מתן קליין. צלילי המוסיקה ג'אז יפו. צילום: מרגלית חרסונסקי

יפוג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך צלילי המוסיקה

נגני החלילים נעו לצד "צלילי המוסיקה" כדי לייצר עולם מוסיקלי אלגנטי של הרמוניה ואילתור

4.5/5

איך ממירים את שירי המחזמר  "צלילי המוסיקה" לשפת הג'אז? המשימה בפסטיבל יפו ג'אז, שהוקדש למחזות הזמר הגדולים, הוטלה על נגן החליל והמוסיקאי מתן קליין, שאיתגר את עצמו בעיבודים להרכב לא קונבנציונאלי של ארבעה חלילים, פסנתר, בס ותופים.
השירים נכתבו ע"י רוג'רס והמרשטיין צמד הכותבים, שהטביעו את חותמם על תולדות מחזות הזמר האמריקניים. המחזמר, שהועלה בברודווי, היה עבודתם המשותפת האחרונה. המרשטיין כתב את המילים רוג'רס את הלחן.
הגם שהמחזמר הועלה על הבמה ב-1959, הרוב מכירים את השירים ואת המוסיקה מהגרסה הקולנועית של 1965, שזכתה בחמישה אוסקרים. ג'ולי אנדרוז בתפקיד הראשי של מריה, היא האומנת של ילדיו של קפטיין פון טראפ בסיפור שמתרחש על רקע הכיבוש הנאצי באוסטריה של מלחמת העולם השנייה.
בג'אז כמו בג'אז השאלה היא עד כמה אתה אתה מתנתק מהמקור, נותן לדמיון שלך ללכת רחוק, גם כשמדובר בשירים שהפכו לקלאסיקות פופ. לא לשכוח: במופע הזה לא השתתפו זמרים, וכשמדובר במחזמר, אתה חייב להיות די אטרקטיבי כדי להצדיק את חוסר הזמר. קליין לא ממש נעל את עצמו במחזמר. הוא העדיף לתת  לדמיון שלו לנדוד למחוזות מוסיקלים שונים. העמיד את הוריאציה במרכז. בדרך הוא התכתב עם ענק ג'אז כמו מקוי טיינר, סטנדרטי ג'אז כמו Cherokee, והגיע עד נגיעה בדני סנדרסון.
מתן קליין וההרכב שלו ניסו זווית אחרת על המחזמר הפופולרי. לא חיפשו לעשות "חיים קלים" לאוהבי השירים המוכרים. האתגר לא קטן. קיבלנו עיבודים על קו התפר שבין  ג'אז למוסיקה קאמרית. מתן קליין ניקה מהשירים כמעט את כל המתיקות שבהם, בשינויי הרמוניה, במקצבים, בסולואים של נגני החליל.

נגני החלילים נעו לצד "צלילי המוסיקה" כדי לייצר עולם מוסיקלי אלגנטי של הרמוניה ואילתור. ככה זה בג'אז. המקור הוא בסיס יציאה לעולם אחר, למעשה סוג של הרפתקה מוסיקלית, שראוי שתזכה להזדמנויות נוספות. ניכר כי ארבעת החלילנים – כל אחד בטכניקת נגינתו – מיומנים בסגנונות מוסיקליים שונים בעלי אוריינטציה ג'אזית-קלאסית, שיכולים לקחת לעצמם חופש להתנסויות שונות. הנטייה היתה לסולידיות והמצאה על חשבון אטרקטיביות ומיינסטרירימיות, עונג למיטיבי לכת בשבילים צדדיים של הג'אז.

מתן קליין – חליל וניהול מוסיקלי, סלעית להב – חליל, אביחי אור נוי – חליל, אודי ורזגר – חליל, טוקי שטרן – פסנתר, אסף חכימי – בס, רועי אוליאל – תופים

צילום: מרגלית חרסונסקי

The Sound Of Music
Maria
So Long Farewell
Do Re Me
The Lonely Goatherd
Something Good
Sixteen Going Seventeen
My Favorite Things

פסטיבל יפו ג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך "צלילי המוסיקה" – So Long Farewell

 פסטיבל יפוג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך "צלילי המוסיקה" – Sixteen Going Seventeen

פסטיבל יפוג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך "צלילי המוסיקה" – Do Re Me

יפו ג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך "צליל המוסיקה" – The Sound Of Music

יפו ג'אז My Favorite Things השיירם הגדולים מתוך "צליל המוסיקה" – Maria

פסטיבל יפו ג'אז My Favorite Things השירים הגדולים מתוך "צלילי המוסיקה" – So Long Farewell

חמישיית מתן קליין   Wag the Mammoth in the  China Store

מתן קליין פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן