נטע ברזילי באסה סבבה

Bassa Sababa

נטע ברזילי

מילים ולחן: אבשלום אריאל, סתיו בגר, נטע ברזילי
3/5

לפי השיר החדש, חגיגות הניצחון של Toy באירוויזיון נמשכות. הבאסה סבבה הוא גימיק אינסטנט המנסה להמשיך את המומנטום – מכוון לכבוש את רחבות המועדונים בעולם ואת שיאי הצפיות באוריינטציה של מסר המוגש הכי מטורלל ומצועצע.  דיאלקט אפרו חובר ל EDM, עטוף ביטים וקצב בס. יש כאן ניסיון לומר משהו על בחורה חזקה עם עור עבה כשל קרנף, שמגנה על עצמה בתקיפה ולא בבריחה. ה"באסה סבבה", סלנג מקומי, שתול כאן בצורה סתמית בתקווה שיהפוך לויראלי. לעומת, Toy, השיר חסר ניואנס מלודי שיהפוך אותו לייחודי, המסר מתמסמס, והתחושה היא בעיקר של כוחניות הגובלת בצעקנות. הקליפ המצורף מעיד כי נטע כבר משתייכת לאלפיון העליון של תעשיית המוסיקה מבחינת השקעה. גם כאן, לא השתכנעתי, שיש המשך ראוי ל- Toy.  כל המרדף הזה במכוניות מצועצעות  של הכלה אחרי החתן הנמלט נראה יותר בדיחה ופחות מסר. נכון, יש לנצל את המומנטום לעשות דברים גדולים מן החיים, והשקעה בקליפ היא חלק מהעניין, אבל נדמה לי שהבעיה היא קודם כל במוסיקה, והשיר החדש הוא נסיגה לעומת השיר שזיכה אותה באירוויזיון. הגיע הזמן שנטע ברזילי המוכשרת (מוסיקלית) והנפלאה (כאדם) תפסיק להצטעצע, תתרחק מעט מתהילת האירוויזיון ותתחיל לעשות מוסיקה.

BASABIM/MESIBA BASSIM/ BIS MI WASABI/ BASSA SABABA

Stop!/ Call your mama/ Run/ Tell her I’m a Rhino
My killer girls are coming/ If you won’t hide you’re done
I’m gonna eat you / Um um um um um/ Gonna beat you like a drum
Um um um/ Gonna chew you like some gum
Um um um/ Go and tell her who I am/ Baby call your mom
Bam bam bam bam bam / Stop!/ Hold the trigger Watch
My Horn is bigger/ I win / I love my thicker figure
i grew a thicker skin

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. אכן, שיר סתמי בטירוףף, בלחן ומילה. סביר בעיבוד בלבד. מאמר (נדב ש׳מנוחין שם .. מחמיא לשיר החדש של נטע ברזילאי ״באסה סבבה״) עם יותר מידי חינפון וחוסר מודעות, רצון לצאת ״מיוחדג״ מול ונגד הרוח כללית שקיבלה אנטי מהשיר. יחסית רק לשירי מימון ונתן גושן אולי יש בשיר- רק בעיבוד ומוזיקה, משהו ״אחר״
    עדיין זה מוצר כסחני, קר, לא אמיתי, לא מהרגש, בקושי מהשכל, לא מרגש אדם
    לא מלים שאומרות מאומה אמיתי אלא מסר ״מי טו״ מהסוג המוצרי (.. ויש צדק גמור ברצון הנשים בשיויון מלא ולא להטרידן) ולא אמיתי.
    *ומוסיף בעייתיות נוספת שעולה מהשיר והקליפ- זה קרוב לסתם אנטי לכ-ל גבר, זה המון פעמים פשטני וילדותי ונראה כאילו כל מה שהיא אומרת זה רקק ״סע ילד, מי אתה, יה ז׳בלה״- ומילא אם השיר היה מוקדש ליגאל עמיר, וכי אז יש היגיון בשנאות אפילו. אבל זה תמיד ג׳נרי וכללי בשירים האלה שלה- איזה אנטי לכל נער- ״בוגדני״.
    מיקה דוארי ומרסדס בנד הביאו שני אלבומים חדשים חזקים בהרבה,
    גם במוזיקה וגם בלחן נעים ומעניין יותר

    ספוטיפיי ותרבות..
    https://rateyourmusic.com/list/DavidIs/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן