חנן בן ארי שבורי לב -צילום-מרגלית-חרסונסקי

חנן בן ארי שבורי לב

"לא לזייף, לא לשקר, לא לוותר לעצמי, לא להתייאש"

מילים: חנן בן ארי לחן: חנן בן ארי ואוריאל ויינברגר עיבוד והפקה מוזיקלית: תומר בירן
5/5

המשבר, האמונה, חגי תשרי. תנו לחנן בן ארי פסנתר. תנו לשיר את ליבו. הוא יחבר בין כולם. אמר מי שאמר: אמונה – אינה לא רגש ולא שכל, אלא גילוי עצמי היותר יסודי של מהות הנשמה. השיר הזה הוא שיר נשמה, ששואב מהחיבור לאל רַח֣וּם וְחַנּ֣וּן יְהוָ֑ה אֶ֖רֶךְ אַפַּ֣יִם וְרַב־חָֽסֶד. מנגינת הפסנתר, הטון המתכוון, המנגינה המינורית שובת הלב. לא איש מאמין אנוכי, אבל אני מאמין לחנן לב ארי. עד כאן. מכאן רשות הדיבור לחנן בן ארי:

"שלוש שנים השיר הזה מחכה לצאת לעולם. אני מקשיב לו באולפן, מנגן אותו עם חברים מסביב למדורה, הוא תמיד מרגש אותי. אבל איכשהו בכל פעם מגיע שיר אחר ודוחק אותו חזרה למגירה.
בתקופה האחרונה הוא פשוט לא עוזב אותי. אני שר אותו רגע לפני שאני נשבר. כשאין לי מושג  איך לחנך את הילדים שלי. איך להתגבר על הכעס. אני צועק אותו בשלוש בלילה, על כביש החוף, כשלא מסוגל להמשיך להאזין לשידור החוזר של זהבי עצבני. זה כואב לי בעצמות לשמוע אותנו נלחמים זה בזה. אנחנו כל כך הרבה יותר יפים מזה.
אני שר אותו במחלקות הכי עצובות של בתי החולים, שם באמת אין ימין ושמאל. רק שבורי לב. אני יוצא משם עם הגיטרה אחרי חצי שעה ופשוט מת לחיות. פעם שרתי אותו לאמא של חבר, שבוע לפני שהיא הלכה וכשסיימתי היא אמרה לי, יש הרבה כאב ורוע בעולם הזה, אבל יש כל כך הרבה יותר טוב… תגיד תודה על הטוב!
אני שר אותו כשאני מתגעגע להשם. בשנה האחרונה אני הולך ומתקרב אליו. צעדים קטנים, אבל אמיתיים מאי פעם. אני מרגיש אותו חזק וקרוב. בתוכי, לצידי ומעליי. כל כך רוצה להיות בשמחה, לא לזייף, לא לשקר, לא לוותר לעצמי, לא להתייאש. ולפעמים זה פשוט מרגיש בלתי אפשרי. אבא תעזור לי.
ואולי אני שר אותו כי א-ל-ו-ל דופק לי בדלת. ואיך בא לי שהוא יכנס כבר ויביא איתו אנרגיות טובות של רחמים וסליחות ופיוס. שתכלה השנה ההזויה הזו וקללותיה ותחל שנה טובה וברכותיה. כי חלאס אבא, נשברנו. שלוש שנים השיר הזה מחכה לצאת לעולם, עכשיו הוא שלכם".

 

חנן בן ארי שבורי לב 

מי יודע כל כאב/ מי רופא לשבורי לב/ יוצר אור וחושך/ עושה שלום ומלחמה
מי יושב על כיסא דין/ מתכסה ברחמים/ מוחל וסולח/ מביט ויודע
ומי…ירפא ליבי/ אל מי אני מתגעגע/ כמו ים שאין לו חוף
רק תגיד לי מי/ מי יחבק אותי/ ויבטיח שאני לא אכנע בסוף
מי היה הווה ויהיה/ מי ממית ומחיה/ פותח ידיים/ מצמיח כנפיים
מי…ירפא ליבי/ אל מי אני מתגעגע/ כמו ים שאין לו חוף
רק תגיד לי מי/ מי יחבק אותי/ ויבטיח שאני לא אכנע בסוף
נה נה נה נה…
מי אל מי אני מתגעגע/ כמו ים שאין לו חוף/ רק תגיד לי מי
מי יחבק אותי/ ויבטיח שאני לא אכנע בסוף/ שאני לא אכנע בסוף
שאני לא אכנע בסוף

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

2 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן