונים ברחבי העולם.

ההרמוניה יוצאת הדופן הזו שקיימת היום בין המוזיקה זו לבין האני מאמין של נגניה שלנו אפשרה ליצור יצירות בהשראת הגנים הפנימיים והמסעות המשותפים שלהם, צפו במופע הזה כדי להרגיש ולהבין.

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן