אפריקנדו מסיבה אפרו לטינית Afro-Latin Party

מסיבה אפרו לטינית Putumayo Presents Afro-Latin Party

רב תרבותיות זה סלסה קרואטית, סקא קובני, וממבו אורגוני

4.5/5

בואו למסיבה אפרו לטינית Afro-Latin Party: תתחילו מהסוף: ריקרדו למבו ומקינה לוקה עושים "סמבה לוקה סמבה". ריקרדו למבו התבסס כחלוץ במוזיקה החדשנית – תערובת של מקצבים אפרו-קובניים עם סגנונות פאן-אפריקאיים (סוקוס, סמבה אנגולית וקיזומבה) תוארה על ידי לוס אנג'לס טיימס כמדבקת.
ריקרדו למבו יליד קונגו זה ממוצא אנגולי הוא התגלמות התפוצה המוסיקלית האפרו-לטינית המחברת לאמא אפריקה באמצעות המקצב קובני. למבו הוא רב תרבותי, שר בשפות אחדות – באנגלית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, לינגלה וקיקונגו.

רב תרבותיות זה סלסה קרואטית, סקא קובני, וממבו אורגוני. אלה שלוש אבני חן בלתי סבירות שמאזינים ימצאו במסיבה האפרו-לטינית. מה שהחל כמאמץ לספק את הפסקול המושלם למסיבת ריקודים לטיניים, הפך למחווה גלובלית של הריקושט המוזיקלי בין קובה לאפריקה. 10 הרצועות כאן מתעדות את הנישואין המוזיקליים המרתקים בין אפריקה לקובה. המקצבים האפריקאים המקוריים הובאו לקובה על ידי עבדים ונוודים.  .

אחד הבולטים במגמה האפרו-לטינית הוא ההרכב  "אפריקנדו" (Africando), שמספק שלושה שירים למסיבה, כל אחד עם סולן אפריקאי אחר. בשנות השישים והשבעים, השמות הגדולים ביותר במוזיקה האפריקאית כמו יוסו נ'דור וסאליף קייטה – ביצעו מוסיקה לטינית, הודות להקלטות שהגיעו מחו"ל. חילופי תרבויות בין קובה לממשלות הסוציאליסטיות במאלי ובאזורים אחרים במערב אפריקה היו תופעה קבועה. מבצעים כמו Fania All Stars וסיליה קרוז סיירו באפריקה והפכו לאייקונים מוסיקליים. בשנת 1992, מקימי "אפריקנדו" האגדיים איברהים סיללה (Ibrahim Sylla) ובונקאנה מייגה (Boncana Maïga) נסעו לניו יורק כדי להקליט עם נגני סלסה מקומיים מהשורה הראשונה. הם הפתיעו ביכולות השפה הספרדית שלהם – גם פונטית. מעניין שרבים מחברי הלהקה בשלושת רצועות האפריקנדו כאן, מנגנים גם על רצועות אחרות במסיבה האפרו-לטינית.
הדיסק יעניין לא רק מעניין רק מוזיקולוגים. זהו מדריך מצוין למגוון העולמי של מוזיקת ​​סלסה, אך חשוב מכך – הוא נשמע הכי טוב לפוצץ רמקולים שאינם רחוקים מדי מרחבת הריקודים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן