מרטיניו דה וילה Martinho da Vila

מוסיקה ברזילאית: מרטיניו דה וילה Martinho da Vila

אם להתאהב בסמבה, אני מצייד אתכם בכתובת: מרטינו דה וילה

4.5/5

אם להתאהב בסמבה, אני מצייד אתכם בכתובת: מרטיניו דה וילה (Martinho da Vila)  תשאלו את מתי כספי שאימץ אותו ל"אצלי בבית" בארץ טרופית משגעת. בן 83 נכון לכתיבת שורות אלו. יליד דואס בראס, פרבר בריו דה ז'נרו.  זמר ומלחין שנחשב לאחד הנציגים העיקריים של סמבה ו- MPB (מוסיקה פופולארית ברזילאית). הוא כותב שירים פורה. מאות משיריו שהוקלטו על פני למעלה מ -40 אלבומי סולו.
מרטינו חיבר כמה מהשירים החשובים ברפרטואר הסמבה של ברזיל. (שירים אחדים שימשו שירי נושא לבתי הספר לסמבה. הוא יצר שותפות איתנה עם בית הספר לסמבה וילה איזבל. למרות היותו זמר / כותב שירים אוטודידקט ללא רקע אקדמי, יש למרטיניו קשר נהדר למוזיקה קלאסית. הוא השתתף בפרויקט הסימפוני "סמבה קלאסיקות" תחת שרביטו של מאסטרו סילביו ברבטו, שבוצע על ידי כמה תזמורות קלאסיות בברזיל ובעולם. מרטינו פעיל גם מבחינה פוליטית ודמות ובולטת ודובר בנושאים אפרו-ברזילאים כמו עבור המפלגה הקומוניסטית הברזילאית. כמן כן – הוא מחברם של שישה ספרים, מאז 1969, שנה בה יצא אלבומו הראשון, "מרטיניו דה וילה". כבר באלבום הזה הוכיח את כישרונו כמלחין ומוזיקאי, בין השאר בשיר Casa de Bamba אשר חשף אותו בגדול או O Pequeno Burguês.
מרטיניו דה וילה נחשב אחד האמנים הברזילאים המוערכים ביותר וגם אחד ממוכרי האלבומים הגדולים של ברזיל.. מיליון עותקים נמכרו מהתקליטור Tá Delícia, Tá Gostoso שיצא בשנת 1995 (הראשון היה Agepê, שב- 1984 מכר מיליון וחצי עותקים בגרסת המיקס הברזילאית שלו) .
בטקס הסיום של אולימפיאדת ריו 2016 הופיע מרטיניו על הבמה באצטדיון מארקנה, ושר "Carinhoso" עם שלוש בנותיו ונכדתו.

מרטינו דה וילה פייסבוק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן