מדלן פיירו - Anthem

Anthems

מדלן פיירו

הליקון
4.5/5

Anthem הוא גרסת כיסוי ללאונרד כהן, היוצר זמר שממנו מדלן פיירו ממשיכה לשאוב השראה. שיר על צדק פוליטי וחברתי. על ההיסטוריה שחוזרת על עצמה. אידיאולוגיות משתמשות בדת כדי להצדיק את הפוליטיקה או את המהלכים הצבאיים שלהן. כל עוד אנשים מנצלים את האידיאולוגיות האלה, הדתות עצמן לעולם לא יהיו חופשיות, שרה מדלן פיירו בטון אירוני שקט.
רוב שירי האלבום מקוריים – בעזרתם של אחדים מהיוצרים היותר בולטים במוסיקה של השנים האחרונות. אני זוכר את ההופעה שלה ב-2009 במשכן לאומנויות הבמה ת"א. בסוף הערב, מאחורי הקלעים, ענתה לי מדלן על שאלה, שבטוח שאלו אותה יותר מאלף פעמים.
"זה לא אני שצריכה להגדיר את סגנוני אבל אם כבר שאלת אם אני זמרת ג'אז, בלוז או סינגר-סונגרייטרית – הייתי בוחרת בבלוז".  מתאים לה. מתאים לנו. היא הליידי-סינגס-בלוז של תקופתנו. אני עוקב אחרי הזמרת הזו באדיוקת מאז אלבומה הראשון Dreamland שיצא ב-1996. הזכירה לא אחת את בילי הולדיי. שירה אישית, צבע מלנכולי מיוחד. אחת ויחידה. שירתה  שקטה ורוגעת כמעט ללא חריג, ובכל זאת היא נמצאת חזק בתוך הסיפורים בעיבודים פונקציונאליים בהפקת לארי קליין.
על השיר הפותח On My On אומרת פיירו: ""קצב החיים היומיומיים דוחף אותנו לשינוי מתמיד עד לרגע של התגלות,  התעוררות מבולבלת, התחושה של דז'ה וו, סטירה וירטואלית בפנים. פתאום, דרכי חשיבה ישנות כבר אינן ברורות. אז אנחנו מתאימים את נקודת המבט שלנו במיוחד על עצמנו, ובנקודה זו מגיעה ההחלטה המכריעה להמשיך ".
תקשיבו ל"שיר הערש" המדהים המושר בחלקו בספרדית. פיירו כמו יצאת מתוך דמותה של אישה בודדת בים פתוח ורחב ששרה לילדה, או אולי לעצמה, כמו חשה תהום העולם. השיר משרטט תמונה הייאוש של העקורים, בסירה שפניה אל הלא נודע.
Anthem טווה את הסיפורים הצבעוניים של אנשים המתמודדים עם אתגרי החיים במגוון דרכים, בין השאר אכזבה מאי הגשמת חלומות בשיר הבלוזי ‘Ghosts of Tomorrow’ בעיבוד ג'אז דיקסי בליווי מפוחית:

May you all be healthy
May you all be strong
May you always find yourself where you belong
May your adventures take you there
When the troubles come may you be spared

Now I never watch the time
But time is watching me
I've had enough of running from my memories if I stay here I'll be one
Of the ghosts of a tomorrow
That never comes

שיר מפתח באלבום הוא השיר של פול אלוארד 'ליברטה', שהגיע לפיירו, כשחבר משפחה ביקש ממנה לתרום שיר לסרט התיעודי "טיפים על בהונות" (Sur La Pointe des Pieds), המספר את הסיפור על בן חולה והתמודדות משפחתו עם מחלת ניוון שרירים. יומעור שאלות על הסבל של ההורים "לחיות עם הידיעה שבנם לא יחיה חיים מלאים", ומחשבות על "שאלות החיים הגדולות ביותר על תמותה, התגברות על מצוקות ועל מקומו של האדם בתכנית הגדולה של הדברים".

וידיאו: On My Own

01 – On My Own
02 – Down On Me
03 – Party Tyme
04 – Anthem
05 – All My Heroes
06 – On a Sunday Afternoon
07 – The Brand New Deal
08 – Lullaby
09 – Honey Party
10 – The Ghosts of Tomorrow
11 – We Might As Well Dance
12- Liberte

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן