להקת Nazareth מגיעה לשתי הופעות בחודש הבא

/5

 להקת Nazareth חוזרת לשתי הופעות ב-8 בדצמבר בחיפה, וב-9 בדצמבר בתל-אביב.בימים אלה סיימה הלהקה להקליט את אלבום החדש. 

Nazareth, שפועלת בזירת הרוק למעלה מ-40 שנה, הוקמה בשנת 1969 בדונפרמליין שבסקוטלנד על ידי דן מק'פרטי (שירה), מני צ'רלטון (גיטרה וקלידים), פיט אגניו (בס) ודארל סוויט (תופים). ב-1970 עברה הלהקה לפעול בלונדון, שם הוציאה ב-1971 את אלבומה הראשון הקרוי על שמה   Nazareth   שנלקח מהשורה הראשונה בלהיט  The Weight של להקת The Band. כעבור שנה יצא אלבומה השני – Exercises.

הצלחתה המסחרית הראשונה נזקפה ל – Nazareth באלבומה  Razamanaz שיצא בשנת 1973 בהפקתו של הבסיסט המיתולוגי רוג'ר גלובר מ-Deep Purple (שאת הופעותיה חיממה Nazareth). מסלול ההצלחה נמשך גם באלבום הרביעי Loud’n’Proud שיצא גם כן ב-1973. בכולם בלט בקולו הייחודי של מק'פרטי.

 

אם אלבומיה הראשונים של הלהקה הבליטו השפעות של רוק, קאנטרי ומוסיקה סקוטית מסורתית –   רק האלבום החמישי שלה, Rampant שיצא ב-1974 הצביע על השינוי – המעבר למטאל. זהו גם האלבום השלישי והאחרון שהפיק גלובר.  הצלחת ענק הקנה ל- Nazareth האלבום Hair Of The Dog שיצא בשנת 1975. הגרסה האמריקאית של האלבום כללה גרסת קאבר לבלדה המלודית של ה- Everly Brothers  “Love Hurts”. השיר נכנס לעשירייה הפותחת של מצעד הלהיטים האמריקאי, וזכה למעמד פלטינה.

 בשנת 1993, עשתה  Guns N’Roses מחווה ל- Nazareth כאשר הוציאה גרסת קאבר לשיר Hair Of The Dog באלבום הקאברים שלה The Spaghetti Incident?, הקאבר הפך ללהיט ענק. 

 במשך כארבעים שנות פעילותה הוציאה הלהקה כ-40 אלבומים (הכוללים אלבומי אוסף והופעות חיות). אלבומה האחרון The News יצא ב-2008 וזכה לביקורות נלהבות.

לארץ תגיע הלהקה בהרכב הכולל שניים ממייסדי הלהקה – הסולן דן מק'פרטי והבסיסט פיט אגניו, ושני נגנים נוספים – הגיטריסט ג'ימי מוריסון, שהצטרף ללהקה ב-1994 והמתופף לי אגניו (בנו של הבסיסט פיט אגניו, שמחליף את המתופף דאריל סוויט שנפטר ב-1999 מהתקף לב במהלך מסע הופעות בארה"ב).

 

Nazareth תופיע בישראל ב-8 בדצמבר באודיטוריום בחיפה, וב-9 בדצמבר בהאנגר 11 בתל-אביב.

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן