למונט דוזייר, כותב השירים של מוטאון, מת בגיל 81

למונט דוזייר כותב השירים של מוטאון מת בגיל 81

כשליש מהשלישיה הולנד-דוזייר-הולנד, המוזיקאי מדטרויט עמד מאחורי אחדים מהלהיטים הגדולים ביותר של מוטאון בשנות ה-60

/5

בדרך כלל, וככל הנראה באופן טבעי, אנחנו איננו מודעים ליוצרים העומדים מאחורי השירים/ להיטים הגדולים. למונט דוזייר, כותב השירים של מוטאון, שמת בגיל 81, היה שליש מהשלישיה הולנד-דוזייר-הולנד, שיצרה אחדים מהלהיטים הגדולים ביותר של מוטאון בשנות ה-60 שבוצעו ע"י להקות כמו הסופרימס, פור טופס, אייזלי ברדרז.
כשליש מצוות ההפקה הנ"ל, דוזייר היה אחראי ל-10 מתוך 12 הסינגלים של הסופרימס שהגיעו למקום הראשון במצעד בארה"ב, כולל Baby Love ו-You Keep Me Hanging On. השלישייה נכנסה להיכל התהילה של כותבי השירים ב-1988 ולהיכל התהילה של הרוקנרול ב-1990.

דוזייר, שנולד בדטרויט, מישיגן ב-16 ביוני 1941, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בעבודה עבור כמה לייבלים בדטרויט עם הצלחה מועטה. מזלו השתנה ב-1962 כאשר הוא והאחים בריאן ואדי הולנד התחילו לעבוד בחברת מוטאון. הלהיטים הראשונים נכתבו עבור חבורת Martha and The Vandellas ביניהם Come and Get These Memories וגם Heatwave ו – Quicksand.

אחריהם ב-1964 הגיע Where Did Our Love Go, הראשון מבין 10 מובילי מצעד ארה"ב שהשלישיה תכתוב עבור The Supremes. ארבע שנים לאחר מכן, לאחר שעזרו להגדיר את הסאונד של Motown, דוזייר עזב את הלייבל כדי להקים את הלייבלים Invictus ו-Hot Wax. דוזייר המשיך להקליט כסולן עבור שתי הלייבלים.

לאחר שעזב את הולנד-דוזייר-הולנד ב-1973, דוזייר התמקד בקריירת הסולו שלו, כשאחד מהסינגלים המוקדמים שלו, Going Back To My Roots, הפך מאוחר יותר להצלחה גדולה עבור להקת הדיסקו Odyssey ב-1981.

שבע שנים מאוחר יותר שיתף פעולה דוזייר עם פיל קולינס ב-Two Hearts שהגיע למקום הראשון בארה"ב, וזיכה את הצמד בגלובוס הזהב ובגראמי. דוזייר עבד גם עם אמנים בריטים אחרים במהלך שנות ה-80, כולל אליסון מוייט ו-Simply Red.

The Supremes: You Can't Hurry Love 

 

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן