yehoram-gaon233-b.jpg

יהורם גאון בכל הכבוד ההופעה

אני לא זוכר מתי לאחרונה "פתח קופות", או "מכר כרטיסים". והנה עכשיו, ממרומי הגיל – תוכנית-תוכנית. תזמורת, נערות ליווי, קטעי קישור, בימוי. אפילו הפסקה יש בערב הזה

תיאטרון נגה יפו
4/5

"רוזה רוזה" – הפעם לא? היא (רוזה) אפילו מתקשרת באמצע המופע לדעת אם הוא (יהורם) הכניס אותה לערב. מדוד קריבושי, המנהל המוסיקלי, הוא מבקש לא להעביר לו את השיחה.

האם יהורם יבגוד ברוזה? או: האם לא ישמור לה חסד נעורים אחרי כל השנים האלו בהן העניקה לו רק טוב? נשמור אתכם במתח.

 יהורם גאון על הבמה. אני לא זוכר מתי לאחרונה "פתח קופות", או "מכר כרטיסים". והנה עכשיו, ממרומי הגיל – תוכנית-תוכנית. תזמורת, נערות ליווי, קטעי קישור, בימוי. אפילו הפסקה יש בערב הזה. כמעט שלוש שעות יחד איתו, כאילו רוצה לפצות את הקהל – זה שלא ראה אותו – על השנים שלא הייתה הזדמנות להשיג כרטיס למופע שלו.

הקונספט של הערב הערוך ומבוים כמעט לפני ובכל שיר – לספר את הסיפור שלו המקביל פחות או יותר לסיפורה של  המדינה, ובדרך כלל – בקלילות יתרה. לעיתים במהלך הערב, עלתה אצלי השאלה: אנחנו בערב סטנדאפ או במופע מוסיקה? התשובה  הפשוטה: גם זה וגם זה. ואם לסכם כבר בשלב זה: לא הייתי מהסס לקצר ולצמצם. הניסיון  להעניק לערב מימד סיפורי-קומי הוא כשלעצמו חיוני, אבל השאלה היא שאלת המינונים. לא כל שיר חייב בסיפור, בדיחה. יהורם הוא מספר נפלא, איש מצחיק, אבל הרצון לעבות את הערב – פוגע לעיתים בזרימתו. עבודת קיצור יעילה ומהוקצעת הייתה מהדקת את הערב. לא נורא אם בכל שיר שני יגיעו סיפור או בדיחה. לא נורא אם שירים אחדים לא יזכו להמחשה תיאטרלית באמצעות הבנות המלוות. שירים טובים יכולים לעמוד בפני עצמם – במיוחד כשזמר כמו גאון, שהוא גם שחקן מצוין – מבצע אותם. זמר מעולה הוא הבמאי של עצמו.

חוץ מזה: גאון שומר על כל תכונה שעשתה אותו למה שהוא. זמר-שחקן ענק. השילוב של שירה ובידור טבוע בו היום חזק יותר מאי-פעם. כזמר – לא איבד דבר. לא זמר של סגנון.  הרי אצלו מתחברים דובי זלצר ומשה ווילנסקי ונעמי שמר ונורית הירש וגם הלאדינו.  הסגנון הוא השירה שלו, הצבע הקולי הכל כך ייחודי. הטון החם, הדיקציה הבהירה והרהוטה. כשחקן-בדרן – יש לו המבט הציני-אירוני הזה על עצמו, על סביבתו, כשהוא עובר בין תחנות חייו אחרי 40 שנה על הבמה, אנקדוטות, אהבות ילדות (איפה את לינדה?), תאורי ילדות מעוררי געגועים לירושלים, מכתבים מיוחדים שכתב אביו.

הנקודה היא בשמירה נכונה על איזון בין המצחיק האישי (ההיפוכונדר) הביוגרפיה (סיפורים מבית אבא) האירועים הדרמטיים הגדולים (הכרזת המדינה) סיפורי הקריירה (קזבלן, שלישיית גשר הירקון) השירים החדשים (חלקם יפים, חלקם פחות) וגם לתת בסופו של דבר את כל השלאגרים הגדולים (מחרוזות בסיום) גאון יוצא מזה יותר מאשר בשלום, אבל כאמור הייתה תחושה שפחות היה נותן יותר.
כתיבה: יהורם גאון. בימוי ועריכה: הדר גלרון. ניהול מוסיקלי: דוד קריבושי. עיצוב תאורה ובמה: זיו לימור. נגנים: עופר פלד – כלי נשיפה, רוני צדיק – תופים, גבי פולק – גיטרה, עידית דביר – כלי הקשה, אילן אביב – בס (החליף את צור בן זאב בערב הזה) זהר עטר ונעמה כהן – שירה ומשחק.

שירים: הנני כאן, אהבתי מיום אתמול , איפה את אהובה, קרובים קרובים, (חדש), רוח שטות, אלף נשיקות, רחל שלי, נחלים זורמים הימה, באגדיר, אם נוכל להאמין (חדש), לא תנצחו אותי, הכל גולש (חדש), שמרי לי על המנגינה, בית אבי + אמא, ארבולס (לדינו) אדיו (לדינו) מחרוזת שלישיית גשר הירקון, אל תשטה באהבה, יש מקום, אישה חופשיה, אניזוכר, מתאים לי (חדש), מחרוזת כל הכבוד, מחרוזת רוזה.

יהורם גאון – ראיון


יהורם גאון – קטעי וידאו מההופעה, דצמבר 2008

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

8 תגובות

  1. אני בת 40 לא בגיל המעריצים שלו ונהניתי מאוד בהופעה כמו שלא נהניתי בשום הופעה אחרת פשוט הופעה מעולה
    אין כמוהו!!

  2. אני מעריץ את יהורם ה גאון מיזה 40 שנה עד היום אני מתרגש מהזמר הענק אחד לדור בכל הופעה

  3. ירושלים, בס"ד

    הייתי עם האיש שלי בתיאטרון, היה מדהים. הופעה הכי נפלאה כמובן לאחר חוה אלברשטיין שראינו בתיאטרון. יהורם הוא זמר, שחקן, בדרן בחסד… ובהופעה המדהימה הזו נשקפה גם אישיותו, היכולת ליצור קשר בלתי אמצעי עם קהל ישן וחדש.

    כה לחי, תחזקנה ידייך והמשך להלהיב את כל המדינה.

    מגיע לו פרס עבור תרומה נרחבת לתרבות הישראלית בעולם המוסיקה והתיאטרון.

    אני?

  4. המופע היה מדהים! אחד המושקעים שראיתי בחיי! הבנאדם עומד 3 שעות על הבמה ונותן את נישמתו לקהל שמחבק אותו חיבוק גדול! כבוד! הכי כבוד!

  5. הייתי בהופעה, גאון נהדר! זמר ושחקן בחסד. הייתי מקצרת את המופע ואף עובדת על קטעי המוסיקה שלא היו ברמת קטעי הקישור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן