מאיה אברהם דני קושמרו וגוטה גוטה תחזור תחזור

מאיה אברהם דני קושמרו וגוטה גוטה תחזור תחזור

השיר של להקת משינה מהאלבום "להתראות נעורים, שלום אהבה" נשמע כאילו נכתב למציאות העכשווית.

מילים ולחן: יובל בנאי ביצוע במקור: להקת משינה ויוסי בנאי ביצוע מחודש: שירה: מאיה אברהם קריינות: דני קושמרו גיטרה וקולות: אביב קסט אקורדיון: ינוש הורויץ קלרינט וקולות: אמיתי מן הפקה מוסיקלית, מיקס ומאסטרינג: תום אלב
4/5

גל גדול של קאברים שמתחברים למציאות החסר והאובדן שלאחר השבת השחורה שוטף את הרדיו.  "תחזור תחזור" של להקת משינה מהאלבום "להתראות נעורים, שלום אהבה" נשמע כאילו נכתב למציאות העכשווית. אפשר להרכיבו במשמעויות של מה שעבר על העם בישראל. מה"תחזור תחזור" דרך "הגורל צבעו אפל", "אל תבכי אחת קטנה" ו"נהרגו עשרות אנשים" ועד "משהו בחיי הולך להשתנות". הקליפ לשיר מגויס כולו לשיר, קושר אותו לאירועים, למרות שבפועל אין קשר ביניהם.
זה אחד השירים היותר חזקים של משינה, טראגי וטראומטי במהותו. בשיר המקורי השתתף  כמקריא "קריין הטלוויזיה" יוסי בנאי, אביו של סולן הלהקה, יובל בנאי.
לגרסה החדשה בביצוע מאיה אברהם וההרכב  "גוטה גוטה" נבחר קריין טלוויזיה במקצועו – דני קושמרו.
"תחזור תחזור" נכתב כתפילת אשכבה ללהקה ולתקופה. הוא מבכה לא רק את חייה של הלהקה שתכף תוציא את ימיה אלא גם את ימיה האחרונים של התקווה לשינוי בישראל ("'הוא היה מטורף', אמר פוליטיקאי משופשף", בהתייחסות לטבח של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה), שניה לפני רצח רבין ורגע לפני שהדור שגדל על משינה מתפכח מהחלומות. 
העיבוד האקוסטי המצוין (לאקורדיון וקלרניט) עוטף את שיר באווירת קדרות מקסימה. מאיה אברהם נמצאת חזק בעומק השיר, שרה בהזדהות ובהתכוונות רגשית את השיר הדרמטי. דני קושמרו ממלא בקריינות טובה את מקומו של יוסי בנאי, מוסיף את הנדבך המיוחד לשיר.

מאיה אברהם דני קושמרו וגוטה גוטה תחזור תחזור

תחזור, תחזור תן לי גב/ מתי, מתי אני אוהב
אולי, אולי אני נגנב/ חלום, חלום לך עכשיו
זה כתוב בספרים בשירים במפות הכוכבים
מה כולם מחפשים את האושר מקווים
והגורל צבעו אפל עמוק בפנים
אל תבכי אחות קטנה זה לא פשוט את מבינה

מחר, מחר יום חדש/ אויר, אויר אני נרגש
תחזור, תחזור תן לי גב/ אולי, אולי אני אוהב
זה כתוב בספרים…
תחזור תחזור תן לי גב/ מתי מתי אני אוהב
אולי אולי אני נגנב/ חלום חלום לך עכשיו
זה כתוב בספרים…

היה זה יום סגריר והקבוצה הפסידההוא היה מטורף אמר פוליטיקאי משופשףנהרגו עשרות אנשים סיים קריין הטלוויזיהעשרות אנשים/ נקווה שיהיה שקטאישה מאוד יפה אני סוגר עם הכפתורעם חץ בתוך הלב מתחיל הלילה השחורלא יכול להפסיק לזוז גם כשהמוזיקה נגמרתמשהו בחיי עומד להשתנותמעל אורות ניאון, מעל לעיר בטון/ אני רואה מלאך והוא אומר ליקח את שנות התשעים/ משהו בחיי הולך להשתנות

 

מאיה אברהם פייסבוק

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן